Idioot raggen of lekker blokje om...wat doen jullie op de mt

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ja.... dalen, daar haalt iedereen me in (merde).
Ik wil wel snel dalen, maar trek de lijn 'veiligheid' , waar ik niet over wil of durf deze niet wil overschrijden, en tja, daar gaan ze dan....
't Zal ook wel met mijn leeftijd te maken hebben, dus het zal niet meer beteren.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Niet meer beteren? Ai sta ik dan met mijn goede gedrag, als docent mountainbiken, met de overtuiging dat iedereen jong genoeg is om te leren :winkie:

Gelukkig laten de vrouwen die nu de basislessenreeks volgen een tegendeel zien 8)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik kan dat onderschrijven. Vandaag nog een dame op les gehad die haar grenzen flink heeft weten te verleggen!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Techniek leren kan wel beteren, daar ben ik van overtuigd.
Ik merk enkel dan als je iets ouder wordt (nu 60+), ik toch meer belang ga hechten aan veiligheid.
Ik vind het belangrijker geworden om veilig af te dalen, dan om klakkeloos naar beneden te stormen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Als je aan je vaardigheden werkt, schuift vaak die grens van veiligheid een stukje op.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Beaam ik, mountainbike wordt nog steeds niet gezien als een sport waarvoor je lessen zou kunnen volgen.
Hoe typisch is dat, als je bedenkt dat nagenoeg elke andere sport begint bij het volgen van lessen.
Drees
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 21:01

Ik houd wel van lekker raggen, maar met afdalen ben ik redelijk voorzichtig. Rond de 48 km/u meestal. Leeftijd, kids, eigen bedrijf... Ik heb trouwens wel een clinic gevolgd toen ik begon. Mijn mtb-rondjes in Montferland zijn echt om stukjes lekker hard te gaan, afgewisseld met stukjes om lekker te genieten van de natuur, de vogels, etc. Het is maar net hoe mijn pet staat.

Omdat de mtb-route hier vrij intensief is (veel klimmetjes) en ik na vier jaar ook wel eens andere routes wil fietsen heb ik zojuist ook een gravelracer aangeschaft. Voor de meer relaxte tochten deels over de weg en deels over onverharde paden.
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Raggend een blokkie om :winkie:
Niet zachtjes an, flink tempo ( voor myn doen zo hard als ik kan/ durf). Eerste rondje soms wel rustig ter verkenning. Altyd kortere tyd. Na een uur of 1.5 hebik het weer gezien. Kort maar krachtig dus 8)
Maar ik geniet wél al raggend vd evt mooie fauna. Ik kan rustig stoppen voor een foto van een mooi uitzicht of een buizerd of ysvogeltje
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Op het rondje Dorst kan ik me moeilijk inhouden. Resulteerd vaak in idioot/gecontroleerd raggen! Zeker als er iemand rijd die even snel is. Dan is het gewoon d5. Ff kijken of ik het nog kan. En het begint weer te komen. Vanmiddag nog getest :winkie: . Maar de drop daar neem ik nog steeds niet. Vroeger vloog ik daar letterlijk anderen voorbij.. Maar na een flinke crash met ruggenletsel ben ik wel voorzichtiger met drops. Buiten dat is het heerlijk om als een mix van roadrunner en tazmanian devil over singletracks te knallen. Maar andere plekken zijn weer fijner om rustiger aan te doen en echt te genieten van de omgeving met zo af en toe een pauze/fotomomentje. Hangt dus van de route/training en soms het moment af.
life starts @ 150bpm...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Met de MTB naar beneden al-tijd hard, zo hard als het mogelijk is, lekker, uitdagend. Naar boven gewoon. All zou ik hard willen, meer dan gewoon gaat 't 'm bergop nooit worden. Steil en technisch bergop vind ik geen enkel probleem, is ook leuk en uitdagend, maar simpel bergop, tsja... Technische trails: ook zo vlot als mogelijk, heerlijk. En soms is het lekker touren met de MTB, dan wordt er weer eens doorgereden, van alles wat.

Soms lange wegritten met een oude racefiets. Over hele smalle mooie verlaten asfaltweggetjes net over de grens in Blg. Kom je geen auto's op tegen, asfalt vaak van slechte kwaliteit. Dat gaat altijd rustig aan, geen gerace op de racefiets. Tenzij het bergaf gaat, dan rem ik gewoon niet zoveel, dan gaat het ook lekker hard.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
PaganiProductions

Ik probeer altijd zo hard mogelijk te fietsen als ik zelf en of ondergrond aan kan alleen ben in niet altijd de snelste klimmer dat doe ik dan vaak met beleid.
Eucalypta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 4 september 2021, 22:19

Verschilt bij mij nogal... ik kan vrij aardig doseren. Maar het is afhankelijk van stemming (zoals wel vaker bij vrouwen 😁) na een knetterdrukke werkweek wil ik lekker stoom afblazen en rij ik gecontroleerd, maar wel volle bak.
Wegens persoonlijke situatie is er momenteel veel gedoe in mijn leventje en ik verwerk veel op de MTB, dus soms gaat de begrenzer er volledig af...vind ik mezelf knetterhard rammend ergens op de track weer terug en zie ik later een PR of zelfs 1x gebeurd een QOM😊

Wat me dan wel opvalt is dat ik dan eerst onbewust knetteridioot aan t rijden ben en ineens er dan bewustwording inkickt: 'Oeh, dit gaat wel hard, is dit wel slim?' Blijkbaar schakelt t denken zich dan eerst uit of ben ik compleet in focus op sturen en overleven. Voor mij ook dé manier om me even helemaal op mezelf te richten en zaken te verwerken.

Edit: Op mn gravelbike merk ik met name bij langere ritten hetzelfde effect trouwens...eerst nog erg 'in m'n hoofd', kilometers maken en hoe meer ik van t asfalt af ga, hoe meer ik om me heen ga kijken en compleet tot rust kom. Soms even explosief tempo trappen en daarna weer lekker cadans vinden en af en toe stoppen voor een mooie foto..
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Waar ik vaker (vooral als ik alleen ga) op pad ga om een 'rustig rondje' te doen,betrap ik mezelf er na een halfuur bijna altijd op dat dat ik moet oppassen dat mijn 'tong niet in mijn spaken komt'. Maar dat vind ik het fijne van Mtb. Door het technische rijden moet ik zo mijn gedachten erbij houden dat ik niet na kan denken over de sores van alledag, dat ik heerlijk mijn hoofd leeg kan trappen. Anders is het voor de racefiets, daar dwalen mijn gedachten nogal eens af. Ik kies daar dan meestal ook voor verkeersluwe dijkwegen zonder kruisingen of stoplichten, en zet een muziekje op.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Heel herkenbaar!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Idioot raggen doe ik niet meer aan. Lekker blokje om en je zelf geregeld proberen uit te dagen.

PR’s en KOM’s doen mij persoonlijk niet veel meer. Aantal jaar geleden een ongeluk gehad (niet fiets gerelateerd), maar toch veel impact gehad. Toen ik naar mijn revalidatie het mountainbiken weer wilde oppakken. Als het steil naar benden ging of een simpele drop blokkeerde ik. Best frustrerend was/is dat. Eerste jaar was het geen mountainbiken, maar boswielrennen, maar ik was weer bezig. Opgegeven moment pakte ik routes als Mook en Groesbeek op en zocht ik de leuke stukken hier in het bos weerop :wink:

Afgelopen twee jaar aantal clinics gedaan en weer langzaam mijn grenzen aan het verlegen. Drops ontwijk ik niet meer zo snel en jumpjes zijn weer leuk om te doen. Als het echt steil en technisch naar beneden gaat wil ik nog wel eens blokkeren. Daarvoor heb ik hier in het Riechswald wel paar leuke stukken om te oefenen. En soms is het afstappen en dan volgende keer beter. En als het lukt is het weer zo iets van YES …. Volgend jaar weer aantal clinics volgen. Zoals een bikepark en enduro clinic.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Plaats reactie