Finale Ligure 9-16 oktober 2021

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

:lol:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Die foto van de “groene” trail zegt het wel zo’n beetje, ander referentie kader.

En wat Suravida zegt, ook wat betreft weer, sfeer en eten is het subliem Elke dag ijsje van een van de tiental Gelateria’s en dat half October. Café’s pizzeria’s restaurantjes en strandtenten hebben bijna standaard een Bike-rek en een strandtent heeft een meter hoge sticker op de wand “Bike park inside”
(Ik denk trouwens dat ze Parking bedoelen :winkie: )

Onze Bikes hebben het voortreffelijk gedaan, een pedaal kapot geslagen op de meest rotsige DH run. De Doubledown Assegaai achter uit Sölden heb ik vervangen door een Dissector met Exo+ karkas. Dat scheelt echt bijna een halve kilo rubber, en daardoor spoelt hij merkbaar sneller op, rolt beter en remt voldoende goed. De Exo plus is op 26 Psi heel gebleven, de Assegaai voor gehouden ook Exo plus op 23 Psi bakken met grip.

We zijn de kalender voor volgend voorjaar aan het afspeuren :-q :bier:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

suravida schreef: di 19 oktober 2021, 09:13
Kapitein Iglo schreef: di 19 oktober 2021, 08:38 Wisselgeld uit je vork, mooi toch! Je rijdt niet met inserts daar?
Ik rij nergens met inserts, daarvoor wissel ik te vaak banden. Maar met Finale druk in de banden was er geen enkel probleem meer.
Sfeer in Finale en omringende kernen is inderdaad onovertroffen. Ik ken geen enkele plaats waar je zoveel bikers ziet op ook nog eens de dikste fietsen. En dat dan gecombineerd met uitmuntend weer, goed eten en het strand maakt het wel tot iets heel bijzonders.
Ga eens naar Whistler. Nog erger qua fietsen haha.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Kapitein Iglo schreef: di 19 oktober 2021, 09:32
void schreef: di 19 oktober 2021, 09:23 Het is interessant om een ​​ander perspectief op de moeilijkheidsgraad van het trails te horen.
Ik ga naar Finale om te ontspannen op gemakkelijke paden na de zomer in de Alpen.
Finale: -12%.. -17% Strava grade, droog, goede grip
Alpen: -25%.. -30%, vaak nat en glad of te droog en glad.
We worden weer even op onze plek gezet hier :lol: :lol: :lol:
Mwah, hij zal vast niet op DH Men komen dan haha
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik zou niet weten waarom niet

Hoe hij bijna terloops de -55% grade drop-in halverwege Cacciatore afvloog reken ik hem er toe in staat.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

De FInale LIgure trip met Baron2 en Suravida was toch echt het hoogtepunt van het MTB jaat tot nu toe. IK wilde eigenlijk nog een leuke edit maken van het Gopro materiaal. Maar ik geef nu toch maar toe, ik heb er net zo mind de tijd voor als de editing skills. Dus hier het ruwe materiaal met dank aan camera piloot Michiel aka Suravida.



En dat is wel genoeg riding shots, hieronder nog een sfeer impressie

Enjoy!!

Afbeelding
life is sweet
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
nicolai
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: do 4 november 2004, 23:01

Wat is de naam van de trail op de video. Ziet er tof uit
Als je niet kan graven, ga dan ook niet dirten.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zie de naam van de video :winkie:

Maar dus Ingegnere, te bereiken door vanaf Nato Base Crestino te volgen. (Die voor een verbinding ook al erg leuk is)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Mooie verslag.
Welke uplift gebruikt? En tevreden?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Wij reden met Finale Bikers,

https://www.finalebikers.com/

Prima club, relaxed en in 6 dagen geen run gemist en geen onvertogen woord gevallen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Tof om te zien mannen, wat is dat toch een bike paradijs. Ik moet misschien toch weer eens terug:-) Hebben jullie ook Kill Bil gereden en wat van de andere trails vanaf dat kerkje (catchiatore ofzo) die waren ook echt VET. Dat waren wel mijn favorieten. Die ingegnere ziet er ook gaaf uit, ik heb toen 1 trail langs de NATO base gereden maar herken dit niet. Dat was een erg snelle flowtrail, met dan plots zo'n speedbump die je meters ver lanceerde, door een hazelaarbos, ook tof, maar ik vond zelf de steilere, technische trails toch leuker. Dat is daar ook wel het mooie, er is voor ieder wat wils.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Dank voor de verslagen en foto's, dat zie er goed uit :-q

Geniet ik toch een klein beetje mee zo. Ik mag natuurlijk niet klagen, vanochtend nog een rondje op de Shore gereden voor de regen kwam. Maar het gras is ergens anders altijd groener.... Dat Italiaanse leven daar op mooie trails onder de zon met prachtig uitzicht op zee, en dan dat lekkere Italiaanse eten, ijs, koffie etc. :bier:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@Bart we hebben ook Cacciatore en Madonna della Gardia gereden.

De steile sectie vanaf de weg in Cacciatore zal me altijd bij blijven, een verval van meer dan 30 meter met een helling van 55%. De ondergrond is vooral hele grove rotsen, bijna als een trap. Eenmaal erin kun je ook niet meer “even” stoppen, het is een test van commitment. Ook de trails die in het andere dal lopen, Isallo en de Reveant zijn super, wel eerst vanaf Din een stuk klimmen.

@Nilsvk helemaal waar, Dolve Vita heeft voor mij een nieuwe betekenis gekregen 8)
Maar ik kom graag een keer langs, kijken hoe het zich met jouw hometrails vergelijkt
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ziet er uit als een mooie trip mannen. :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Heckler40 schreef: zo 14 november 2021, 00:49 @Bart we hebben ook Cacciatore en Madonna della Gardia gereden.

De steile sectie vanaf de weg in Cacciatore zal me altijd bij blijven, een verval van meer dan 30 meter met een helling van 55%. De ondergrond is vooral hele grove rotsen, bijna als een trap. Eenmaal erin kun je ook niet meer “even” stoppen, het is een test van commitment. Ook de trails die in het andere dal lopen, Isallo en de Reveant zijn super, wel eerst vanaf Din een stuk klimmen.
Ja, die is pittig. Ik heb hem toen op mijn hardtail maar overgeslagen. Ik stond daar en dacht alleen maar dit gaan mijn enkels niet leuk vinden :roll: enige stukje wat ik overgeslagen heb (geen spijt van). Super omgeving om te rijden, zat net nog even de foto's door te kijken.
Plaats reactie