Zoekt ATB maatje zwolle

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
kariim
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 17 februari 2012, 22:29

Hey ik ben karim, en woon in zwolle. zoals velen van jullie heb ik GEEN hardcore mountain bike maar een bescheiden ATB/hybride. nu zoek ik een maatje die zin heeft om met mij af en toe een stuk te fietsen. ik ben absoluut geen top atleet. afstanden tot een KM of 20/30?

maar dus het bos is helaas niets voor mij, heb semi slick banden op het moment!

maar heb je zin om te fietsen? laat dan ff wat van je horen:D
Nightvision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: di 14 februari 2012, 10:30

Ik ga binnenkort in Zwolle wonen dus ben wel benieuwd naar de omgeving daar. Maar dan wel de omgeving van het bos en niet het asfalt anders kan je net zo goed toch een reetfiets kopen?

Weet niet of je dus ook het bos inmiddels wel in wilt?
Gebruikersavatar
casjansen
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 september 2011, 20:29
Mijn mountainbike: Orbea Occam M30 2020, Trek Fuel Ex 2014, Niner EMD 2011, Kona Explosif 2002; Klein Pulse 1996
Contacteer:

Ik weet niet of ik onderstaande mag zeggen maar doe het toch :-)

Sluit je aan bij Fietsgroep Stappenbelt, deze heeft ook een groep actieve fietsers die wekelijks een rondje van ongeveer 30km maakt (deels bos en weg)
Ik ben niet slordig, ik heb een hoge chaos-tolerantie!
kojak3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 24 augustus 2008, 12:58
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC Race

casjansen schreef:Ik weet niet of ik onderstaande mag zeggen maar doe het toch :-)

Sluit je aan bij Fietsgroep Stappenbelt, deze heeft ook een groep actieve fietsers die wekelijks een rondje van ongeveer 30km maakt (deels bos en weg)
@casjansen: Rij jij ook regelmatig in de buurt van Hattem/Zwolle ik kom zelf uit Hattem dus miss binnenkort stukkie biken hier.Weet niet welk niveau je rijdt maar hoor t wel ff.
Ik hou gewoon van Rood Wit Blauw.... lekker op mijn Cube HPC elite
kariim
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 17 februari 2012, 22:29

het probleem is dat ik geen volbloed MTB heb, ik zou evt. andere banden erop kunnen kletsen zodat ik tenminste iets vooruit kom in het terrein. maar ben geen fietser op top niveau.

hierbij direct ff een foto van de fiets;

Afbeelding
IMG_2736 by kariim, on Flickr

inmiddels wel andere Derailleur, shifters en casette. (SRAM)
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Andere banden er op en je kan bij Hattem alles fietsen. Soms misschien een iets aangepaste snelheid maar gewoon prima te doen. Toen ik wat het MTB-en weer heb opgepakt werd ik echt door het virus gegrepen met m'n Specialized Crosstrail en Racing Ralph cyclocross banden (700x35c) in de bossen bij Hattem.

Opties om te monteren:
- Schwalbe Racing Ralph 29x2.1" (mocht achter niet passen dan evt de cyclocross uitvoering)
- Continental Race King 29x2.0"

Ik wil jullie best wel een keer de leuke stukjes bij Hattem laten zien. Kan ik wel met de Specialized Crosstrail gaan zodat de fietsen niet veel verschillen (al heb ik er nu een vaste voorvork in en een 1x9 verzet :D )

En vroegah had je de "Let's Ride Hattem e.o.", misschien mooi om daar weer wat leven in te blazen. Mocht je trouwens ene Willman tegenkomen: oppassen geblazen! ;)

@Nightvision, doordeweeks bij te weinig tijd is je uitleven op het korte parcours van Westerveld erg leuk! (via google maps zoeken naar 52.542485,6.083922)
kariim
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 17 februari 2012, 22:29

Nightvision schreef:Ik ga binnenkort in Zwolle wonen dus ben wel benieuwd naar de omgeving daar. Maar dan wel de omgeving van het bos en niet het asfalt anders kan je net zo goed toch een reetfiets kopen?

Weet niet of je dus ook het bos inmiddels wel in wilt?

ga regelmatig westerveld in, niet echt bos maar grind. verder is er niet zo veel bos in zwolle waarvan ik weet?
kariim
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 17 februari 2012, 22:29

Opperhoofd schreef:Andere banden er op en je kan bij Hattem alles fietsen. Soms misschien een iets aangepaste snelheid maar gewoon prima te doen. Toen ik wat het MTB-en weer heb opgepakt werd ik echt door het virus gegrepen met m'n Specialized Crosstrail en Racing Ralph cyclocross banden (700x35c) in de bossen bij Hattem.

Opties om te monteren:
- Schwalbe Racing Ralph 29x2.1" (mocht achter niet passen dan evt de cyclocross uitvoering)
- Continental Race King 29x2.0"

Ik wil jullie best wel een keer de leuke stukjes bij Hattem laten zien. Kan ik wel met de Specialized Crosstrail gaan zodat de fietsen niet veel verschillen (al heb ik er nu een vaste voorvork in en een 1x9 verzet :D )

En vroegah had je de "Let's Ride Hattem e.o.", misschien mooi om daar weer wat leven in te blazen. Mocht je trouwens ene Willman tegenkomen: oppassen geblazen! ;)

@Nightvision, doordeweeks bij te weinig tijd is je uitleven op het korte parcours van Westerveld erg leuk! (via google maps zoeken naar 52.542485,6.083922)

ik heb 28 inch wielen, kan niet echt goede banden vinden, jij enige suggesties? mn banden maat is: 700x320 - 32-622

alvast VRIENDELIJK bedankt =D
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

kariim schreef:ik heb 28 inch wielen, kan niet echt goede banden vinden, jij enige suggesties? mn banden maat is: 700x320 - 32-622
Kan je opmeten hoeveel ruimte er bij de achterbrug van de fiets zit? Op de Crosstrail van mij zaten standaard ook banden van 32-622, maar dat wil niet zeggen dat je banden van dezelfde breedte moet monteren ;)

Afhankelijk van hoeveel ruimte de achterbrug je biedt. Indien niet zo veel:
Schwalbe CX Comp Tyre, 700x40c (deze is meer allround dan die hier onder)
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=24615" onclick="window.open(this.href);return false;
Continental Cyclo X Tyre, 700x42c
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=39396" onclick="window.open(this.href);return false;

Indien er toch wel wat breders gemonteerd kan worden zie m'n vorige post.
kojak3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 24 augustus 2008, 12:58
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC Race

Opperhoofd schreef:Andere banden er op en je kan bij Hattem alles fietsen. Soms misschien een iets aangepaste snelheid maar gewoon prima te doen. Toen ik wat het MTB-en weer heb opgepakt werd ik echt door het virus gegrepen met m'n Specialized Crosstrail en Racing Ralph cyclocross banden (700x35c) in de bossen bij Hattem.

Opties om te monteren:
- Schwalbe Racing Ralph 29x2.1" (mocht achter niet passen dan evt de cyclocross uitvoering)
- Continental Race King 29x2.0"

Ik wil jullie best wel een keer de leuke stukjes bij Hattem laten zien. Kan ik wel met de Specialized Crosstrail gaan zodat de fietsen niet veel verschillen (al heb ik er nu een vaste voorvork in en een 1x9 verzet :D )

En vroegah had je de "Let's Ride Hattem e.o.", misschien mooi om daar weer wat leven in te blazen. Mocht je trouwens ene Willman tegenkomen: oppassen geblazen! ;)




@Nightvision, doordeweeks bij te weinig tijd is je uitleven op het korte parcours van Westerveld erg leuk! (via google maps zoeken naar 52.542485,6.083922)
Binnenkort idd maar s een Lets Ride Hatten e.o. gaan doen als de zomertijd weer ingaat.
Zelf maak ik vaak een combi van stuk route icm deel Swolse bostocht en knal alles in wat ik nog niet ken.. Handig hoor zo'n Garmin
Ik hou gewoon van Rood Wit Blauw.... lekker op mijn Cube HPC elite
Nightvision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: di 14 februari 2012, 10:30

Lijkt me prima, geef maar een gil of zet het ff op de PB, Bij 52.542485,6.083922 kom ik vlakbij te wonen dus komt helemaal goed.
kariim
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 17 februari 2012, 22:29

Opperhoofd schreef:
kariim schreef:ik heb 28 inch wielen, kan niet echt goede banden vinden, jij enige suggesties? mn banden maat is: 700x320 - 32-622
Kan je opmeten hoeveel ruimte er bij de achterbrug van de fiets zit? Op de Crosstrail van mij zaten standaard ook banden van 32-622, maar dat wil niet zeggen dat je banden van dezelfde breedte moet monteren ;)

Afhankelijk van hoeveel ruimte de achterbrug je biedt. Indien niet zo veel:
Schwalbe CX Comp Tyre, 700x40c (deze is meer allround dan die hier onder)
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=24615" onclick="window.open(this.href);return false;
Continental Cyclo X Tyre, 700x42c
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=39396" onclick="window.open(this.href);return false;

Indien er toch wel wat breders gemonteerd kan worden zie m'n vorige post.
hey bedankt voor je reactie, ik heb aan elke kant van de band ongeveer 10 mm speling, dat geld voor zowel de voorkant als de achterkant, gaat de opgegeven bandenmaat dus werken?
arnaldo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: vr 22 juli 2011, 05:57
Mijn mountainbike: X-trail save 6.0 2012

Ik kom uit Kampen,maar ga zaterdag naar heerde en dan zal ik de omgeving heerde en hattem voor het eerst onder de wielen krijgen.

Van het voorjaar sluit ik me graag een keer bij jullie aan in het westerveldse bos of route hattem.
Het leven is hard,maar een boom is veel harder.
kojak3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 24 augustus 2008, 12:58
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC Race

arnaldo schreef:Ik kom uit Kampen,maar ga zaterdag naar heerde en dan zal ik de omgeving heerde en hattem voor het eerst onder de wielen krijgen.

Van het voorjaar sluit ik me graag een keer bij jullie aan in het westerveldse bos of route hattem.

En hoe is het bevallen????????? Wij gaan woensdagavond weer met een groepje ( 4 man ) onze avondritten weer oppakken..
Ik hou gewoon van Rood Wit Blauw.... lekker op mijn Cube HPC elite
arnaldo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: vr 22 juli 2011, 05:57
Mijn mountainbike: X-trail save 6.0 2012

Ik heb de toer met een rap tempo gereden,wat ik beter niet had kunnen doen.
Ik heb niet echt van de omgeving kunnen genieten,maar er zitten daar echt pittige klimmetjes.
Westerveldse bos ken ik nog steeds niet,wordt toch echt een keer tijd.
Ik ben nu voorzien van gps dus ik ga eens op zoek naar wat mooie routes uit de omgeving,ik heb al een route van het roggebot bos,bij kampen.
Het leven is hard,maar een boom is veel harder.
Plaats reactie