Bikers omgeving Gouda

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Dooie en Bassie jullie hadden destijds waarschijnlijk dit stuk bekeken (donkergroen tussen gele pijlen)
Dat is inderdaad moeras en bedoelde ik toen ook niet :-q

Afbeelding

Dar ligt tussen de twee viaductjes/tunneltjes in.. daar was heeel vroeger ook een crossbaantje.
Maar na bomenkap voor de nieuwe weg daar is het een tijdje drijfzand geweest en afgesloten..
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Puur uit nieuwsgierigheid heb ik mij hier maar eens naar binnen gewurmd..
Afbeelding
Door het eerste stuk hoog gras/riet heen
Afbeelding

En het viel mij niets tegen, harde ondergrond..
Afbeelding

En zeker wel, met het nodige snoeiwerk, wat van te maken :-q
Afbeelding
Dit is het begin en vrij smal, verderop in de bocht(zie vorige pag.) Wordt het een stuk breder, hier valt echt wel een mooi stuk van te maken.. zeker in combinatie met het stukje Coenecoop als je dat uit breidt.

Zal dit verder niet onnodig meer naar voren halen hoor, ik plaats dit puur om te laten zien dat er mogelijkheden zijn hier in dit gebied waar niemand verder gebruik van maakt.. maar misschien wil ik te graag..
En nu hou ik er over op ;-)
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

De aanhouder wint Rossie. Nou ja, zolang je geen eigen vrouw als tegenstander hebt.

Ik ben gisteren ook even gaan kijken (deed een intervaltraining op de brug) en deel zeker je mening. Als je Coenencoop via dit stuk verbindt met geluidswal heb je een mooie lijn.

Maar daar het Coenencoop rondje & geluidswal al bij Excelsior in "beheer" is (ze gebruiken de brug voor de off road trainingsgroep), denk ik dat de lokale wielerclub de beste ingang is? Ik ben zelf (nog) geen lid maar wrl aan het oriënteren, zo kwam ik aan bovenstaande info.

Grt
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Nou tegenstander is mijn vrouw niet, maar met twee kleine drukke kids is ze altijd weer blij als ik binnen stap :-D

Ja ik las hier ondanks dat het van een club is, of gebruikt word door.. dat er mensen ook op eigen houtje aan dat baantje werken, laatst weer een stukje bij gemaakt zag ik, echt top hoor!

Als ik vd winter eens tijd heb wil ik ook wat meer gaan kijken in die bovengenoemde bomen strook en desnoods zelf wat maken daar..
Dan is het onkruid ook op z'n laagst of weg..
:-q
Bassie1404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 5 december 2018, 09:32

Rossie schreef: za 3 augustus 2019, 16:50 Dooie en Bassie jullie hadden destijds waarschijnlijk dit stuk bekeken (donkergroen tussen gele pijlen)
Dat is inderdaad moeras en bedoelde ik toen ook niet :-q

Afbeelding

Dar ligt tussen de twee viaductjes/tunneltjes in.. daar was heeel vroeger ook een crossbaantje.
Maar na bomenkap voor de nieuwe weg daar is het een tijdje drijfzand geweest en afgesloten..
Nee dat is precies het stuk waar wij gekeken hebben... maar dat was een andere tijd in het jaar....
Toen was het drassig, maar je zou er altijd wat van kunnen maken, samen met meerdere mensen dan :-)
Bassie1404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 5 december 2018, 09:32

Op het stuk coenecoop hebben dooie en ikzelf weer een stukje aan proberen te knutselen... :-q
Heb eigenlijk nog nooit iemand van een wielervereniging daar gezien, een groep die daar bijvoorbeeld aan het trainen was ofzo.
Weet niet of ze er blij van worden, maar wij wel ...
Proberen eigenlijk alles zo netjes mogelijk te doen!
Het stuk ligt achterin vanaf de brug gezien, achter de kombocht en tafelberg die we eerder gemaakt hebben.
Er is ook al weken niet meer gereden op het hele parcour zo te zien... veel stukken dicht begroeid...

Het is nog niet klaar, dus als er iemand eens kan helpen .... zou top zijn
Misschien eens iets afspreken met wat gasten ofzo. Schep, hark oid zou zeer handig zijn



Van de week even kijken of we verder kunnen gaan met het stukje
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Er zijn er nog meer blij mee! :-q

Heb net even snel gekeken (kom er langs uit werk) en ik moet zeggen respect voor hoe mooi jullie dat elke keer uitbreiden..
In het bomen gedeelte zie ik nu ook duidelijk een soort van pad gecreëerd, helemaal top!

Toevallig heb ik zaterdag uit werk (zal zo rond 13:30 a 14:00 zijn) wel tijd om evt te helpen..
Onder voorbehoud dat er qua werk niets onverwachts tussen komt maar die kans is klein.

Dus ik weet niet of er nog iemand of meerdere kunnen a.s. zaterdag middag?
lavadomtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 16:43
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Rossie schreef: wo 14 augustus 2019, 20:24 Puur uit nieuwsgierigheid heb ik mij hier maar eens naar binnen gewurmd..
Afbeelding
Door het eerste stuk hoog gras/riet heen
Afbeelding

En het viel mij niets tegen, harde ondergrond..
Afbeelding

En zeker wel, met het nodige snoeiwerk, wat van te maken :-q
Afbeelding
Dit is het begin en vrij smal, verderop in de bocht(zie vorige pag.) Wordt het een stuk breder, hier valt echt wel een mooi stuk van te maken.. zeker in combinatie met het stukje Coenecoop als je dat uit breidt.

Zal dit verder niet onnodig meer naar voren halen hoor, ik plaats dit puur om te laten zien dat er mogelijkheden zijn hier in dit gebied waar niemand verder gebruik van maakt.. maar misschien wil ik te graag..
En nu hou ik er over op ;-)
is dat zelf gemaakte stukje bij dat bovenste plaat je met die pijl?
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Daar is nog niets gemaakt hoor, heb er alleen wat verkenning gedaan om later evt iets te gaan bouwen..

Dat fietspad loopt o.a. richting Bodegraven overigens..

Maar inderdaad bij dat pijltje.
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Het enige waar momenteel gebouwd word is naast/onder de Coenecoopbrug.
Het is wellicht beter om dat stuk prioriteit te geven..

Nogmaals als Bassie en/of Dooie morgen middag zouden kunnen, dan kom ik ook wel even helpen. En anders een ander x tje. :-q
Bassie1404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 5 december 2018, 09:32

Morgen gaat helaas voor mij niet lukken.... misschien laat in de middag, of anders zondag.
Misschien dat dooie tijd heeft...?
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Ok, dat is jammer maar anders houden we wel contact hier of via pb zodat ik eens wat mee kan helpen.
Ik heb niet heel veel tijd helaas, maar zo nu en dan moet het wel lukken.
En alleen aan die baan werken lijkt me ook niet handig, moet dat eerst eens zien hoe jullie dat doen 8)
lavadomtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 16:43
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

Rossie schreef: vr 13 september 2019, 16:18 Daar is nog niets gemaakt hoor, heb er alleen wat verkenning gedaan om later evt iets te gaan bouwen..

Dat fietspad loopt o.a. richting Bodegraven overigens..

Maar inderdaad bij dat pijltje.

weet ik. is trouwens 5 min van mijn middelbare school van daan
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Ok, het zou dan ook voor jou best de moeite waard kunnen zijn om evt te helpen om daar ca 3km (heen en terug, lusje maken?) track te creëren..

In combinatie met het stukje Coennecoop krijg je dan een leuk trainings rondje.

Als het wat kouder wordt (en het onkruid weg is) dan eens kijken hoe of wat.

Gr
Bassie1404
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 5 december 2018, 09:32

Rossie schreef: vr 13 september 2019, 22:48 Ok, dat is jammer maar anders houden we wel contact hier of via pb zodat ik eens wat mee kan helpen.
Ik heb niet heel veel tijd helaas, maar zo nu en dan moet het wel lukken.
En alleen aan die baan werken lijkt me ook niet handig, moet dat eerst eens zien hoe jullie dat doen 8)
Morgen na 3 gaan dooie en ik weer ff knutselen aan een stukkie track. Dus als je zin/ tijd heb, ben je welkom!
Plaats reactie