Grenzeloos biken met de Badeendenclub (Venlo e.o)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Brum schreef:Heb ook een Stihl jonguh! Maar met mn gipspoot wat lastig te bedienen momenteel... In december kom ik graag zaguh...

Een jugendstihl ? En een genius met een gipspoot? Vertel........
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Morgen de zandhazentocht in Horst....wie ?
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Ik niet, heb morgen al andere plannen. Heb gisteren nog een mooi zonnig tochtje gemaakt, wel veel duitse wandelaars op de paden.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Gisteren ook nog (een last minute) tocht gemaakt met een collega. Idd. aardig wat Germanen in het Wald. Zijn er ook steeds meer die de wandeling over "onze" tracks ontdekken.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Gisteren hadden de Pruusse ook een vrije dag, dat scheelt natuurlijk ook, vorige week vrijdag geen kip gezien..
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Vanmorgen de AH-track bekeken (te voet). Daar is zonder enige twijfel iets moois van te maken. Snoeiwerk valt op zich wel mee. Helaas wel een aantal bomen dwars over het pad. Eén is van dergelijke omvang dat er een kettingzaag op los kan worden gelaten. Ook een verdieping hoger dan op het al in gebruik zijnde pad is een (nieuwe) track te creëeren. Ik ga er de komende tijd mee aan de slag. Wat extra handjes zijn uiteraard welkom.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

laat maar weten wanneer en wat, als je me tijdig wat laat weten kan ik mijn autistische hoofd dit laten inplannen :P
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Enrico schreef:Vanmorgen de AH-track bekeken (te voet). Daar is zonder enige twijfel iets moois van te maken. Snoeiwerk valt op zich wel mee.

Mooi dat je mijn werk gezien hebt, ik ben daar afgelopen vrijdag met de snoeischaar in de weer geweest, :winkie: Ik vond het redelijk onbegonnen werk in mijn eentje dus ik heb me beperkt tot de meest hinderlijke takken en struiken. Van de bunker ( waar ook al een omgevallen boompje lag) tot aan die dikke omgevallen boom is het ergste, na die dikke stronk valt het wel mee. Maar ik wil best een keer mee helpen het verder te verbeteren.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Ha...kijk. Vond er al verdacht veel snoeiafval liggen :-) Ben ondanks de regen toch nog maar "even" terug gegaan en heb me volledig uitgeleefd op de takken en bomen die her en der over het pad lagen. Tussendoor ook nog wat snoeiwerk verricht. Resultaat: alle bomen weg, op die ene dikke na. Misschien dat we daar planken over heen kunnen leggen ? Aan het einde van de AH-track kun je een pittig klimmetje pakken of kort daar voor links gaan waarna je vanzelf op de bekende route uitkomt. Binnenkort nog wat brandnetels het leven zuur maken en we hebben er weer een leuke singletrack bij !

Btw.: maar goed dat ik vrijstelling heb van de krankzinnigenwet. Als je me tekeer had zien gaan.... Op de terugweg veel bekijks. De spiegel in de badkamer vertelde me waarom :-)
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Ik had het wel eens willen zien :tong Als een dolle door de brandnetels haha. Ik had vrijdag al extra lange broek en mouwen aan gedaan en ben nog lek gestoken . Misschien kan John regelen dat de luchtmacht er eens wat agent orange dropt. Ik weet niet of dat klimmetje op het eind te doen is eigenlijk, de laatste keer , alweer lang geleden, ben ik 'm afgefietst en dat was al uitkijken... Zal volgende keer eens een poging wagen. Die dikke boom moet eigenlijk weg, zo'n plankenconstructie lijkt me veel werk en of het dan lang blijft liggen betwijfel ik... We hebben een vrijwilliger met Stihl nodig.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Euh..ik had handschoenen aan moeten doen.....verrek van de jeuk :-)
De kans dat de planken in no time weer foetsie zijn is idd aanwezig hoewel het een behoorlijk "hidden track" is.
Boompje definitief verwijderen zou idd. beter zijn. Met mijn huis, tuin en keuken zaagje wordt dat een weekproject. Deze dwarsligger moet met zwaar gereedschap gepijnigd worden !
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

klinkt bekend...heb toen de hele avond met tintelende poten op de bank gelegen haha :)
ben ik nu de aanjager van dit snoei festival? haha
wat ik me afvroeg. OP t eind heb je een splitsing waar ik iig normaal links ga omdat rechts een unmundige klim ligt. Is daar nog iets van t emaken eigenlijk? komt dat nog ergens uit?
T is wel een erg leuke track nu we er toch over bezig zijn (het AH pad) :) onbekend en onbemind ;)
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Die klim komt op hetzelfde pad uit als dat je voor de klim linksaf en dan weer rechts zou gaan. Langs het spoor richting overgang dus. Heb jij trouwens geen kettingzaag?
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Op stroom. Kan s kijken of ik die van mijn schoonvader kan ritselen . Van wie is dat bos?
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Somers schreef:Op stroom. Kan s kijken of ik die van mijn schoonvader kan ritselen .

Da's mooi. Ik heb een verlengkabel van 20 meter, dan komen we al een heel eind. In de bunker van de Führer is vast een stopcontact dus daar kunnen we inpluggen. Het gaat helemaal goedkomen. :tong
Plaats reactie