Idioot raggen of lekker blokje om...wat doen jullie op de mt

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Gebruikersavatar
DirtAss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 00:13
Mijn mountainbike: Cannondale prophet sl, cannondale scalpel
Contacteer:

Hoi dames.

Ik wilde even peilen hoe de vrouwen hun mtb gebruiken. Hoe fanatiek, hoe om te gaan met risico's Etc.

Ikzelf zit in een situatie met perfecte mtb's tot mijn beschikking. Op dit moment heb ik er drie. Mijn eerste focus fietsje waar ik geen afstand van kan doen en waar ik nooit op rij. Een cannondale scalpel wat m'n parade paardje Is en waar ik heerlijk op rij. Daarnaast een cannondale prophet, voor het zwaardere werk. Onderdelen zoals remmetjes zijn ook magere mt5 Etc en ik fiets met een superstoer camelbacktasje. Ondanks al deze luxe tot mijn beschikking, haal ik er niet uit wat er in zit. Ten eerste werkt mijn kerel veel in het buitenland, en heb ik door de verhuizing naar dld geen oppas voor de Kids te pas en te onpas. Daardoor kan ik mijn conditie niet trainen op het hogere niveau. Mijn oudste rijd ook op een 24 inch cannondale en de kleinste heb ik in een karretje achter de mtb waardoor ik niet offroad kan gaan. Als ik dit struikelblok wegdenk, dan kan ik alsnog mijn mannetje niet bijhouden. Hij gaat als een idioot door het bos, en smakt gemiddeld elke rit wel drie keer op z'n smoel. Mijn tempo ligt helderop lager, en de grootste reden daarvan Is dat ik niet veel risico durf te nemen met m'n Kids in m'n achterhoofd. Een klein sprongetje doe ik wel, maar kombochtjes enzo doe ik gewoon echt met beleid.

We zijn samen zonder Kids op mtb vakantie gegaan naar elba. Bedoeling was beetje licht downhill werk en verder wat training Etc. Resultaat was dat hubby met een gangetje van 66 km/h naar beneden ging, wielrenners, quads en auto's inhalend, ik erachteraan in ons busje met m'n fietsje achterop om zijn snelheid te klokken.

Soms wil ik graag net iets meer...naar een hoger niveau Etc. Maar toch ben ik wel tevreden met deze manier van biken. We starten samen de route van sleen. Hubby is direct weg...en halverwege de route zit een verkorting, waardoor ik de helft afsnijdt en We ongeveer gelijk bij de auto terug zijn. Hij 36 km en ik 18 km

Ik ben heel benieuwd hoe en wat jullie fietsen. Hoe jullie ervaringen zijn, en of jullie ook beduidend voorzichtiger zijn. Voordat ik m'n kiddies Had was ik heel nonchalant en deed ik waar ik zin in Had...ongeacht de risico's...is dat bij jullie ook zo veranderd??

Ik lees het wel...
I hope you're thirsty.
why!?
Cause you're thumb and ugly and I can do something about thirsty.

http://www.epping-art.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

DirtAss schreef:Hoi dames.

Mag een man ook reageren? :wink:

Het is vrij normaal dat je bewust en onbewust minder risicodragend door het bos of van de berg af gaat juist omdat je de zorg en verantwoordelijkheid hebt van kleine opgroeiende kinderen. Ik sta er zelfs een beetje van te kijken dat je hubby dat dan niet heeft. Ik als vader van jonge kinderen heb het iig wel. Misschien niet zozeer op de mtb omdat ik toch al niet zo extreem rijd maar dan wel weer op andere vlakken wat risico met zich meebrengt.
Gebruikersavatar
DirtAss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 00:13
Mijn mountainbike: Cannondale prophet sl, cannondale scalpel
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:
DirtAss schreef:Hoi dames.

Mag een man ook reageren? :wink:

Het is vrij normaal dat je bewust en onbewust minder risicodragend door het bos of van de berg af gaat juist omdat je de zorg en verantwoordelijkheid hebt van kleine opgroeiende kinderen. Ik sta er zelfs een beetje van te kijken dat je hubby dat dan niet heeft. Ik als vader van jonge kinderen heb het iig wel. Misschien niet zozeer op de mtb omdat ik toch al niet zo extreem rijd maar dan wel weer op andere vlakken wat risico met zich meebrengt.
Sorry, mannen mogen ook reageren;)

Tsja, het gedrag van m'n mannetje Is aangeleerd gedrag. Voor en door zijn risicovolle werk. Ik kan daar moeilijk over oordelen, en ben het ondertussen wel gewend. Toch heb ik het idee dat ik op de routes de enige ben die voorzichtig Is. Ik word altijd ingehaald, hard en snel, en haal zelf nooit iemand in... En dat terwijl ik toch wel mijn best doe om er een leuk crossje van te maken
I hope you're thirsty.
why!?
Cause you're thumb and ugly and I can do something about thirsty.

http://www.epping-art.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik heb wel een vraagje over je onderschrift: Heb je er expres duim (thumb) neergezet?
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Ik (ook man) beschouw mezelf ook als een voorzichtig iemand, maar kan niet zeggen dat dit door mijn kinderen komt, want daarvoor was ik dat ook al. Hierin zit denk ik gewoon veel variatie tussen mensen. Dat zal een evolutionaire grondslag hebben. Ik begrijp je irritatie (of misschien is vraagtekens een beter woord), maar dit is zo'n typisch iets waar je met woorden geen verandering in krijgt. Als hij drie keer per rit valt en vrolijk opstaat, is hij gewoon iemand die weinig gevoeligheid heeft voor risico's, waar andere na 1 val gelijk drie jaar lang overdreven voorzichtig zijn en door onzekerheid juist slechter sturen.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Mijn vrouw is ook altijd voorzichtig met uitzondering als ze een andere vrouw tegen komt dan sta ik soms versteld wat er opeens wel kan. :lol:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Bij mannen noemen ze dat haantjesgedrag. Hoe noemen ze dat bij vrouwen? :roll: :winkie:
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Pikorde. :winkie:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

:D
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Misschien zijn er lokale bike dames (of forumleden?) die zin hebben in een let's ride? Samen trappen en ervaringen delen wordt je nooit slechter van volgens mij. Doe gewoon een oproepje en kijk of er animo is.. :-q Maar ook gewoon lekker blijven trappen!
Be nice :-q
Gebruikersavatar
jacobsentertainment
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 11:16
Mijn mountainbike: Cannondale, Scalpel, FSI, Scalpel HT.
Contacteer:

Er is ook een groot verschil tussen vallen en vallen, vallen met een blauwe plek als resultaat of zo als onlangs out. Alles wat ik doe doe ik het liefst met 110% dat geeft mij naderhand een heerlijk gevoel. En dat dat soms gepaard gaat met een schram, blauwe plek of dat er iets aan de fiets stuk gaat "so be it " daar kan ik echt niet wakker van liggen. Natuurlijk als je zodanig op je bakkes gaat dat je alles even kwijt bent (wat ook een voordeel kan zijn :-D ) moet je wel even gaan nadenken waar je mee bezig bent, of kijken waar het probleem zit.

Tot nu toe hebben al die schrammen en blauwe plekken (nog nooit een breuk) mij niet weerhouden om heerlijk plezier op de bike te hebben, en ga ik heerlijk verder met biken tot ik niet meer kan..........
Make it idiot proof and someone will make a better idiot........... I don't necessarily agree with everything I say.
Gebruikersavatar
DirtAss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 00:13
Mijn mountainbike: Cannondale prophet sl, cannondale scalpel
Contacteer:

Bowiex schreef:Ik heb wel een vraagje over je onderschrift: Heb je er expres duim (thumb) neergezet?
Haha ja, en je bent de eerste die het opvalt. Voor jou igg niet het vakje "thumb" (y)
I hope you're thirsty.
why!?
Cause you're thumb and ugly and I can do something about thirsty.

http://www.epping-art.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
DirtAss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 00:13
Mijn mountainbike: Cannondale prophet sl, cannondale scalpel
Contacteer:

Real Epic '89 schreef:Pikorde. :winkie:
Whahahahaaaa Ja echt
I hope you're thirsty.
why!?
Cause you're thumb and ugly and I can do something about thirsty.

http://www.epping-art.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
DirtAss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 00:13
Mijn mountainbike: Cannondale prophet sl, cannondale scalpel
Contacteer:

Bedankt voor de reacties.

Tot nu toe Is mijn conclusie dat ik dus toch niet zo afwijk van de gemiddelde biker?

Even kijken of er nog meer reacties komem
I hope you're thirsty.
why!?
Cause you're thumb and ugly and I can do something about thirsty.

http://www.epping-art.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Er heeft nog geen vrouw gereageerd volgens mij. Geef het nog maar even.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie