Korte fietsbroek die niet tekent

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
Drees
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 21:01

Ik rijd al jaren in een driekwartbroek op zomerse dagen, maar wil wel eens een korte uitproberen. Ik heb maat 38/40 en ik vind dat veel korte broeken knellen bij de knieen (dan krijg je zo'n worsteffect) en je ziet er vaak ook alle oneffenheden in. De lengte is ook wel belangrijk, net boven de knie is oké, te kort niet. Op de knie is eigenlijk ideaal voor mij. Wie heeft er tips voor fijne korte of halflange fietsbroeken die niet knellen en waarin je niet elk bobbeltje ziet zitten? Het moet een beetje lekker afkleden zeg maar...
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik heb met zwarte fietsbroeken nooit het idee dat je ieder bobbeltje ziet.
Ken het probleem van knellende pijpen, bij beetje gespierde (of op andere manier dikke) bovenbenen wordt het als dame al snel een probleem is mijn ervaring.
Ik denk dat je geen broeken op de knie gaat vinden (waarom zou je dat überhaupt willen? Blijft toch niet zitten want beweegt te veel denk ik).
Ik heb broeken van Gore bike wear en Rose (eigen merk) die goed zitten. Ion is veel te strak bij het boord.
TinaV
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 10 maart 2014, 16:59
Contacteer:

Ik ben wel te spreken over de wat duurdere fietsbroek van Decathlon deze. Ik heb maat 36 en draag een M. Heeft een brede band, dus knelt niet op je bovenbeen (en hij valt -bij mij in ieder geval- een stuk langer dan bij het model op de foto).
En als je de meeste strakke broeken niet zo mooi vind staan, is het misschien een idee om een baggy eroverheen te dragen?
Drees
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 21:01