Grenzeloos biken met de Badeendenclub (Venlo e.o)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Enrico schreef: vr 19 maart 2021, 18:26
Somers schreef: vr 19 maart 2021, 14:47 ik had het gezien idd, aardig wat geruimd daar, bedoel je dat pad binnendoor van jaomerdal naar fun forest?
Nee...het is bij Egypte het spoor over. Dan li. het bos in en na een honderdtal meters re. het “nieuwe” pad. Al met al een klein stukje maar wel wat hoogteverschil.
Dat is wel een leuk stukje geworden zo, nu het weer open is.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Het lijkt er op dat de Coronadrukte iets af lijkt te nemen.

Het was op een gegeven moment zo erg dat ik een rit naar Reuver voortijdig afbrak om van het geslinger tussen de wandelaars af te zijn ( dat was weliswaar op een zaterdag...maar toch),

Vorige week, ergens tussen Reuver en Swalmen, kwam ik Mongooseboy tegen. Mark rijdt nog steeds op zijn 26” volledig XTR afgemonteerde Rocky Mountain fully. Een puik fietsje dus ik geef hem geen ongelijk 😜

Samen nog wat singletracks in het Brachterwald gereden. De ST van grenssteen 433 naar het uitzichtpunt op de steilrand kende Mark nog niet.
Dat is een puntgave track die er prima bij ligt.

Mark heeft overigens nog een andere passie;
Binnenkort kunnen we een foto van hem verwachten van een minimaal 1.50 m lange meerval die hij op het droge heeft weten te krijgen 😅
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

ik fiets normaal lekkerdoordeweeks in de ochtend hier, lekker rustig
vorige week de zondag eens meegepakt,het was druk
maar ook afgelopen woensdag na etenstijd een rondje gedaan, ook een stuk of 10 bikers gezien die je normaal niet ziet
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

Ik zit tegenwoordig veel in / rond hinsbeck, via de hei naar de wachttoren, daar wat afdalinkjes pakken, en dan naar de bobbaan om daar na een 3 a 4 bestormingen van de höhe aldaar, terug te keren via de vistoko en t ven naar t zwarte water en naar huis
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

nick22 schreef: wo 23 juni 2021, 11:19 ik fiets normaal lekkerdoordeweeks in de ochtend hier, lekker rustig
vorige week de zondag eens meegepakt,het was druk
maar ook afgelopen woensdag na etenstijd een rondje gedaan, ook een stuk of 10 bikers gezien die je normaal niet ziet
Ik heb sinds corona versoepelingen geen last meer van ‘wandelaars’ op mijn terrein, en in de bossen is het ook wat rustiger. Maar inderdaad nog wel opvallend veel fietsers die je normaal nooit tegenkwam. Volgens komt dit meer door Garmin/Strava heatmaps dan door corona.

Meneer Somers, kan ik een keer een rondleiding door Hinsbeck krijgen? De uitkijktoren weet ik wel te liggen, maar ik kan me hele leuke paadjes herinneren die ik niet meer terug kan vinden.
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Somers schreef: wo 23 juni 2021, 14:28 Ik zit tegenwoordig veel in / rond hinsbeck, via de hei naar de wachttoren, daar wat afdalinkjes pakken, en dan naar de bobbaan om daar na een 3 a 4 bestormingen van de höhe aldaar, terug te keren via de vistoko en t ven naar t zwarte water en naar huis
Wachttoren....Duitsland
Ik krijg daar onbewuste associaties van 😅
Je bedoelt de uitkijktoren op de Taubenberg ?
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Code: Selecteer alles

Ik krijg daar onbewuste associaties van 😅
:D :D

een tijdje terug per toeval bij die toren uitgekomen, vraag me niet hoe ik er weer kom :lol:
schijnen rondom wat mooie afdalingen te zitten, ik heb ze niet gezien

word tijd voor een groepsride, het kan weer :winkie:
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

afdalingen niet gezien? oej... kan eigk niet missen :)
Die wij de mooiste vinden is eente die een stuk voor de toren zit vanuit het zuiden gezien. en als je vanuit het zuiden de toren naderd dan is links ervan ook een mooie.

er komen is nie zo moeilijk, 'aussichtsturm taubenberg' op google maar eens bekijken
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Vanaf Hinsbeck tot Herungen is het eigenlijk één lange, uitgerekte heuvelrug. Te verdelen in twee gebieden: Rondom de uitzichttoren nabij Hinsbeck en meer ri. Herungen / Blue Lagoon.
In beide gedeelten liggen fraaie tracks. De klimmen zijn over het algemeen wat lastiger (lees langer) dan in het Brachterwald.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

@Somers: bedoel je met Bobbaan die selfmade track nabij de uitzichttoren ?
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

@qprs feel free to join! Alleen de komende twee, ik denk zelfs 3 ben ik niet aan het fietsen. Heb je een voorkeursdag ? Za of Zo?

@Eric indeed das de toren :)

overigens kent Theezak de weg daar volgens mij ook erg goed zo niet Eric!
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

de bobbaan ligt stuk verder door, richting snelweg. Daar heb je op het eind 2 afdalingen, waarvan de achterste de 'tamste' is, en daarvoor zit er een die splitst zich, je kunt dan kneiterhard rechtdoor naar beneden of je pakt m iets meer naar links en dan ga je door wat ik denk een soort oude loopgraaf of zo
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Wat een activiteit hier :-q :tong

De bob baan is inderdaad onderdeel van het loopgravenstelsel dat de bunkertjes onderling verbindt en het is een KLIM, geen afdaling . Luie honden :kiss:

Leuk om te horen dat Mark ook nog fietst op zijn Rocky Mountain.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

wij dachten dat de klim die stijle rechte lijn er langs was (althans die op t laatst even lekker recht omhoog gaat ) .. :o
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Code: Selecteer alles

Die wij de mooiste vinden is eente die een stuk voor de toren zit vanuit het zuiden gezien. en als je vanuit het zuiden de toren naderd dan is links ervan ook een mooie
ik zal binnenkort eens in venlo parkeren, vanuit reuver erheen fietsen is net wat te ver met de klachten die ik heb.
Plaats reactie