Vrouwenfietsclub in oprichting

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mtbcaro
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 19:13

De "dames van Bergh" stellen zich voor...

Vooral vrouwen komen na deelname aan Mtb clinics veelal niet verder. Omdat ze niet graag alleen fietsen,
of dat bijvoorbeeld het niveauverschil met hun eigen partner te groot is.
Het primaire doel van deze vrouwenfietsclub is om gezellig samen te fietsen.
In het Montferlandsche is nog geen vrouwenclub, daarom hebben wij - Tina Toertocht en Mtb caro - besloten om hieraan
vorm te geven.
Er zijn vrouwen die alleen op de racer rijden, alleen Mtb'en, of beiden doen. We delen dezelfde passie maar vullen dat ieder op
onze eigen manier in en het zou leuk zijn als we de opgedane fietservaringen kunnen delen. En kunnen genieten van elkaars "vuur"
voor het fietsen.
Behalve het organiseren van ritten, denken we op dit moment ook aan extra trainingen. Of bijvoorbeeld aan het gezamenlijk deelnemen aan wedstrijden/toertochten. Het organiseren van workshops bijvoorbeeld over onderhoud van je fiets/pech onderweg. Samen een fietsweekend doen in bijvoorbeeld Sauerland/Ardennen. Kortom; er is van alles mogelijk!

We zijn in de opstartfase en de opties liggen nog open: wil je je intensief bemoeien met de organisatie: leuk! wil je alleen lekker meefietsen: ook prima! Alle suggesties zijn welkom!
Mocht je interesse hebben: meld je aan door Tina Toertocht of Mtbcaro een pb te sturen.
We zien elkaar snel!!!!
De Dames van Bergh
smoothbutkicking
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 30 april 2015, 10:41
Mijn mountainbike: Cube Access WLS Race 2015

Wat een leuk initiatief! Ik ben zelf een beginnende mtb'er en ben nog altijd zoekende naar een fietsmaatje (omgeving Rotterdam). Als er een dames club in mijn buurt opgestart wordt houd ik me aanbevolen! :-)
"Wisdom begins with a wonder"
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Leuk idee dames!

Ik drukte Tina laatst al met de neus op de feiten vwb het (niet) behalen van QOMS. :lol:
Eigenhandig schuldig aan het veroorzaken van een fietshype onder de dames in de achterhoek eo.

Succes met de club :-q Mochten jullie mijn assistentie in de Schaak nog eens nodig hebben, hoor ik het wel! :kiss:
rumorcomp74
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 15 juli 2015, 18:44
Mijn mountainbike: Rumor FSR Comp 29

Ik zie dat het bericht van 2014 is, hoe staat het met de oprichting van de club? Ik ben op zoek naar enthousiaste dames/ meiden die het leuk vinden marathons/toertochten te rijden in Nederland en Europa!
Maiky01
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 26 juli 2014, 19:54

We bestaan al weer een klein jaartje, en we zijn inmiddels een super gezellige club dames bij elkaar.
Van beginners tot gevorderde fietsers, iedereen is welkom, geheel vrijblijvend, zonder contributie of teamkleding, Gewoon gezellig mountainbiken en na afloop doen we meestal nog even een drankje.
Kom gerust een keer meefietsen. Onze fietsevenementen maken we aan op onze facebookpagina ''Dames van Bergh''. Meld je gerust geheel vrijblijvend aan, en kom een keer mee fietsen.
https://www.facebook.com/groups/1499997 ... 4/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

zip
Laatst gewijzigd door TinaToertocht op zo 17 juli 2016, 15:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SuzieQ
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: do 2 augustus 2012, 20:18
Mijn mountainbike: Specialized Fate 2015

Woon net iets te ver weg om structureel mee te fietsen, maar vandaag iig bij de FB-groep aangemeld! Lijkt me leuk om een keer mee te fietsen! :-D
MTBIloveit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 16 mei 2015, 15:35

Leuk he om samen te fietsen en te leren?!
Bij Cycling Lemelerveld hebben ze in de zomermaanden op de maandag avond een specifieke damesgroep voor de mountainbike. Onder begeleiding van een gediplomeerde instructie.
Elke week is de opkomst super :-)
Tgwtje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 3 april 2016, 14:42

Leuk idee zo'n groep.
Alleen is het niet echt in de buurt van mij woonplaats.
Ik woon in t gooi namelijk.
Plaats reactie