MTB schoenen voor op flats (a la Five Ten Freerider)

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

Tank schreef:
nadine35 schreef: Nadine, ik heb zelf een bike fitting bij SMA Nederland te Amersfoort laten doen http://www.smamiddennederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet goedkoop maar ze leveren kwaliteit en je zorgverzekeraar (kan) een deel of het geheel van de kosten vergoeden (even je polisvoorwaarden bekijken en hier kijken : http://www.sportzorg.nl/wie-vergoedt-uw-sportzorg-.html" onclick="window.open(this.href);return false;)

Een bike fitting consult heeft bij mij alle klachten verholpen en geleid tot een veel efficientere stuwkracht, waar ik zelf door verrast werd en nog wekelijks veel profijt van heb.
Bedankt voor je tip!

Ik kwam ze net ook tegen in een ander topic op het forum. Ziet er goed uit en toevallig dus in Amersfoort. Ik ga wel even kijken of Zilveren Kruis het vergoed. Ik weet dat ze 'sportarts' en 'sportmedische keuring' vergoeden vanuit de aanvullende verzekering, maar weet niet of een bikefitting daar ook onder valt.
Groentje wat betreft biken
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

Vandaag toch geslaagd voor Five ten freerider schoenen bij Rose in Bocholt. Ik had een ander model nodig en een halve maat groter, nu zitten ze perfect. Goede service daar: ze hebben alle modellen, vriendelijke en deskundige dames bij de schoenen afdeling en je mag zelfs je schoenen testen op freeride pedalen op een MTB op het binnen parkoers, top !
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

Tank schreef: Vandaag toch geslaagd voor Five ten freerider schoenen bij Rose in Bocholt. Ik had een ander model nodig en een halve maat groter, nu zitten ze perfect. Goede service daar: ze hebben alle modellen, vriendelijke en deskundige dames bij de schoenen afdeling en je mag zelfs je schoenen testen op freeride pedalen op een MTB op het binnen parkoers, top !
Mooi dat je geslaagd bent!
Laatst gewijzigd door nadine35 op zo 26 mei 2013, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Groentje wat betreft biken
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb het topic met belangstelling gevolgd. Mijn Vans (2 paar) zijn nu na een kilometer of 1000 versleten. Dat wil zeggen op de plaats van de pinnen op de pedalen staan de groeven in het profiel van de zolen, met als resultaat geen grip meer op de pedalen. Heeft er iemand al langere ervaring met de 5-10s? De Etnies zijn in ieder geval duurzamer, die had ik hiervoor, maar als schoen zitten ze minder lekker. Overigens is mijn maat (46) ook vaak een probleem.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Teva links?
Etnies bevallen mij erg goed en zijn de enige die tot 49 gaan. (ook alleen metal mulisha)
Vans zijn inderdaad qua duurzaamheid niet de beste schoen.
5-10 zien er erg goed uit en ook degelijk, maar ook niet in mijn maat, gingen maar tot 48,5...
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Met beide 1000 km gedaan of in totaal 1000 km met met 2 paar?
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Misschien is het al gezegd maar kijk eens naar Vans Gravels, die zitten qua zool een beetje tussen (goede) skateschoenen en 5.10's in. Voor mij het beste compromis tussen gevoel met de fiets en bescherming en geschikt voor alledaags gebruik - op 5.10's loop je als een gans.
pex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: di 1 december 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Evil Sovereign

de lachende derde schreef:Misschien is het al gezegd maar kijk eens naar Vans Gravels, die zitten qua zool een beetje tussen (goede) skateschoenen en 5.10's in. Voor mij het beste compromis tussen gevoel met de fiets en bescherming en geschikt voor alledaags gebruik - op 5.10's loop je als een gans.
Of probeer eens 5.10's die niet speciaal voor mtb-en gemaakt zijn. :-q
-You don't have to be great to start, but you have to start to be great!
-Bicycle. Circles turning circles. The most efficient machine on the planet. Complex by design - simple by nature. As life ... well, as it should be!
Gebruikersavatar
ARi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 15:24
Mijn mountainbike: Liteville 301MK14

Ik volg dit topic met belangstelling aangezien ik op zoek naar hetzelfde echter dan wel in maat 50. Iemand nog goede suggeties?
Google is your friend :-)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

ARi ik heb Etnies Metal Mulisha Fader en dat zijn tot nu toe de enige die ik heb gevonden in een maat 49. Ik heb afhankelijk van het merk ook variërend 48, 49 of 50. Is de grootste schoen die ik kon vinden. Is echter niet specifiek voor MTB ontwikkeld, maar gaat verder prima met wat grovere pinnen... De rest is allemaal kleiner. Alleen nu nog het vinden van een paar in 49 succes... misschien bij next Bike Parts als Martijn informeert bij de fabrikant....

Afbeelding
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

CC-Rider schreef:Ik heb het topic met belangstelling gevolgd. Mijn Vans (2 paar) zijn nu na een kilometer of 1000 versleten. Dat wil zeggen op de plaats van de pinnen op de pedalen staan de groeven in het profiel van de zolen, met als resultaat geen grip meer op de pedalen. Heeft er iemand al langere ervaring met de 5-10s? De Etnies zijn in ieder geval duurzamer, die had ik hiervoor, maar als schoen zitten ze minder lekker. Overigens is mijn maat (46) ook vaak een probleem.

Ik heb vorig jaar een paar Five Tens gekocht. De Freerider. Ook bij mij na ca 1000 km is de zool op. Ik heb nu sinds 2 weken de Teva Links. De zool is stijver en harder maar ik baal toch dat ik ze heb gekocht. Ik vind dat ze minder grip hebben dan de 5-10 Freeriders..
If you wanna ride....
pex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: di 1 december 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Evil Sovereign

dizzasta schreef:
CC-Rider schreef:Ik heb het topic met belangstelling gevolgd. Mijn Vans (2 paar) zijn nu na een kilometer of 1000 versleten. Dat wil zeggen op de plaats van de pinnen op de pedalen staan de groeven in het profiel van de zolen, met als resultaat geen grip meer op de pedalen. Heeft er iemand al langere ervaring met de 5-10s? De Etnies zijn in ieder geval duurzamer, die had ik hiervoor, maar als schoen zitten ze minder lekker. Overigens is mijn maat (46) ook vaak een probleem.

Ik heb vorig jaar een paar Five Tens gekocht. De Freerider. Ook bij mij na ca 1000 km is de zool op. Ik heb nu sinds 2 weken de Teva Links. De zool is stijver en harder maar ik baal toch dat ik ze heb gekocht. Ik vind dat ze minder grip hebben dan de 5-10 Freeriders..
Ik heb ongeveer 2 jaar de 5.10's, niet speciaal fietsschoenen (ik heb de chase), maar heb nog geen groeven in mijn zool.
Wel merk ik dat na 2 jaar mijn schoenen beginnen te verslijten, zowel zool als de schoen zelf (loslatende logo's).
Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik deze meestal ook nog buiten het fietsen om draag.
-You don't have to be great to start, but you have to start to be great!
-Bicycle. Circles turning circles. The most efficient machine on the planet. Complex by design - simple by nature. As life ... well, as it should be!
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

pex schreef: Ik heb ongeveer 2 jaar de 5.10's, niet speciaal fietsschoenen (ik heb de chase), maar heb nog geen groeven in mijn zool.
Wel merk ik dat na 2 jaar mijn schoenen beginnen te verslijten, zowel zool als de schoen zelf (loslatende logo's).
Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik deze meestal ook nog buiten het fietsen om draag.
Ik heb die Chase eens bekeken want 2 jaar gebruiken en nog geen groeven in de zolen klinkt interessant. Ik zie aan de zool echter dat die meer richting een "bergschoen" gaat. Ik heb zo mijn twijfels of een dergelijke zool voor mij genoeg grip gaat geven...
If you wanna ride....
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

dizzasta schreef:
Ik heb vorig jaar een paar Five Tens gekocht. De Freerider. Ook bij mij na ca 1000 km is de zool op. Ik heb nu sinds 2 weken de Teva Links. De zool is stijver en harder maar ik baal toch dat ik ze heb gekocht. Ik vind dat ze minder grip hebben dan de 5-10 Freeriders..

Grotere pinnen op je pedalen.


Ik gebruik de links met shimano saint en dan vind ik de grip ook wat te laag.
Met V8 flats was het perfect. Die had net wat langere pinnen.
Ik kan in ieder geval wel vertellen dat ze langer mee gaan dan 1000km.
Maar slijten doen ze zeker ook.
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

J.I. schreef: Grotere pinnen op je pedalen.
Zal eens proberen met langere inbusboutjes. Goedkoper dan een paar nieuwe Five Ten's
Laatst gewijzigd door dizzasta op zo 2 juni 2013, 06:55, 1 keer totaal gewijzigd.
If you wanna ride....
Plaats reactie