Let's ride; Montferland 10 juni -> P.39

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Ik zie wel vaker op het forum voorbij komen dat er veel mensen interesse hebben in stukken buiten de officiële route. Inmiddels ben ik zelf ook in het bezit van een GPS, dus kan ik mooi rijden waar ik wil, en opnemen maar 8) Op die manier kan er dus ook gereden worden op de GPS zonder lokaal persoon.
Nu ben ik zelf geen groot fan van de officiële route rijden, gewoon omdat het bos zo veel meer te bieden heeft, en als je jezelf netjes gedraagt er normaal ook niemand een probleem mee heeft. Als er dus animo genoeg is, dan lijkt het me mooi om een keer een leuke ronde te maken met een groepje (zat de denken aan +5 personen).
Alles onder het motto "Samen uit, samen thuis". Tegen de bult op sprinten is helemaal geen probleem, maar boven wel gewoon weer even wachten op elkaar :-q

Afstand kan ik nog niks zinnigs over zeggen, maar 30 km mag toch zeker wel gereden worden. Over de zwaarte van de rit kan ik ook nog niet veel nuttigs melden, maar ik streef er na om zo min mogelijk saaie verbindingsstukken te rijden :D Ook een datum is nog nader te bepalen, maar het idee is om het in september te rijden (sowieso op zondag, en het liefst ±10 uur vertrekken en mijn voorkeur voor de 19e).

Als er iemand is die zich geroepen voelt om mee te denken, een Pb is zo gestuurd :-q Bij meedenken denk ik aan; Mooie stukjes route / als je GPS hebt, de track er ook op zetten / etc.

Komt er de eerste keer niet veel volk op af, dan een volgende keer beter :-q Ben in ieder geval benieuwd of er een beetje volk is wat een mooie tocht wel ziet zitten :D

Over de Let's ride:

Plek: Montferland
Startpunt: Parkeerplaats 't Peeske te Beek (Gld)
Datum: ..-..-20..
Tijd: 10 uur beginnen! Zorg dus dat je kwart voor 10 klaar staat (even voorstellen e.d.)
Afstand: ... km is het idee
Niveau: Echte beginners liever* niet, verder gewoon wachten op elkaar
Onderweg: ...
Na der hand: In Beek zit een restaurant/café waar de liefhebbers lekker een bakje koffie kunnen drinken

*Ben je wél beginner, en wil je ook graag mee -> Geen probleem natuurlijk, maar de meeste houden wel van door rijden vaak.
Laatst gewijzigd door GijsJUH op di 15 mei 2012, 13:18, 11 keer totaal gewijzigd.
SymenGT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 13 september 2009, 22:01
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper 29er Marathon 2014, Specialized Tarmac SL4 PRO UI2 2012
Contacteer:

Leuk idee, ik fiets regelmatig het stuk van Elten bij de Montferland route en ken bijna alle paadjes. Helaas kan ik niet op de 19de omdat ik dan M2D aan het fietsen ben. Een andere keer ben ik er zeker bij.
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Even de kalender nog checken maar volgens mij kan ik dus ben ik van de partij.
Wel een dag na de kermis :bier: maar ja. :winkie:
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Vooralsnog ben ik er bij! :-q
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Gijs, je kent mijn tempo. Is het bij te benen voor mij?
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Paul Rush schreef:Gijs, je kent mijn tempo. Is het bij te benen voor mij?
Als Gijs het tempo aanhoudt van afgelopen vrijdag, wellicht wat harder dan kan ik het bijhouden. En als ik dat kan...
tuono
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: ma 3 augustus 2009, 17:17

dat hoop jij dat oranje racemonster eg wel sssnnnel hoor jongenman
One life, live it
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

reageer je daar op mij? Zo ja, vrijdag een stuk met gijs gefietst.. maar heb hem toch geregeld horen zeggen dat zijn conditie niet best is.. Dat zijn toch voortekenen ;)

edit: sinds wanneer heeft gijs een racemonster? :roll:
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Onderweg: Ik had het idee in Elten een bekertje warme choco te drinken (?)
ja lekker, maar dan moet er toch wel iets meer dan 30km gefietst worden willen we dat verdienen :winkie:
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Paul, het tempo word aangepast aan de langzaamste rijder :wink: Het wordt een rondje waarbij het motto 'fun voor snelheid' zeker op zal gaan. Je bent in ieder geval van harte welkom in de groep wat mij betreft :-q

Jelle, ik denk dat het tempo wel ongeveer in die buurt uit gaat komen. Veel harder komt al meer in de buurt van 'een snelle ronde zetten', dat is niet de bedoeling :tong

XTC999, meer dan 30km is voor velen denk ik toch echt te veel gegrepen. Ik wil wel even kijken wat ik verder nog kan vinden om de ronde te verlengen voor de liefhebbers, maar zekerheid voor een verlenging geef ik niet :wink: Voor de volgende keer zat ik inderdaad te denken aan ruim 50km. Zo een beetje om de keer afwisselen van tempo, dan blijft het voor een ieder toegankelijk. (Mijn grootste probleem is dat ik ook standaard 17km heen, en 17km terug moet, daar houd ik altijd rekening mee, want ik ben natuurlijk niet de enige)
Het bekertje warme choco is zo verdiend als je hem zelf maakt natuurlijk :-q Volgens mij past 'ie wel aardig in het idee van 'fun voor snelheid'. Zijn er meerdere die 'm liever overslaan is het ook geen punt, maar 't leek mij wel een leuk idee :tong

Maar het lijstje zou er dan nu ongeveer zo uit zien;
- GijsJUH
- Jelle1707
- XTC999 (maak maar tijd! :lol: )
- Paul Rush
- tuono (want die maakt ook vast wel tijd :kiss: )
- BramJ (hij wil wel, dus hij moet maar 8) )

Heb senna46 vandaag nog gesproken, en die heeft wellicht ook wel interesse. Ook mijn oud stagebegeleider wil vast wel mee als hij tijd heeft.
Ook Ron.l en MaSa hebben wel interesse. Rustig aan krijgt de groep vorm als ze allemaal kunnen/komen :tong

[@ de tuono vs. Jelle] Ik heb zowel een oranje lomperd als een race monster. Mijn race monster mist alleen nog schakelkabels....
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

Het bekertje warme choco is zo verdiend als je hem zelf maakt natuurlijk Volgens mij past 'ie wel aardig in het idee van 'fun voor snelheid'. Zijn er meerdere die 'm liever overslaan is het ook geen punt, maar 't leek mij wel een leuk idee
Ik zit de boel maar een beetje te stangen :winkie:
Een bekertje choco stop ik wel even voor.

Ik denk dat Trapperd en/of Baggerbiker ook wel mee willen.
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Boefje toch :lol: En Trapperd en/of Baggerbiker zijn net zo goed van harte welkom :winkie:

Het is de eerste tocht die ik organiseer, dus voor mij is het ook allemaal even zien hoe of wat het allemaal loopt. Ik doe mijn best om het een uitdagende route te maken, die toch voor een ieder goed te rijden blijft. Ik sta dus ook tijdens de rit open voor alle kritiek. Hopelijk het op die manier in de toekomst nog mooier te kunnen maken :-q
Ook wil ik deze week de eerste stukken vast loggen op de GPS, dus als er nog mensen zijn die een idee hebben voor een speciaal stuk -> VOORAL MELDEN :D De Kale Jacob zal er hoe dan ook in zitten, dus die mogen jullie allemaal verwachten 8) Vanaf dat punt had ik het idee om via het paadje wat we (BramJ, Jelle en ik) vrijdag ook al hebben gereden weer te vertrekken.

Hopelijk heb ik snel beide fietsen weer helemaal voor elkaar, want de Canyon is leuk voor de mooie tocht, maar voor de conditie is het niet bevorderlijk :lol: Daarbij wil ik de route ook zeker eerst een keer met de Cube rijden, gewoon om de zekerheid te hebben dat het ook zonder veerweg haalbaar is :tong
sjaak de snaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 701
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:13
Mijn mountainbike: RM Vertex/Kona Unit/KonaJake the Snake,Singular Swift

Leuk, ik ben daar ook regelmatig te vinden dus ik zal er ook zijn om 9:45u......
Whining is for soccerplayers, pain is for cyclists
Gebruikersavatar
Ron.l
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: za 3 april 2010, 22:40

zoals het er nu uit ziet ben ik ook van de partij,heb geen idee hoe goed of slecht mijn tempo is omdat ik meestal alleen rijd.
Mijn snelste ronde zeddam is 1,21 uur,komt dat bij jullie in de buurt ?
Cannondale Scalpel 29 Carbon Team**Eagle** ( 9,8 kg ) ******* Cannondale F-si Carbon 2***** Cannondale Caad 8
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Ron, zulke tijden zijn absoluut snel genoeg om goed mee te komen :wink:

Lijstje is dus als volgt nu;
- GijsJUH
- Jelle1707
- XTC999 (maak maar tijd! :lol: )
- Paul Rush
- tuono
- BramJ (hij wil wel, dus hij moet maar 8) )
- Sjaak de Snaak
- Ron.l

En nog op de 'wellicht' lijst;
- senna46
- Timo (mijn oud stagebegeleider)
Laatst gewijzigd door GijsJUH op ma 30 augustus 2010, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie