Bikers omgeving Gouda

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
dhg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 19:59
Mijn mountainbike: Cube LTD Team Disc 2010
Contacteer:

Nee met de auto volgende keer als we samen gaan wil ik het wel fietsen.
Wolfwalker
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 5 mei 2008, 11:41
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1 en RZ 120-1

dhg schreef:Hallo allemaal,

Ben erg benieuwd of er mensen op het forum zijn die in de buurt van Gouda wonen? En waar jullie dan in de buurt gaan biken? Zelf ga ik doordeweeks in de avond fietsen in de omgeving haastrecht/reeuwijkse plassen of de geluidswal in Gouda om even snel te trainen.

Binnenkort wil ik ook naar de echte MTB routes in Nederland voor het echte werk :). De routes die dan het meeste in de buurt zijn; Bergschenhoek/Zoetermeer.

Groeten,

Dennis
Rond Gouda is er qua MTBen 0,0 te beleven. Zoetermeer en Bergschenhoek heb ik na 2 rondjes wel gezien. Trainen doe ik op de racert woon / werk. In het weekend dan een vaste route (minimaal richting Utrechtse heuvelrug), een georganiseerde veldrit op de Veluwe, in Brabant of vlak over de grens in Belgie of een 'marathon' in Belgie of Duitsland. Nadeel is dat je veel in de auto zit...

Je kunt best een keer mee maar sta nu even aan de kant met een gebroken sleutelbeen... :((
Als de diesel maar aanslaat. Blog en Twitter
TK2
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 30 september 2015, 11:24
Mijn mountainbike: Bulls King Cobra Disc 29 2015

[HEAD]MarxNL schreef:De Reeuwijkse plassen is leuk om langs te fietsen, de plassen liggen tegen gouda aan, maar off-road is er niets te beleven.
Vanuit gouda is Bergschenhoek goed bereikbaar( ong. 19km) of anders Zoetermeer (ong 22km). Daar kan je dan over de parcoursen heen en weer terug naar Gouda fietsen.
Er zijn her en der wel een aantal paden te vinden rondom Gouda, maar die zijn voor 99% verboden toegang.

Houd natuurlijk niet in dat er helemaal niets te beleven is :)

mss leuk om een keer samen met DHG een rondje te doen.

Hi all,

Per toeval kwam ik dit forum/topic tegen en aangezien ik ook Gouwenaar ben, wil ik toch reageren + wat vragen :)

Met enige regelmaat fiets ik rondom de Plassen, soms bezoek ik de geluidswal. Onlangs voor het eerst 't Weegje meegepakt, dat rijd alleen niet super vanwege het losliggende grind...
Recentelijk heb ik Bergschenhoek weer is rondgereden, ging wel redelijk, alleen heb ik een beetje last van 'trappenvrees' oid :cry: :(

Mijn vraag is alleen welke andere (verboden) paden er nog meer zijn in Gouda? En zijn er ergens trappen waar ik een beetje kan oefenen?

Hopelijk is dit topic niet dood, ik zie jullie reactie tegemoet!


Greetz Ton
Jeffer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 23 maart 2010, 23:01
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 '15 & Orbea Loki

Je hebt op de Otweg halverwege de Winterdijk richting de Brugweg in W'veen. Dat is een leuk pad van een kilometer of twee. Verder nog de Kippenkade in het Reeuwijkse plassen gebied maar daar moet je eigenlijk alleen doordeweeks rijden ivm risico van tegenliggers te voet die wat moeilijk te zien zijn. Achter Gouda richting Gouderak in de polder kun je leuk fietsen op gravelpaadjes en dit geldt ook voor Boskoop. Al weet ik niet meer zo goed hoe dit gebied heet ( tussen Alphen a/d Rijn en Boskoop vlakbij het spoor ). Maar het is behelpen hier in de omgeving hoor, veel asfalt voor een paar grappige paden. Als het even kan ga ik naar de Utrechtse Heuvelrug
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Even een oud topic aanhalen i.p.v. een nieuwe te maken..

Ik kom ook uit de omgeving W'veen Gouda en pak ook af en toe het mini trainings ronde mee die naast/beneden de Coenecoop brug ligt.
Ik zie er nooit iemand maar je ziet wel dat er aan gewerkt wordt en dat het bijgehouden wordt.

Het rondje stopt bij de wat hogere bomen, nu kan ik mij herinneren van vroeger dat daar ook een pad doorheen ging naar achteren totdat je vlakbij de Winterdijk uit kwam..

Is er iemand op dit forum die meer weet over dit baantje?
En zijn er evt plannen of mogelijkheden om deze uit te breiden naar achteren toe?

Volgens mij zijn hier best wat uitbreidings mogelijkheden..

Als ik mijn creativiteit even zijn gang laat gaan..
Zou je deze baan doorgrekken naar achteren dan kom je uit bij het tunneltje, deze onderdoor en dan meteen rechts, aan je rechterhand (naast de a12) ligt nog mooie strook bomen (niet de geluidswal) met wat hoogteverschil.. als je dat er bij zou kunnen voegen krijg je al echt een leuk stukje singletrack..

Maar dan praat je al snel over iets wat geregeld moet worden met toestemming van derden enzo..?

Aangezien het hier druk bewoond is en je niets hebt
hier qua mtb routes.. is het misschien mogelijk om iets voor elkaar te krijgen..??
Is zo iets al eens geprobeerd hier of niet?

Hopelijk weet iemand er hier meer van.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dat is nog eens een "blast from the past"!

Met langsrijden zie ik dat kleine oefen baantje wel eens liggen inderdaad. Voor mij alleen niet de moeite om er helemaal naartoe te fietsen vanuit Zoetermeer :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Grappig, zeker 8 keer per maand fiets ik van Gouda naar B'hoek/Z'meer om daar mn rondjes te pakken en nog nooit dat oefenrondje gezien :o

Pak altijd de "downhill" vanaf de Coenencoopbrug naar het fietspad op de Nieuwe Gouwe...maar zijn dus meer stukken? Ik ken wel het door Excelsior gebruikte crossbaantje langs de A12, maar die ligt een stuk verder toch?
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Nee, ik zou er ook niet speciaal naar toe gaan.. daarvoor is het een veeel te kort rondje..

Maar doortrekken richting het tunneltje, deze onderdoor gaan dan rechtsaf.
Dan heb je de Winterdijk aan je linkerhand.. en aan je rechterhand begint een strook bomen (eerst nog langs afrit Gouda) en dan langs de A12..

Daar zou je nog wat leuks kunnen maken ben ik van mening..

Die "downhill" vanaf de Coenencoopbrug bedoel ik.. daar zit een mini baandje aan vast en dat bedoel ik om evt uit te breiden..

Jij bedoeld denk ik de geluidswal, 2 stroken "bos" langs de andere kant van de A12.. daar kun je ook een mooie baan maken met al die trappetjes en hoogte verschillen.. maar dat is allemaal officieel voetpad :-( .
mhoogen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 4 augustus 2018, 12:55

Ik kom zelf ook uit Waddinxveen en rijd wel vaak langs deze baan, maar zelf nog nooit gepakt. Voornamelijk rijd ik vaak naar Bergschenhoek of Zoetermeer. Daarnaast pak ik af en toe de auto voor de Utrechtse Heuvelrug.

Maar ik zie wel uitdaging om een keer te kijken of het wat is! Weet niet of het nu redelijk te rijden is..
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Misschien een idee een let's ride Gouda op te tuigen waarbij we het rondje verkennen? Is het niks, gaan we door naar B'Hoek 8).

Overigens kan onze regio in de toekomst zomaar een mooie baan rijker zijn:
https://www.ad.nl/gouda/mountainbikerou ... ~aa402e8c/

25 km in de achtertuin: ik teken ervoor :bier:
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Een verkenningsrondje is altijd leuk, afspreken lukt mij althans komende tijd wat minder goed i.v.m. komende zaterdag en evt. avond diensten.. maar is zeker wel een keer leuk om te doen!

Ja, die nieuwe route lijkt me echt super.. Weet iemand toevallig hoe deze route gaat lopen?

Ik denk dag er veel mtb'ers met smart op zitten te wachten in deze regio:-)
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Op de mtb is er in Gouda niets te beleven. De geluidswallen mag je officieel niet komen (wandelgebied)
Voor mij is het al vele jaren op de fiets naar Bergschenhoek of Zoetermeer voor de nodige offroad kilometers.
De 25 km Route Krimpernerwaard......denk dat dat een poldercrossbaan wordt, verwacht er niet al teveel van.

We kunnen wel een keer afspreken om een urban ride te doen?
mhoogen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 4 augustus 2018, 12:55

Lijkt mij een tof idee. Als het niks kunnen we inderdaad door naar Bergschenhoek.

Zelf rijd ik af en toe met een grotere groep naar Zevenhuizen en gaan we richting Bleiswijk via wandelpaden, bosjes, langs drapperige slootkanten, ruiterspaden en zo weer terug naar B'hoek om het parcour te doen. Leuk stukje stoempen en goed voor de benen (vooral in de Winter)

Wat versta je onder ruban ride Marx? Waar zou je dit kunnen doen in de buurt?
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

De 14e eeuwse trapjes van het Stadhuis op- en neer, tijdens de kaasmarkt :bier:

Zonder gekheid: denk dat de omgeving Coenencoop wel het e.e.a te bieden heeft voor een Urban ride.
Trappen bij de brug zelf, Go-Stores terrein, spoorzone bij Winterdijk.

Mikken op een zaterdag/zondag in september ergens?
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Er zijn wel een aantal leuke obstakels te vinden in Gouda. Voornamelijk trappenwerk
Plaats reactie