Dutch day @ Les Gets `22 - TLDR P9

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gesloten
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Afbeelding

In navolging van het format van vorig jaar in Sölden, nemen Big Deef en ondergetekende het stokje voor dit jaar op. Deze keer gaan we van 2 t/m 7 juli naar Les Gets in de Portes du Soleil, France. Eigenlijk hadden we Saalbach/Leogang op het oog maar een gemiddelde van 19 dagen regen icm de lokale Corona-bepalingen werd het er niet aantrekkelijker op. Als alternatief kwamen we dus uiteindelijk in PdS uit, met 21 dagen zon, 5 bikeparken, 1 pas en meer dan 200 liften is het natuurlijk een walhalla voor oudere hangloosejongeren op te dikke fietsen zoals wij :winkie:

Dutch day @ Les Gets `22 op 3 juli
Start om 10:00u bij de kassa van de lift Les Chavannes.

1. Big Deef
2. TenZNL
3. Crapforbrains
4. Heckler40
5. Dice Oldskool (ovb)
6. Jamis Diablo (zit reeds in Morzine)
7. Wootism
8. El Graduzzi (ovb voor een dag of 2)
9.
10.

Zelf ben ik ooit 1x in Chatel geweest, niet op de MTB maar op het snowboard en dat was 1 van m`n meest memorabele sneeuwtrips ooit. Op de fiets dus geen ervaring dus praktische tips zijn welkom. Maar ik ga er sowieso al vanuit dat deze in de categorie "Epic" komt 8)

Und wie immer:
1 voor allen en allen voor 1 dus gezamelijk omhoog en gezamelijk naar beneden. Nix moet, alles mag en alle niveaus zijn welkom.
Ride, eat, drink, laugh and repeat 8)

Duzzz, wie heeft er zin om aan te haken?
Laatst gewijzigd door TenZNL op za 9 juli 2022, 21:40, 7 keer totaal gewijzigd.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Whohooo :bier:
Just do Ti, or did i die?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Nog nooit aan de Franse kant geweest, count me in :-q

1. Big Deef
2. TenZNL
3. Crapforbrains
4. Heckler40
5.
6.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heckler40 schreef: vr 11 februari 2022, 00:00 Nog nooit aan de Franse kant geweest, count me in :-q

1. Big Deef
2. TenZNL
3. Crapforbrains
4. Heckler40
5.
6.
Haha, leuk dat je meegaat, Nol. :-q
Er zijn nog 4 apartementen beschikbaar waar wij zitten (200m van de lift), ik kan je die wel ff appen als je wil.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Waarom de keuze voor Les Gets? Da's toch een beetje een uithoek van het gebied... (sinds '19 is de liason naar Morzine wel iets aangenamer zonder de klim naar de golf)

Ik denk dat je overigens een 0 van het aantal liften moet afhalen, dan heb je de grootorde van liften die in het gebied in de zomer fietsen meeneemt. Ik zou er edoch geen wedstrijd van maken ze allemaal te proberen want dan moet je naar uithoeken als Torgon...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

cheeta schreef: vr 11 februari 2022, 00:32 Waarom de keuze voor Les Gets? Da's toch een beetje een uithoek van het gebied... (sinds '19 is de liason naar Morzine wel iets aangenamer zonder de klim naar de golf)

Ik denk dat je overigens een 0 van het aantal liften moet afhalen, dan heb je de grootorde van liften die in het gebied in de zomer fietsen meeneemt. Ik zou er edoch geen wedstrijd van maken ze allemaal te proberen want dan moet je naar uithoeken als Torgon...
cheeta, zit m`n verkooppraatje nou niet de grond in te boren :roll: :lol:

Morzine was al een hoop weg, Avoriaz is autovrij en van Chatel herinner ik me dat het best wel lang duurde voor je bij de rest was. En Les Gets is toch het grootste park dus vandaar. En met de auto is het 11min naar Morzine dus dat is ook nog een optie. Maar ik kan het mis hebben?
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik was ook van mening dat les gets de beste keuze lijkt.

@ cheeta, wat zijn jouw ervaringen?
Just do Ti, or did i die?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik gooi er een ovb in.

1. Big Deef
2. TenZNL
3. Crapforbrains
4. Heckler40
5. Dice Oldskool (ovb)
6.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

5 bikeparken? Maak er maar 10 van!

Helaas zitten wij er later waarschijnlijk (1e week Augustus).
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: vr 11 februari 2022, 00:32 Waarom de keuze voor Les Gets? Da's toch een beetje een uithoek van het gebied... (sinds '19 is de liason naar Morzine wel iets aangenamer zonder de klim naar de golf)

Ik denk dat je overigens een 0 van het aantal liften moet afhalen, dan heb je de grootorde van liften die in het gebied in de zomer fietsen meeneemt. Ik zou er edoch geen wedstrijd van maken ze allemaal te proberen want dan moet je naar uithoeken als Torgon...
Uithoek? Je komt makkelijk overal vanaf Les Gets.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

@Dice:
Het zou erg leuk zijn als je het red :-q
MVMVML schreef: vr 11 februari 2022, 09:28 5 bikeparken? Maak er maar 10 van!

Helaas zitten wij er later waarschijnlijk (1e week Augustus).
10? Oke, nog meer dus. 5 is wat er de officiele site staat dus dan hebben we nog wat uitzoekwerk.
Jammer, met jullie erbij had het helemaal een Dutchweek geweest :D
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Heb net een weekend Luxemburg gepland dus deze krijg ik er thuis nooit door. Jammer. Met 5 (of 10) bikeparks kun je je daar wel een maand vermaken gok ik.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

TenZNL schreef: vr 11 februari 2022, 00:34Morzine was al een hoop weg, Avoriaz is autovrij en van Chatel herinner ik me dat het best wel lang duurde voor je bij de rest was. En Les Gets is toch het grootste park dus vandaar. En met de auto is het 11min naar Morzine dus dat is ook nog een optie. Maar ik kan het mis hebben?
1) Lets Gets ligt niet echt centraal, gewoon al als je als op de kaart kijkt. Wanneer je alles op de fiets wilt bereiken dan zit je er altijd aan vast dat je de verbinding Les Gets - Morzine moet doen. Die is behoorlijk verbeterd zonder de klim langs de golf, maar dat neemt niet weg dat het nog altijd tijd kost en (persoonlijk) niet de meest interessante route is.

Morzine ligt centraler, is veel levendiger in de zomer (als je dat belangrijk vindt) en inderdaad redelijk snel bereikbaar maar niet echt heel parkeervriendelijk - beste optie is dan misschien nog wel de top van de SuperMorzine - met veel betaald parkeren en vrij lasitg om plek te vinden met grotere voertuigen/uitstekende fietsenrekken. Qua startpunt is Avoriaz of Les Lindarets niet onhandig, maar dan heb je de voordelen ook gehad...

Het probleem van Chatel is dat je niet in Chatel moet zijn maar in Pre-la-Joux, aan de weg van Chatel -> Pre-la-Joux zit wel wat accomodaties en parkeergelegenheid bij de lift in Pre-la-Joux is 0 probleem. Met de auto is Chatel wel goed verbonden met de Zwitserse kant maar Morzine is een flinke omweg...


2) Misschien dat qua totaal oppervlak waarin het zich bevindt Les Gets het grootste park is maar qua aanbod betwijfel ik dat toch ten zeerste. Avoriaz-Morzine heeft meer aanbod IMHO en de bikepark operator lijkt ook een heel stuk actiever...


De 5 of 10 bikeparks is een beetje een kwestie van hoe je telt. In sommige gevallen kun je een lift met een handvol trails als separaat bikepark tellen, maar veelal is het dezelfde organisatie (operator) die ze beheert waar de 5 naar zal refereren.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

TenZNL schreef: vr 11 februari 2022, 00:34 En met de auto is het 11min naar Morzine dus dat is ook nog een optie. Maar ik kan het mis hebben?
Vorig jaar zat ik ook 200 meter van de lift in Les Gets en ik denk dat je daar prima zit. Ik zou zelf niet de auto naar Morzine pakken maar dan via de Chavannes lift omhoog en vanaf daar de verbindingsweg nemen. De verbindingsweg van Les Gets naar Morzine en van Morzine naar Les Gets gaat alleen maar naar beneden, dus omhoog fietsen hoefde (gelukkig) niet :lol:.

Voor de andere parken in dat gebied zal je de auto wel nodig hebben, al denk ik dat je je in Les Gets/Morzine prima 4/5 dagen kunt vermaken :-q
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Helder, thnx cheeta.
cheeta schreef: vr 11 februari 2022, 13:41 2) Misschien dat qua totaal oppervlak waarin het zich bevindt Les Gets het grootste park is maar qua aanbod betwijfel ik dat toch ten zeerste. Avoriaz-Morzine heeft meer aanbod IMHO en de bikepark operator lijkt ook een heel stuk actiever...


De 5 of 10 bikeparks is een beetje een kwestie van hoe je telt. In sommige gevallen kun je een lift met een handvol trails als separaat bikepark tellen, maar veelal is het dezelfde organisatie (operator) die ze beheert waar de 5 naar zal refereren.
We hadden ons op deze site gebaseerd: https://en.portesdusoleil.com/activitie ... parks.html
Daar zeggen ze vier, op de downloadbare trailmap staat 5 parks/12 stations (volgens mij rekenen ze Morgins mee?). En op diezelfde site worden Les Gets en Morzine in 1 kaart gepropt, dus daar zal het "mis" zijn gegaan. Er hebben nu al teveel mensen gereserveerd dus je tips zijn voor de volgende keer, desalniettemin bedankt voor je input :-q
Bikermarcel schreef: vr 11 februari 2022, 16:27
TenZNL schreef: vr 11 februari 2022, 00:34 En met de auto is het 11min naar Morzine dus dat is ook nog een optie. Maar ik kan het mis hebben?
Vorig jaar zat ik ook 200 meter van de lift in Les Gets en ik denk dat je daar prima zit. Ik zou zelf niet de auto naar Morzine pakken maar dan via de Chavannes lift omhoog en vanaf daar de verbindingsweg nemen. De verbindingsweg van Les Gets naar Morzine en van Morzine naar Les Gets gaat alleen maar naar beneden, dus omhoog fietsen hoefde (gelukkig) niet :lol:.

Voor de andere parken in dat gebied zal je de auto wel nodig hebben, al denk ik dat je je in Les Gets/Morzine prima 4/5 dagen kunt vermaken :-q
Ook dat is goeie info, thnx :-q
Het zal best goedkomen, daar ben ik niet bang voor :-D
Gesloten