Bikers omgeving Gouda

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Afgelopen twee zaterdagen gewerkt, volgende week weer..

Deze zaterdag vrij dus ga ik vanmiddag richting Maarn/Doorn (zonder mtb, wel met vrouw en de kids :-) ) ..
Ach ja.. met twee kleine kinderen en drukke baan hou je maar weinig tijd over hoor :-{ :wink: .

Toch wil ik zeker helpen en bouw ervaring op doen.. het zelf uitzetten van een route lijkt me heel erg gaaf om te doen.

Het zal heus wel een keer lukken uit mijn werk of op een zaterdag ofzo.. (werk in de buurt vd Coennecoop) :-q
Bassie1404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 5 december 2018, 09:32

Nou..... er zijn weer enkele tientalle meters aan track bij gekomen :D
We zijn keihard bezig geweest gisteren, en het is op wat finetunen na, een heeeel mooi mooi stukkie erbij geworden.
Mooie bochten, wat technische stukjes en een bult van boomstammen om overheen te crossen.... al met al , het kostte wat zweet , maar wij zijn er blij mee!!
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Ben net bij thuiskomst meteen even gaan kijken en man man.. wat hebben jullie een werk verzet daar, prachtig!

Ik heb er met een big smile rondgefietst :D

Mooie bochten en goed gebruik gemaakt van de hoogte daar, naar beneden vol de kombocht in vlammen.. geweldig :-q

Ook door die bomen is het gaaf geworden en inderdaad erg mooi gemaakt met die boomstronken.. dat is trouwens een mooi flow stukje!..
Ik kan alleen maar zeggen; Dikke respect voor jullie! :-q 8)
lavadomtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 16:43
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Bassie1404 schreef: zo 22 september 2019, 15:38 Nou..... er zijn weer enkele tientalle meters aan track bij gekomen :D
We zijn keihard bezig geweest gisteren, en het is op wat finetunen na, een heeeel mooi mooi stukkie erbij geworden.
Mooie bochten, wat technische stukjes en een bult van boomstammen om overheen te crossen.... al met al , het kostte wat zweet , maar wij zijn er blij mee!!
is dat bij de coenecoop of dat stuk naast het fietspad?
Bassie1404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 5 december 2018, 09:32

Naast de coenecoop brug
lavadomtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 16:43
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

IK denk dat ik vrijdag middag wel kan rond 13;15 ofzo. Gaan jullie dan ook weer verder aan de trail knutselen :D :D ?
lavadomtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 16:43
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

heb zelf ook ervaring met trails bouwen trouwens :-q
Bassie1404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 5 december 2018, 09:32

Heeeel misschien als ik vroeg klaar ben....
peterva
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 12 januari 2020, 17:59

Hey!
Ik heb onlangs ook dit stukje route ontdekt, mooi om in Gouda een leuk trainingsrondje te hebben voor de MTB.
Ik heb op strava een segmentje aangemaakt ('MTB Coenecoop')van de route die ik mooi kon fietsen, zonder dat de route zichzelf kruist. Het lukte me niet om het veelbelovende stukje door de begroeiing in het rondje te betrekken. Dat paadje leek in oostelijke richting dood te lopen, of je moest de steile dijk opfietsen, wat met de huidige modderige omstandigheden niet lukte zonder af te stappen.
Wordt er nog gewerkt aan deze route? Er moet door de begroeiing heen, zoals eerder gesuggereerd, idd wel een lusje aan het rondje toe te voegen zijn, zonder bomen te kappen of wat dan ook.
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Het "crossbaantje"in Waddinxveen s inderdaad een leuk stukje en zeker nu in Coronatijden welkom dichtbij (woon zelf ook in Waddinxveen).

Zo'n 10 jaar geleden kwam ik hier al met mijn dochters op hun BMX.
En zelf als kind (opgegroeid in Gouda, wijk Bloemendaal) was ik al met mijn crossfietsje rondom de Coenecoop te vinden. We reden toen ook dat dijkje op en af. Het is dus eigenlijk al best een oud stukje. Excelsior traint hier ook al heel erg lang CX in de winter.

Wat ik zelf doe als ik deze kant opga (vaak ook met mijn dochters voordat we op vakantie gaan zodat ze weer een klein beetje aan de MTB offroad gewend zijn) is dit baantje en dan combineren met "de Groene Wal" in Gouda. Langs de Go stores fiets ik hoog zeg maar (wel beetje uitkijken dat je de hazen niet naar de A12 jaagt) en bij de atletiekbaan pak ik dan de houtsnipperpaden en blijf op de groenhovenwal zoveel mogelijk links. Verder iedere voetganger vriendelijk groeten en hond aaien :-q dan blijf je vrienden daar :D

Wat ook kan is als je een aantal rondjes hier gedaan hebt ter afwisseling even via de Grote Esch (12go) naar het Weegje en daar de Strada Bianchi (klinkt toch mooier dan grindpad) meenemen en dan weer terug langs de Gouwe tot aan de Carwash en daar over het fietspad weer naar de Coenecoopbrug. Het blijft natuurlijk allemaal een beetje behelpen hier maar zo kan je toch nog een beetje wat doen zonder je fiets meteen op de auto te moeten zetten.

Vorige week was het baantje nog prima rijden, maar het viel me wel op dat met de dag het onkruid, hoger kwam. Nu het een beetje regent zal het wel helemaal hard gaan. Dus zal een volgende keer wel eens een snoeischaar meenemen. Ik was er even niet geweest maar het is echt een wat logischer rondje geworden. Tof dat jullie daar af en toe wat doen! ik dacht altijd dat het vooral de CX'ers waren.

Het stukje tussen de bomen begrijp ik nog niet zo goed. want daar moet je aan het einde vrij stijl omhoog lijkt het..

Ik ga dit topic (ook al is het hier nu al weer even stil) in de gaten houden Als er nog eens mensen daar wat gaan doen en je kan wat extra handen gebruiken... ook ik wil best wel helpen.
JosV
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 14 december 2014, 13:39

Misschien ook wel leuk om na de coronatijden met een paar Gouwenaars (daarbuiten mag natuurlijk ook :-q ) eens te gaan kijken en wat te rijden. Allicht dat men kansen ziet om in het vervolg vaker samen te rijden al dan niet buiten Gouda (een soort Let's ride, maar dan in het echt :P )
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Lijkt me wel geinig :-q
Zelfs al woon ik niet (meer) in Gouda.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
lavadomtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 16:43
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Ik heb ben met een aantal vrienden wat trailtjes naast bodegraven aan het maken. met wat jumps en kleine gap. WE zijn nu een gap van 5 meter aan het maken. Ook is eer een mooie hoge kombocht in aanbouw. Wil je een keertje komen biken? Stuur me dan effe een berichtje.
Melvin0182
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 1 juni 2020, 19:47

Poldertoerist schreef: wo 29 april 2020, 09:45 Het "crossbaantje"in Waddinxveen s inderdaad een leuk stukje en zeker nu in Coronatijden welkom dichtbij (woon zelf ook in Waddinxveen).

Zo'n 10 jaar geleden kwam ik hier al met mijn dochters op hun BMX.
En zelf als kind (opgegroeid in Gouda, wijk Bloemendaal) was ik al met mijn crossfietsje rondom de Coenecoop te vinden. We reden toen ook dat dijkje op en af. Het is dus eigenlijk al best een oud stukje. Excelsior traint hier ook al heel erg lang CX in de winter.

Wat ik zelf doe als ik deze kant opga (vaak ook met mijn dochters voordat we op vakantie gaan zodat ze weer een klein beetje aan de MTB offroad gewend zijn) is dit baantje en dan combineren met "de Groene Wal" in Gouda. Langs de Go stores fiets ik hoog zeg maar (wel beetje uitkijken dat je de hazen niet naar de A12 jaagt) en bij de atletiekbaan pak ik dan de houtsnipperpaden en blijf op de groenhovenwal zoveel mogelijk links. Verder iedere voetganger vriendelijk groeten en hond aaien :-q dan blijf je vrienden daar :D

Wat ook kan is als je een aantal rondjes hier gedaan hebt ter afwisseling even via de Grote Esch (12go) naar het Weegje en daar de Strada Bianchi (klinkt toch mooier dan grindpad) meenemen en dan weer terug langs de Gouwe tot aan de Carwash en daar over het fietspad weer naar de Coenecoopbrug. Het blijft natuurlijk allemaal een beetje behelpen hier maar zo kan je toch nog een beetje wat doen zonder je fiets meteen op de auto te moeten zetten.

Vorige week was het baantje nog prima rijden, maar het viel me wel op dat met de dag het onkruid, hoger kwam. Nu het een beetje regent zal het wel helemaal hard gaan. Dus zal een volgende keer wel eens een snoeischaar meenemen. Ik was er even niet geweest maar het is echt een wat logischer rondje geworden. Tof dat jullie daar af en toe wat doen! ik dacht altijd dat het vooral de CX'ers waren.

Het stukje tussen de bomen begrijp ik nog niet zo goed. want daar moet je aan het einde vrij stijl omhoog lijkt het..

Ik ga dit topic (ook al is het hier nu al weer even stil) in de gaten houden Als er nog eens mensen daar wat gaan doen en je kan wat extra handen gebruiken... ook ik wil best wel helpen.
Is dit parkour ook te doen met een hybride bike, heb deze fiets overgenomen van mijn schoonvader om mee te beginnen namelijk lijkt me vooral leuk om is een x van het asfalt af te gaan
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

ja hoor dat kan makkelijk.. zo spannend is het nou ook weer niet. als het een hybride is met wat smallere banden dan zal het stukje met de housnippers ff opletten zijn.

Het is een leuk stukje om wat te oefenen. Groter dan dat moet je het voor jezelf niet maken.
Plaats reactie