XC in de Eifel/Hunsrueck

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Ik ben vaak in het weekend in Duitsland in het Moezel gebied (omgeving Traben-Trarbach/Bernkastel Kues/Wittlich/Zell) en zoek mountainbikers die ook wel eens in deze buurt (willen) fietsen.
Alex1985
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 17:47
Mijn mountainbike: Giant XTC 1, Giant Trance 1, Commencal VIP nuts

HEb wel interesse om af en toe in de weekenden in Duitsland te fietsen, zou ik mogen weten in welke omgeving je woont zodat ik is zou kunnen kijken wat een logische locatie is wat voor beiden goed te rijden is.
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Alex1985 schreef:HEb wel interesse om af en toe in de weekenden in Duitsland te fietsen, zou ik mogen weten in welke omgeving je woont zodat ik is zou kunnen kijken wat een logische locatie is wat voor beiden goed te rijden is.
Ik kom uit Amsterdam, rij meestal tochtjes van zo'n 30~50 km met redelijke hoogteverschillen in de gebieden waar ik dit topic mee begon.

Als het klopt dat jij uit 1985 bent, moet ik wel zeggen dat we behoorlijk van leeftijd verschillen. Ben zelf 43 jaar.
OBOM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: zo 7 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Commençal Skin Ti 29"

Hoi, klinkt interessant! :-q

Vertel eens wat meer: zijn er vaste routes of rijd je op de bonnefooi? Hoe is het terrein/landschap, wat zijn zo'n beetje de hoogteverschillen. En als je uit Amsterdam komt, ga je dan op één dag op en neer, of blijf je daar overnachten (hoe zijn de mogelijkheden daarvoor)?

Ik kom uit Den Bosch, en het leeftijdsverschil zal geen probleem zijn... :tong

Grtz,
OBOM
Honi soit qui mal y pense!
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

OBOM schreef:Hoi, klinkt interessant! :-q

Vertel eens wat meer: zijn er vaste routes of rijd je op de bonnefooi? Hoe is het terrein/landschap, wat zijn zo'n beetje de hoogteverschillen. En als je uit Amsterdam komt, ga je dan op één dag op en neer, of blijf je daar overnachten (hoe zijn de mogelijkheden daarvoor)?
Ik rijd daar eigen routes, vaak met behulp van GPS die ik vooraf heb uitgestippeld. De hoogteverschillen zijn meestal zo'n 400 meter met een enkele uitschieter van zo'n 800 meter.

Ik heb daar een vakantiehuis waarnaar ik meestal op vrijdagavond vertrek en zondag einde middag weer terug ga. Zo'n 4 uur rijden. Huisje staat zo'n 4 km van de Moezel. Eventueel is overnachting dus ook mogelijk.
OBOM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: zo 7 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Commençal Skin Ti 29"

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn...met vakantiehuis nog wel! Ik stel voor dat we een keer samen biken ergens dichter bij in NL. Even kennis maken en raggen door de bossen en over de tracks, zien wat we aan elkaar hebben, qua biker :tong

Ter introductie: ik ben zeker geen "sportfanaat" of wedstrijdfietser, maar iemand die al sinds '92 op de bike actief is op een fanatiek recreatieve manier. En al veel langer op wat voor fiets dan ook. Ik ATB niet voor de sport, maar omdat dat mijn manier van ontspannen en ontstressen is, capice? De eventuele conditie (nauwelijks aanwezig...) en/of spierkracht krijg je er m.i. gratis bij. :wink:

Bike: een ondertussen Old School exemplaar uit '97, maar nog steeds een topper ondanks - of misschien dankzij - de eenvoudige opzet. Enfin, wij zien uw antwoord met belangstelling tegemoet,

Grtz,
OBOM
Honi soit qui mal y pense!
barnic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: vr 1 februari 2008, 11:53

@eiri,

Lijkt een beetje op een contactadvertentie, maar aangezien je uit A'dam komt moet ik reageren. 35jr, conditie is doorsnee en fiets net als obom voor de lol. De atb heb ik weinig ervaring mee, ben recent overgestapt aangezien een taxi m'n wegracert heeft dubbelgevouwen. Voordeel/nadeel; ik heb geen auto, maar woon wel op fietsafstand van A'dam(onder de startbanen van SPL).
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

OBOM schreef:Ik stel voor dat we een keer samen biken ergens dichter bij in NL. Even kennis maken en raggen door de bossen en over de tracks, zien wat we aan elkaar hebben, qua biker :tong
Mijn fiets staat normaal in Duitsland, maar neem hem mee naar Nederland na het weekend van de 24 februari t/m 7 maart a.s.. Wellicht kunnen we dan een keer iets plannen. Stel voor dat we via pb's rond die tijd wat proberen af te spreken.
OBOM schreef:Ter introductie: ik ben zeker geen "sportfanaat" of wedstrijdfietser, maar iemand die al sinds '92 op de bike actief is op een fanatiek recreatieve manier. En al veel langer op wat voor fiets dan ook. Ik ATB niet voor de sport, maar omdat dat mijn manier van ontspannen en ontstressen is, capice? De eventuele conditie (nauwelijks aanwezig...) en/of spierkracht krijg je er m.i. gratis bij.
Ik ben zeker ook geen wedstrijdfietser, maar bergje op en af vergt wel redelijk wat conditie, hoewel ik afgelopen weekend nog merkte toen ik toch met redelijk ontspannen Duitsers meefietste dat dat bij mij ook wel wat bijgespijkerd mag worden. Overigens ben ik pas zo'n 4 jaar met het mtb virus besmet en heb sinds kort pas een moderne (hardtail) mtb.

Erwin
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

barnic schreef:@eiri,

Lijkt een beetje op een contactadvertentie, maar aangezien je uit A'dam komt moet ik reageren. 35jr, conditie is doorsnee en fiets net als obom voor de lol. De atb heb ik weinig ervaring mee, ben recent overgestapt aangezien een taxi m'n wegracert heeft dubbelgevouwen. Voordeel/nadeel; ik heb geen auto, maar woon wel op fietsafstand van A'dam(onder de startbanen van SPL).
Zoals ik ook al tegen obom vertelde is mijn fiets binnenkort in Amsterdam en kunnen we wellicht vooraf eens kennismaken met een ritje in de buurt.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Eiri, dit klinkt interessant.
Na een tip van OBOM heb ik dit topic gevonden, en een rondje in D lijkt ons wel wat.
Ik ken OBOM alweer heel wat jaartjes, en ook ik fiets voor de lol.

Een keertje kennismaken dichter bij huis kan ook geen kwaad, voor je het weet zit je een heel weekend met een stel eikels opgescheept ;)
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Ook ik vind dit interessant, alleen wel even zien wanneer er een geschikt weekend te prikken valt.
Maar ook kennismakingsfietstochtjes wat dichterbij ben ik voor te porren (Walter & OBOM ken ik al)
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Hoi,

Ja dat lijkt me zeker leuk een keer te doen, zeker met een groepje. Echter is het huisje slechts een huisje en kan dus niet een "oneindig" aantal mensen gelijktijdig herbergen. Heb maar een enkele logeerkamer. Wel zijn overnachtingen in de buurt hier niet erg duur (vanaf zo'n 30 euro per overnachting).

Lijkt me mooi om een keer eind deze maand af te spreken voor een kennismakingstocht.
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Heb nog een andere optie gevonden voor overnachting. Ik kan evt. van buurvrouw onder (op de berg) nog voor een weekend haar huisje gebruiken voor gasten, dus dat zou het weer wat eenvoudiger maken.

Stel voor om zondag 3 maart een kennismakingstocht te houden in Nederland.
barnic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: vr 1 februari 2008, 11:53

Moet ik even kijken of ik mee kan, m'n dochter verjaart en moet even kijken hoe mijn vrouw het eea georganiseerd heeft. Indien dit op zaterdag wordt gevierd ben ik van de partij.
OBOM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: zo 7 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Commençal Skin Ti 29"

eiri schreef:Stel voor om zondag 3 maart een kennismakingstocht te houden in Nederland.
Kijk, dt lijkt mij nu eens een goed plan. Waar hadden wij gedacht? Ergens met een beetje leuke route met wat heuveltjes en redelijk bereikbaar voor iedereen, lijkt mij. Roept u maar!

Grtz,
OBOM
Honi soit qui mal y pense!
Plaats reactie