MTB'ers Ride Out Facebookgroep

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gesloten
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

Doelstelling van deze Facebookgroep;

MTB'en met een groep MTB'ers van alle verenigingen, clubs, WhatsApp groepen, lonely wolfs, etc.

Afgelopen zondag hebben we een mooie rit gemaakt over de Blauwe route tussen Holten en Nijverdal. Aanleiding was het (tijdelijk) afsluiten van de Blauwe route ivm het "beschermen” van de Zandhagedis en Hazelworm. Of dat nou klopt of niet... laten we het daar verder maar niet over hebben :D

Het was vooral mooi omdat we met zo'n grote groep MTB'ers die route deden. Dat gaf een geweldig gevoel en... dat smaakt naar meer.

Ik heb een Facebookgroep gemaakt "MTB'ers Ride Out". De bedoeling van die groep is om vaker met een groep MTB'ers bij elkaar te krijgen en een mooie route te gaan MTB'en.

Linkje: https://www.facebook.com/groups/mtbersrideout

Nu is een Facebookgroep zonder leden als:
banden zonder lucht
MTB zonder wielen
E-Bike zonder accu
etc.
Dus mijn vraag is of jullie al jullie MTB -vrienden, -kennissen en -familieleden willen wijzen op het bestaan van deze groep.
Het zou mooi zijn als we deze zomer nog een evenement kunnen organiseren met heul veul MTB'ers 😇
Laatst gewijzigd door RbbBrts op wo 15 juni 2022, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

RbbBrts schreef: di 14 juni 2022, 10:13 Afgelopen zondag hebben we een mooie rit gemaakt met zo'n 200 MTB'ers over de Blauwe route tussen Holten en Nijverdal. Aanleiding was het (tijdelijk) afsluiten van de Blauwe route ivm het "beschermen” van de Zandhagedis en Hazelworm.
Aan de ene kant snap ik de onvrede met het sluiten van een route maar aan de andere lijkt dit me een ontzettend effectieve manier om te zorgen dat andere routes ook gesloten worden.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik denk dat je hiermee een hoop andere bosgebruikers tegen de borst gaat stuiten en hiermee de onvrede van deze groep mensen ten opzichte van de mountainbikers alleen maar gaat verergeren.

Daarnaast kan het jou als initiatiefnemer een flinke boete opleveren, aangezien dit soort aantallen door opsporingsabtenaren zoals ze heten als evenement aangemerkt kan worden, waar je een vergunning voor moet aanvragen (en voor moet betalen), en ook kunnen ze de deelnemers bekeuren.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
CounterDesk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 11 april 2012, 10:41
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 29 & Cube Stereo 120

Kun je jezelf voorstellen hoeveel hamburgers robko had moeten bakken als die 200 rijders even om de hoek bij De 5 van Hellendoorn hadden meegereden...
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Ik zal me aanmelden om te weten waar en wanneer jullie gaan rijden dan kan het geheel vermijden.

Dit soort initiatieven helpen wel mee met de algemene beeldvorming over mtb'ers :-q thanks man!
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Ik kan je enthousiasme begrijpen, maar denk net als de rest hierboven dat het geen goed plan is om dit soort ritten vaker te organiseren, om de genoemde redenen. Hoop dat je dat zelf ook inziet.
Wellicht een idee om je enthousiasme en energie op een andere constructieve manier in het mountainbiken te steken door bijvoorbeeld mee te helpen als vrijwilliger bij het onderhoud van routes in de buurt, mocht je dat nog niet doen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TS be like...

Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Er is wat mij betreft niks tegen een oproep om samen te gaan rijden. Ik krijg wel de indruk dat jullie een afgesloten route in een grote groep hebben gereden. Dat is in elk geval niet wat dit forum voorstaat, zoals je kunt opmaken uit de reacties. Dit doet meer kwaad dan goed.

Ik sluit het onderwerp daarom.

Edit: ik werd erop geattendeerd dat de route nog niet is afgesloten, momenteel. Dus, foute interpretatie van mijn kant, en de TS verdient mijn excuses daarvoor. De oproep richting FB is gedaan en topic blijft gesloten.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gesloten