Week 32 Andorra (F), week 33 Gerona (S)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

Ik ben week 32 (8 t/m 13 augustus) in de Pyreneeën (aan de Franse kant) en zou graag en dag naar Bike Part Vallnord of Bike Park Les Angles willen. De week erna (14 t/m 20 augustus) ben ik in de buurt van Gerona en wil ergens in de buurt van Les Guilleries gaan rijden.

Iemand in de buurt die samen een dagje wil optrekken?
Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
Jopain
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 1 januari 2018, 02:39
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout & Commencal Meta AM
Contacteer:

Ik heb zowel bikepark Vallnord als bikepark Les Angles mogen rijden afgelopen roadtrip.
Als ik zou moeten kiezen tussen de 2 zou ik voor Vallnord gaan.
In Les Angles wordt t steil op de zwarte lijnen terwijl in Vallnord het al serieus stijl wordt op de rode lijnen (Maxiavalanche trail) :-D .
De secret trails in Vallnord zijn wat optimistisch gerate met met blauw en rood. Die mag je in de rest van Europa gerust rood en zwart noemen. Beter eerst even opwarmen voor je die pakt dus.

Als je voor Les Angles gaat en van een technische uitdaging houd zijn de secret trails daar ook een aanrader. Ze zijn te vinden op trailforks.
Fietsen is gezond dus eet meer fiets!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Val Nord = Andorra.
Goedkoop tanken en duur telefoneren ( geen EU).
Heeft misschien niets met fietsen (of skiën) te maken maar wel een aandachtspuntje.

Om mij te beschermen tegen achterlijk dure data had mijn Spaanse provider roaming met Andorra Telecom geblokkeerd (behalve 112).
Handige appjes op je phone werken dus niet, tenzij je van tevoren de data offline beschikbaar hebt gemaakt.
Even je vrienden bellen of appen als je elkaar kwijt bent kan je ook wel vergeten.
Gelukkig hebben ze bijna overal gratis wifi, dus bij een terras of in de winkelstraat ben je gratis online.

Omdat Andorra geen lid is van EU moet je ook even de voorwaarden van je reisverzekering doorspitten.
Heb je geen werelddekking, dan moet je ff kijken of het wel inclusief Andorra is.

In Valnord wordt jaarlijks de Maxivalanche gehouden, een DH wedstrijd met massastart, naar voorbeeld van de Megavalanche (zelfde organisatie).

Misschien kan je wel een Commercial bestellen en terplekke belastingvrij afhalen :wink:

In Valnord was de laatste UCI World Cup DH race.
Kan je nog terugkijken op Redbull TV.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
OBOM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: zo 7 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Commençal Skin Ti 29"

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 29 juli 2022, 19:50
Misschien kan je wel een Commercial bestellen en terplekke belastingvrij afhalen :wink:
Commençal graag, en let alstublieft op het correcte gebruik van de "cedille" (Ç).

Overigens waag ik te betwijfelen of je daar zo'n pracht fiets kan kopen: worden in Taiwan gemaakt en het is hoogstwaarschijnlijk in Andorra een brievenbusfirma wegens het gunstige belastingklimaat aldaar. Net zo als de Stones, U2 en juffrouw Starbucks ook niet in Amsterdam wonen :o
Honi soit qui mal y pense!
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 29 juli 2022, 19:50 Omdat Andorra geen lid is van EU moet je ook even de voorwaarden van je reisverzekering doorspitten.
Heb je geen werelddekking, dan moet je ff kijken of het wel inclusief Andorra is.
Oei, goede tip (ook van de databundel)!
Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

OBOM schreef: vr 5 augustus 2022, 03:18
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 29 juli 2022, 19:50
Misschien kan je wel een Commercial bestellen en terplekke belastingvrij afhalen :wink:
Commençal graag, en let alstublieft op het correcte gebruik van de "cedille" (Ç).

Overigens waag ik te betwijfelen of je daar zo'n pracht fiets kan kopen: worden in Taiwan gemaakt en het is hoogstwaarschijnlijk in Andorra een brievenbusfirma wegens het gunstige belastingklimaat aldaar. Net zo als de Stones, U2 en juffrouw Starbucks ook niet in Amsterdam wonen :o
Excuses, Commençal, m'n phone kon zich weer niet inhouden :evil:
En als ik hun website mag geloven hebben ze een showroom, waar je de fietsen "belastingvrij" kan afhalen.
Andorra is geen EU, dus de fiets kan gunstig uit Taiwan komen. En dan in de kofferbak de grens over.

https://www.commencal-store.es/showroom
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Helaas niet in de buurt, maar mocht je nog een dagje overhebben dan kan je ook nog in La Molina gaan kijken. Werd ons aangeraden door een paar spanjaarden tijdens onze trip daar deze zomer.

Ze hebben geen lift maar blijkbaar veel shuttle mogelijkheden en goede natuurlijke enduro trails.

Verder wat Jopain zegt, Vallnord > Les Angles :D
Plaats reactie