Grenzeloos biken met de Badeendenclub (Venlo e.o)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

of je strikt theemutz, master of arts in trail hunting aldaar :)
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Afbeelding
Vanaf Noorderpoort viel wel mee, maar ik volgende keer neem ik inderdaad de auto.
Bedankt voor alle tips mbt vertrekpunten.

Ik kwam twee andere mountainbikers tegen en die reden ook altijd een beetje op de bonnefooi. Zij vertelden dat zelfs na tientallen keren ze nog nieuwe paadjes vonden. En relatief rustig, slecht 2 wandelaars tegen gekomen.

Nogmaals echt gaaf gebied. Niet verwacht dat er zoiets is in Nederland. Maar goed ik ben verder nog niet vaak in (Zuid)Limburg gaan fietsen.

Lijkt het op dit?
Singletrack trailtour Limburg
https://www.singletrack-limburg.eu/
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Das meer en beter van dit 😂 rustig kan ook tijd van de week zijn.vorige week zaterdag had je bij tijd en wijle toch wel een stok om te slaan nodig hahahhaha
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Op het Varenpad is het af en toe om de wandelaars heen slalommen :-{

Wie heeft bedacht om daar een wandelroute over heen te laten lopen ?
En wie heeft vervolgens bedacht om deze wandeling tot mooiste van NRW te benoemen ?

Op Duits gebied wel een aantal afgravingen waar men binnenkort uitgegraven is.
Dat betekent dus weer nieuwe tracks 😜

Op Nederlands gebied een afgraving waar men verwoede pogingen doet om mtb’ers te weren. Da’s niet zo erg. Blijft genoeg over en zolang er geen verboden toegang staat kunnen ze er tot in de eeuwigheid takken op het pad blijven leggen 😅
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Over enrico gesproken als je toch een gids zoekt :D :D :D
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Ik ga normaal gesproken elke vrijdagmiddag fietsen en dan is het meestal lekker rustig in het bos. Afgelopen tijd wel wat meer -voornamelijk duitse - groepjes wandelaars, zal wel met de coronatijd te maken hebben. Of laatst die biker die plots voor me opdook en die ik ondanks enige moeite niet kon volgen op een smalle singletrack. Ik dacht nog: wat trapt die gast gemakkelijk ...Later zag ik dat hij op een E- MTB reed :lol:

Heb nog twee héle leuke lusjes gevonden die een mooie aanvulling zijn op het normale repertoire :winkie:
Het blijft een mooi gebied en daar hebben we mazzel mee. Ik heb een aantal vaste routes in Z- Limburg gefietst maar die kunnen er niet aan tippen wat mij betreft.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Somers schreef: za 5 december 2020, 14:16 of je strikt theemutz, master of arts in trail hunting aldaar :)
Thanks :tong Wil best een vrijdagmiddagje gidsen indien behoefte, ik hoor het wel.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

theemutz schreef: za 5 december 2020, 13:31
Wil je richting Hinzbecker Schweiz dan kun je naar de parkeerplaats bij het zweefvliegveld op de grote heide rijden en van daaruit starten. Je kunt dan eerst in de bossen langs de heide wat rondfietsen en dan via de Krickenbecker Seen naar het gebiedje rond de Aussichtsturm fietsen en van daaruit richting de bossen bij de blaue Lagune. Deze route is minder technisch en singletrackerig dan de “ richting Reuver” route ( zoals ik ‘m fiets tenminste, weet niet welke route jij hebt )maar je kunt hier wel flink wat hoogtemeters maken en het is een mooi gebied. Rijk aan geschiedenis ook, galgenbergen, sporen van het Nordkanal, veel bunkers en ruïnes van vliegtuig hangars uit de laatste WO.
Ik ken het redelijk daar, werk ook OSM kaarten bij indien nodig met paadjes, dus ik ken ze redelijk. in ieder geval NL stuk.

Die bunkers, ruines ed liggen op duits gebied denk ik, ik ben ze in NL nog niet tegen gekomen (een verdwaald stuk beton wat een bunkertje moet zijn geweest, dat wel)

Kun je een beetje richting geven waar de hangars liggen? POI / coordinaten?

Danke
gr Wim
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Fliegerhorst op google maps zoeken staan ook fotos op. Louisenburg , rechts van de hei met t noorden boven, langs de doorgaande weg. Als je langs t hek van t terrein daar af fietst kom je er al bijna bij uit
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

wpee schreef: zo 6 december 2020, 15:49
theemutz schreef: za 5 december 2020, 13:31
Wil je richting Hinzbecker Schweiz dan kun je naar de parkeerplaats bij het zweefvliegveld op de grote heide rijden en van daaruit starten. Je kunt dan eerst in de bossen langs de heide wat rondfietsen en dan via de Krickenbecker Seen naar het gebiedje rond de Aussichtsturm fietsen en van daaruit richting de bossen bij de blaue Lagune. Deze route is minder technisch en singletrackerig dan de “ richting Reuver” route ( zoals ik ‘m fiets tenminste, weet niet welke route jij hebt )maar je kunt hier wel flink wat hoogtemeters maken en het is een mooi gebied. Rijk aan geschiedenis ook, galgenbergen, sporen van het Nordkanal, veel bunkers en ruïnes van vliegtuig hangars uit de laatste WO.
Ik ken het redelijk daar, werk ook OSM kaarten bij indien nodig met paadjes, dus ik ken ze redelijk. in ieder geval NL stuk.

Die bunkers, ruines ed liggen op duits gebied denk ik, ik ben ze in NL nog niet tegen gekomen (een verdwaald stuk beton wat een bunkertje moet zijn geweest, dat wel)

Kun je een beetje richting geven waar de hangars liggen? POI / coordinaten?

Danke
gr Wim
Ik heb de lokaties van de hangaars ( ongeveer dan, de ruines zijn wel gemakkelijker te zien nu de bladeren van de bomen zijn) aangegeven op de foto.

Nrs. 1 en 2 zijn de meeste complete, nr. 3 is de stalen booghangaar, nr.4 kun je nu vanaf het fietspad zien liggen en is ook wel interessant om ff te bekijken. Nrs. 5-6-7 bestaan nog uit de vloer en 2 zijmuren. Verder liggen er nog her en der funderingen van de hangaars.

Afbeelding
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Zo...bedankt! Ik kende alleen het monument aan de NL kant, maar hier moet ik ook maar eens langs gaan. Dankje, deze worden effe naar poi gezet!
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Is er iemand die zin heeft om mij komende woensdag op sleeptouw te nemen door de Venloos heuvels?
Ik kan ongeveer vanaf 13:00-13:30.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Brul78 schreef: zo 21 februari 2021, 18:00 Is er iemand die zin heeft om mij komende woensdag op sleeptouw te nemen door de Venloos heuvels?
Ik kan ongeveer vanaf 13:00-13:30.
Normaliter geen probleem.
Maar wo. 24-2 :wink: is mijn wederhelft jarig
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Is er iemand die zin heeft om mij komende woensdag op sleeptouw te nemen door de Venloos heuvels?
Ik kan ongeveer vanaf 13:00-13:30.

Ga je weer, ik kan ook wel gaan waarschijnlijk , kunnen wel ff contact houden
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Wij rijden tegenwoordig wat meer op de zaterdag, of zondag als dat handiger uitkomt. Mocht dat een optie zijn ben je ook van harte welkom. Als je bij 'ons' start bekske koffie included
Feel free to join
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Plaats reactie