Gezocht: buddies om aantal keren per jaar naar bikepark te gaan

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
ddeftones
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
Mijn mountainbike: Ripmo

Sinds ik 4 jaar geleden vader geworden ben, ben ik niet meer in de gelegenheid om wekelijks stad en land af te reizen voor m'n hobby. M'n lidmaatschap bij Licht Verzet destijds ook opgezegd, omdat ik nauwelijks meer kon komen trainen. Op dit moment reis ik gemiddeld 1x per 2 maanden naar Willingen, Winterberg, Witten, etc. om m'n bikepark en trail skills op niveau te houden en even lekker los te gaan. Hiervoor boek ik clinics of ga ik met mn vrouw & dochter naar het bikepark (incl. speeltuin bezoek :-D ) etc. Afgelopen maandag nog met Mikey naar Mosa bikepark geweest en dat beviel meer dan uitstekend met als afsluiter wat jumps van 5 - 6 meter.

Door deze clinic besefte ik dat ik het eigenlijk wel leuk zou vinden om wat vaker met een groepje gelijkgestemden er op uit te gaan. Mijn fietsvrienden houden het echter liever bij een rondje Ede of Lunteren en schijten in hun broek bij het idee om naar bikepark te gaan. Mijn doel is niet om er elke week op uit te gaan, maar eens in de zoveel weken. Liefst een groepje waarbij ik ook nog wat aan mijn skills kan werken.

Gevraagd: clubje waarmee ik ca 1x per maand kan meerijden (heb zelf auto en plek voor 2 fietsen)

Omgeving: Ede / Arnhem (ivm carpoolen etc)

Niveau: ben denk ik een bovengemiddelde technische rijder voor Nederlandse begrippen. In m'n jeugd op serieus niveau BMX gereden. Verder rijd ik meestal de rode/zwarte routes op bikeparks en houd enorm van springen (ca 5m sprongen zijn inmiddels goed te doen), drops en mooie wortel afdalingen en rockgardens.

Trails rijden vind ik leuk (ik onderhoud m'n conditie op de UHR, Posbank en Ede/Lunteren), maar ik heb het liefst mooie jumps en rockgardens. Bikeparks hebben dus wel zo de voorkeur. Verder wat achtergrond info over mezelf: 41 jaar, woonachtend in Ede, werkzaam in Arnhem en rijd op een Ibis Ripmo.

Mocht je in een groepje rijden (of er een willen vormen) die er ook van houdt om af en toe er op uit te gaan naar het buitenland, laat hier dan een berichtje achter.
Laatst gewijzigd door ddeftones op do 23 juni 2022, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
be quiet and drive
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Klinkt wel leuk :bier:

Elke maand is voor mij wat overdreven, maar volgend jaar wil ik toch ook weer wat vaker naar het buitenland.
Kortste route naar Winterberg/Willingen is langs Ede, dus dat komt dan ook wel mooi uit.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Ik zou gewoon in je startpost wat datums + locatie zetten dat je wil gaan en dan weet ik zeker dat er mensen aan gaan sluiten. Ik kan moeilijk zeggen of ik bijvoorbeeld elke maand tijd heb maar als er specifieke datums zijn is dat wel makkelijker aansluiten :-q Je hebt in ieder geval het voordeel dat Arnhem voor veel mensen redelijk op de route ligt naar Winterberg/Willingen
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
ddeftones
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
Mijn mountainbike: Ripmo

goed idee inderdaad. thanks.
be quiet and drive
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Kan je wel een seintje geven als wij weer een keer gaan
ddeftones
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
Mijn mountainbike: Ripmo

Top!
be quiet and drive
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Hey,

Ik heb wel interesse, alleen elke maand gaat niet lukken en ik woon wat noordelijker (Dedemsvaart). Ben trouwens wel benieuwd naar wie je bent / hoe je heet. Ik ben 43, heb ook gebmxed van mijn 4 tot 31e, op best aardig niveau (onder de Elite dan). Maar ik vind het in ieder geval niet erg om vanuit Dedemsvaart iets om te rijden (ik rij richting Winterberg normaal bij Enschede de grens over)
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Ik kom er ook nog wel eens, ben zeker niet van het niveau wat jij beschrijft maar rij wel alle lijnen, alleen dan soms de chickenline 🤪
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
ddeftones
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
Mijn mountainbike: Ripmo

Is ook een kwestie van opbouwen. Winterberg en Willingen ken ik inmiddels zo goed dat je daar wel steeds ingewikkeldere lijnen kan harder kan rijden. Bij nieuwe bikeparks is het toch een kwestie van lijnen verkennen en stukje bij beetje harder, ingewikkelder etc.

Inmiddels eerste verkenningen voor wat bikepark bezoek. Ook Nederland b.v.
be quiet and drive
ddeftones
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
Mijn mountainbike: Ripmo

MacReal schreef: do 9 juni 2022, 07:46 Klinkt wel leuk :bier:

Elke maand is voor mij wat overdreven, maar volgend jaar wil ik toch ook weer wat vaker naar het buitenland.
Kortste route naar Winterberg/Willingen is langs Ede, dus dat komt dan ook wel mooi uit.
Ik red nu 1x per maand ook niet hoor. Wellicht is 1x per 2 maanden wat realistischer. Tezamen met de family rides met vrouw & dochter kom ik dan tot wat vaker uitdagende ritjes. Laat maar weten als je die kant op gaat.
be quiet and drive
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Lijkt me heel gaaf maar weer ook niet of mijn niveau toereikend is.

Ben dit jaar voor het eerst in Spa en Remouchamps geweest, blauwe lijnen voel ik me comfortabel bij maar rijd ik niet echt op snelheid en rode lijnen is veelal met slepende remmen.

Vertrouwen in de fiets en betere balans positie beginnen wel te komen na het volgen van een trail clinic bij MTBFlow, begin juli ga ik daar ook de Enduro clinic volgen.

Ik rijd overigens op een hardtail (LTHT, Orbea Laufey).
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Ik wil hier ook wel bij aanhaken!

Meestal is zo'n dagtripje lastig in te passen bij m'n bikemaatje. De laatste paar keren ben ik daarom alleen gegaan, maar dat voelt toch niet helemaal comfi.

Ik kom uit Meppel en rij meestal bij Emmen de grens over.

Niveau: ik kan prima meekomen denk ik. Ik rij in Winterberg (en Willigen) alles wel, behalve de gap-jumps, dan wil niet lukken tussen m'n oren..
ddeftones
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
Mijn mountainbike: Ripmo

Paul en ik hebben (ivm vakanties etc) 13 augustus afgesproken. Idee is om dan naar Hellendoorn of Mook te gaan en dan even kennis te maken en te kijken of er een klik (persoonlijk/sportief) is. Als we Hellendoorn doen, dan is dat vanuit Meppel goed te doen toch?
be quiet and drive
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Ja hoor, ik haak graag aan!
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Ik zit er sterk aan te denken om op korte termijn een vrijdag od zaterdag (voorkeur vrijdag ivm drukte) naar Winterberg of Willingen te gaan. Zijn er liefhebbers om mee te gaan?
Plaats reactie