Toevallig Gravel Riders uit Amsterdam

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Beste,

Zijn er leden op het forum die toevallig ook uit Amsterdam komen en uit of in de buurt van de Pijp?

Recent fully ingeruild voor een nieuw graveltje
en vind het wel leuk opnieuw gezellig samen het verharde en onverharde, keien te verkennen.

Ik weet dat er community voor bikers zijn en die ook event houden zoals Ride Out, Kaptein…
Maar omdat ik nog aardig nieuw ben en een beginnende biker 🚴💨 zoek ik graag mensen die ook rustig aan willen touren ipv gelijk mee rijden in grootte groep vind ik ook wel leuk om in contact te komen met beginnende gravelriders.

Lijkt het je leuk of voelt men zich aangesproken 😉
Lees graag reactie wie weet gezellig Km maken
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En hoe gaat het hier....gewoon even nieuwsgierig :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Mario070 schreef: wo 4 mei 2022, 10:56 En hoe gaat het hier....gewoon even nieuwsgierig :wink:
Rustig haha jij bent eerste die reactie/ bericht plaatst.
denk dat veel via community of clubs zoals Rideout, Kaptein in grote groepsverband al rijden en allemaal gevorderd 🚴💨
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ja....van een fully naar full star :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Mario070 schreef: wo 4 mei 2022, 21:36 Ja....van een fully naar full star :D :wink:
Yup 😬 ivm woonruimte in binnenstad 😒 was een fully niet praktisch (nauwe/ krappe trappenhuis)
dan maar weer terug op een gravel (ben er blij mee)!
vind deze bike persoonlijk nog beter dan mijn eerste gravelbike.
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Oké...je bent terug naar waar je eerder op hebt gereden.
Zelf ben ik wel erg benieuwd hoe dat gravelen zou aanvoelen, daar bedoel ik mee, de zithouding, het stuur, de remmen en mss ook wel het schakelen :roll:
Dus ook ik ga rustig aan opstarten, wennen en kijken hoe dit allemaal in zijn werk gaat :D door te touren :-q ipv gelijk met ervaren groep/en mee te rijden (waar ik toen (2016) met de mtb dat wel gedaan heb, maar nu zeker niet meer zou doen)
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Mario070 schreef: do 5 mei 2022, 17:20 Oké...je bent terug naar waar je eerder op hebt gereden.
Zelf ben ik wel erg benieuwd hoe dat gravelen zou aanvoelen, daar bedoel ik mee, de zithouding, het stuur, de remmen en mss ook wel het schakelen :roll:
Dus ook ik ga rustig aan opstarten, wennen en kijken hoe dit allemaal in zijn werk gaat :D door te touren :-q ipv gelijk met ervaren groep/en mee te rijden (waar ik toen (2016) met de mtb dat wel gedaan heb, maar nu zeker niet meer zou doen)
Men went er snel aan op een racer/ gravelbike enige waar ik even aan moest wennen was schakelen ivm voorheen shimano groep en nu sram.
qua houding kan zo zijn dat men mtb in begin wat comfortabel vind door brede stuur en over algemeen lager zit, rechter op de fiets zit.
en natuurlijk is beleving met een gravelbike over mtb parcours anders dan op een mtb
Als men sws van fietsen houd en niet alleen over verharde (tarmac) wilt rijden maar simple gewoon weg over en op meerdere ondergrond willen rijden ik persoonlijk vind gravelbike met breder banden optie prettig en fijn over de weg ipv 28mm race weg bandjes (niet fijn in de stad met al die trams banen/ rails) Ik zelf rijd met 40mm vind het een superfiets als stadfiets, maar ook lekker mee een dagje op pad te gaan touren.
op mijn gravelbike is overigens 650B wheels mogelijk om zodoende nog breder of mtb banden eronder
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Plaats reactie