Meinweg Bikers (midden limburg)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Pauze plaats was achter het Elfenmeer waar veel singletracks liggen of het was een controle punt.
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Spoedy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Canyon Lux Hobbelpaard
Contacteer:

Hulp gevraagd.

Lang lang geleden :) toen er net pas 29'' bikes waren.

Zijn wij (ATBBikers.nl) in november 2006 ooit in het gebied Meinweg geweest. Zonder gps :)

Toen hadden we een hier een oproep geplaatst of iemand ons wilde gidsen. Dit heeft ene Frank toen gedaan. Zit hij hier nog op mtb.nl? (gele jas) Super leuke rit!

Afbeelding
foto 2006, Chris/Menno/Niels/Martin/Paul/Frank/Frank(gids)





Maar misschien weten jullie waar deze stukken liggen?

foto2
Afbeelding
Frank

foto3 (dit kwam na de klim)
Afbeelding

foto4 (waar is dit?)
Afbeelding

foto5 (rustpunt, soort kappel)
Afbeelding
Niels en Frank (gids)

Gehele album 19 nov '06 -link-
Proud member of http://www.ATBBikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ][ boompje... ][ MOVIE ATBBikers.nl ][ Samen biken in Brabant ][ Volg ons
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Frank ken ik nog toen ik pas op het http://www.mountainbike.nl" onclick="window.open(this.href);return false; had ingeschreven in 2005. Hij heeft toen ook gegids voor ons ( Enrico, Rolling thunder nu PT, SpeedyZ en mij Mongooseboy ) op de meinweg en duitsgebied wassenberg ( kolenberg ). Frank is al een tijdje niet meer op het forum en volgens mij gehoord dat hij nu vertoefd in Denemarken.

Maar leuke foto's uit de oude doos :wink:
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

@Spoedy, foto 2 en 3 zijn de Ratheimer Halde, dit ligt een behoorlijk stukje onder de Meinweg. De houten vlonder (foto 4) zou die dichtbij Dalheim-rodgen wel eens kunnen zijn.

Heb een paar weken terug nog een rit gemaakt richting de Ratheim halde, dit zijn beelden van de rit. Vanaf 2.25 zie je heuvel/berg die jij bedoelt op je foto's.

https://www.youtube.com/watch?v=V2WC_ia2-O8" onclick="window.open(this.href);return false;
Spoedy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Canyon Lux Hobbelpaard
Contacteer:

Ja leuk he die oude fotos :) moet er nog om lachen hoe we er toen uitzagen, Kan je/jullie misschien gps coördinaten geven van de locaties.

ohja Rolling thunder of PT (die met die sigaar-foto toch) haha

en Danny ook De houten vlonder lijkt op 4:18 te staan op je filmpje. ff je strava track opzoeken.
Laatst gewijzigd door Spoedy op di 11 november 2014, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud member of http://www.ATBBikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ][ boompje... ][ MOVIE ATBBikers.nl ][ Samen biken in Brabant ][ Volg ons
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Ericb, Marco-turn-me-on en Koenuhhh hebben wel gps voor jouw en willen jullie wel gidsen.
Gps heb ik in mijn hoofd van de meinweg en stukje duitsgebied ( Dallheim en Birgelen )
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Spoedy schreef:
en Danny ook De houten vlonder lijkt op 4:18 te staan op je filmpje. ff je strava track opzoeken.
Dan had ik even een andere in gedachten, maar als het deze is dan hebben jullie misschien wel deze route gereden:

http://www.gps-tour.info/nl/92/detail.25235.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier zit de Ratheimer halde namelijk ook in. Is wel een leuk rondje in ieder geval ;).
Spoedy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Canyon Lux Hobbelpaard
Contacteer:

en foto1 was dat niet op de meinweg bij een oud station en voor een tunnel? we konden daar mooi parkeren met de auto.

EDIT door de post van Koenuhhh herken ik idd het start punt dit was het station vlodrop. Station 20, Vlodrop
Laatst gewijzigd door Spoedy op wo 12 november 2014, 00:24, 4 keer totaal gewijzigd.
Proud member of http://www.ATBBikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ][ boompje... ][ MOVIE ATBBikers.nl ][ Samen biken in Brabant ][ Volg ons
Spoedy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Canyon Lux Hobbelpaard
Contacteer:

ja Koenuhhh dat zal hem zijn was nl 38km kon ik nog terug vinden.
ik ga kijken of ik jou eerdere route kan linken met deze

phoe joh 8jaar geleden daar geweest heb er al helemaal zin in :D alvast dank heren!
Proud member of http://www.ATBBikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ][ boompje... ][ MOVIE ATBBikers.nl ][ Samen biken in Brabant ][ Volg ons
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Marco en Walter hebben globaal deze routes op gps , ik heb vroeger vaker met Frank Heutz gereden in dit gebied, hij heeft ooit op de steenberg bij Wassenberg zijn sleutelbeen gebroken omdat een bulldozer een gat had gegraven in een afdaling.Hij woont nu in Stockholm geloof ik .


Gr Eric B.
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Ik voel iets van een let's ride aankomen?
Alle foto's zijn bekende plekjes in ieder geval.
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Haha; leuk die oude foto's! Jammer dat het zo'n ontzettend slecht weer was die dag. Mijn remblokken waren tot het ijzer weggesleten. Wel een erg mooie omgeving was het zeg! Zoals ik begreep mag er nu écht niet meer gefietst worden in het Meinweggebied?
Gaat het nu weer over het fietsen?
Daaf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 8 juni 2013, 21:30
Mijn mountainbike: Een rechthoekige Duitser...

QriZ schreef:Haha; leuk die oude foto's! Jammer dat het zo'n ontzettend slecht weer was die dag. Mijn remblokken waren tot het ijzer weggesleten. Wel een erg mooie omgeving was het zeg! Zoals ik begreep mag er nu écht niet meer gefietst worden in het Meinweggebied?
Als die houten vlonder op de foto's in het gebied tussen Vlodrop Station en de Dalheimer Mühle ligt, mag daar tegenwoordig inderdaad niet meer gefietst worden. De rest van het Meinweggebied en alles wat er op aansluit is voor ons, bikers, nog altijd één groot en (vrijwel onbegrensd) toegankelijk paradijs!
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Nouw ik fiets er nog regelmatig over die houte plankjes en niemand heeft mij gezegd dat ik er niet mag komen.
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Franzel
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: American Eagle Spokane

Spoedy schreef:Hulp gevraagd.

Lang lang geleden :) toen er net pas 29'' bikes waren.

Zijn wij (ATBBikers.nl) in november 2006 ooit in het gebied Meinweg geweest. Zonder gps :)

Toen hadden we een hier een oproep geplaatst of iemand ons wilde gidsen. Dit heeft ene Frank toen gedaan. Zit hij hier nog op mtb.nl? (gele jas) Super leuke rit!
Dat was inderdaad een leuke rit en mooi om die foto's nog eens te zien na al die tijd. Is dat alweer 8 jaar geleden? Ben er helaas in geen tijden geweest en na jaren in Stockholm te hebben gewoond en gewerkt nu alweer een tijdje in London. Vandaar ook niet meer actief op het forum maar zo nu en dan is het wel leuk om een kijkje te nemen als gast.

Eric B. kent elk paadje in dat gebied en zonder twijfel zijn er gps files onderweg.
Plaats reactie