Women of a certain age

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Van harte welkom hier Cons! Je kunt natuurlijk altijd een oproepje plaatsen hier door een nieuw topic te openen. Dan zou ik er ook even bij vermelden waar je fietst.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Mrs CC-rider is ook het tiepje actieve biker. Wel met een motor, want artrose.... Samen fietsen gaat prima. Op eco moet ik flink aanpoten om het bij te houden op Westerschouwen. Ze beweegt zich voort op een Cube Stereo 140 Hybrid. Ik hoop dit jaar 50 te worden, mevrouw moet nog 2 jaar en een beetje.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Welkom hier !

Mrs Snelle buffer fiets nu ook zo.n tien jaar op de mtb , en we rijden vaak gezamenlijk een rondje meestal UHR maar ook richting Oosterhout e.d , tempo ligt niet hoog wellicht een idee om keer een rondje te trappen ?, (leeftijd 50+) :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Mevrouw Dubbelop (57) is een geweldige stoker (de achterste rijder) op onze MTB-tandem. Zij levert een mooie dosis kracht en moet tegelijk maar vertrouwen op mijn stuur- en remkunsten 😇. Solo is zij niet snel maar kan wel heel hard door de bochtjes hier op de UHR. Vooralsnog blijven we vrolijk doorrijden!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Achterop is doodeng, respect :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Giantje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 19 november 2017, 19:06
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 29”

Hier ook een 50+ dame, die graag met de MTB er op uit trekt! Ik geniet van het in de natuur zijn, het spelen op de vaste routes van de Utrechtse heuvelrug en in het buitenland nieuwe omgevingen ontdekken. Gelukkig heeft mijn lief ook een voorkeur voor het mtb’en, wel zo prettig😁.
Gebruikersavatar
Fresia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 22:16
Mijn mountainbike: Kona

Zal ik dan ook maar eens.........5 jaar geleden een clinic gevolgd en besmet geraakt met het mtb virus. Ik heb het ook overgedragen aan manlief. We fietsen nu samen. Voornamelijk in de noordelijke provincies. Inmiddels ben ik 45 jaar. De 26’er Focus waar ik toen mee begon, werd al snel ingeruild voor wat leukers. Een paar fietsen later nu heel veel lol op een Kona e-mtb. Vorig jaar voor het eerst naar Winterberg geweest. Dat was erg gaaf. Onlangs zijn we er weer geweest en ook Willingen bezocht. Voor het eerst de downhilltrack gedaan. Weliswaar veelal de chickenrun genomen, maar toch. Roadgaps begin ik niet meer aan, haha. Met een big smile beneden gekomen. Persoonlijk kom ik ook niet veel dames van mijn leeftijd tegen. Zeker geen dames die, hoe zeg ik dat netjes, ook een beetje durven.
evdbos_mtbnl
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 4 februari 2015, 10:50

Wat een jongedames allemaal :D . Mijn vrouw en ik zijn respectievelijk 61 en 63 jaar oud. Ik zelf ben ruim 5 jaar geleden begonnen met MTB'n en heb 4 maanden later mijn vrouw op een huurfiets gepraat. Een dag later had ze zelf een leuke Cube. Hoezo aanstekelijk! We zijn inmiddels op de nodige routes kind aan huis (o.a. UHR) en denken nog lang niet aan stoppen. Een e-bike staat zolang we ons fit voelen ook niet op het programma. Ik moet wel toegeven dat we allebei een redelijk sportief verleden hebben (zwemmen, hardlopen, skaten, aerobics, budosport en duiken) dus dat helpt zeker.
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

66! Ik gebruik mijn mtb momenteel hoofdzakelijk voor woon/werkverkeer en een rit in het weekend in de omgeving.
Af en toe een weekend met auto + mtb naar Duitsland voor een grote rit door de bossen.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Mrs DJMarco is 45 en is net als ik zelf net begonnen met mountainbiken. De Mrs is na aangestoken te zijn door een jongere vriendin ook enthousiast beginner geraakt waardoor we samen zijn begonnen. Ook sport ze in de sportschool zo’n 3x per week en nu gaat ze eens a 2x per week mee fietsen. De meeste mensen schatten haar zo’n begin 30 dus tja het is niet altijd wat het lijkt.....😉👍🏻
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Zo te lezen zijn er ruimschoots meer dames die MTB'en ... dan dames die actief op een forum zijn :winkie:

Maar ook Mrs PaneVino, die in haar veertigers is, vind het mountainbiken, in allerlei vormen en hoedanigheden, een fijne bezigheid. Tenzij het slecht weer is, want daar heeft ze een bloedhekel aan. En dat mag natuurlijk. Afgelopen half jaar door wat blessures wat minder gereden, maar zelfs dan doet ze totaal niet onder voor vele mannelijke bikers. Integendeel. Ze is gewoon de beste! :P

Samen met je partner mountainbiken en dagtochten ondernemen is voor mij 1 van de mooiste dingen die ik kan bedenken. Snelheid en meer van dat soort vergelijk heeft dan totaal geen waarde meer. Samen die sportieve dag in de natuur en dat natuurlijk afsluiten met een drankje en een hapje .... mooier wordt het niet.

Ik ben alleen daarom al voor 'meer dames op de MTB'! :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Even opgeschoond, sommige mannetjes moeten hun plasje toch echt even elders doen.

Thx.
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Hi, welkom op het forum. Ik zelf ben 45+ (bouwjaar 1975) en lekker actief bezig. Dit is mijn 14e MTB-jaar maar oooohhhh wat had ikgewild dat ik er veel eerder aan was begonnen. Ik fiets op di/vrij/en zater-/of zondag. Alle vakanties zijn ingericht op fietsen, met name in de Dolomieten. Omgeving Hilversum dus als iemand eens aan wil haken? :-q
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Mrs. Vibemaker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 11 mei 2019, 12:30

Wat leuk om te lezen dat er dus toch echt wel genoeg vrouwen van 45+ op de tracks te vinden zijn. Ik moet dus gewoon beter kijken :wink:
Ik heb dit jaar al lekker vaak samen met manlief gefietst, op voor mij echt wel uitdagende routes. En ik heb echt stappen gemaakt in mijn skills en zelfvertrouwen. En ook heb ik nog meer leren vertrouwen op mijn fiets, dat scheelt ook! Ik verheug me op nog heel veel leuke tochten in de komende jaren!
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

PaneVino schreef: di 11 augustus 2020, 16:09 Zo te lezen zijn er ruimschoots meer dames die MTB'en ... dan dames die actief op een forum zijn :winkie:

Samen met je partner mountainbiken en dagtochten ondernemen is voor mij 1 van de mooiste dingen die ik kan bedenken. Snelheid en meer van dat soort vergelijk heeft dan totaal geen waarde meer. Samen die sportieve dag in de natuur en dat natuurlijk afsluiten met een drankje en een hapje .... mooier wordt het niet.

Ik ben alleen daarom al voor 'meer dames op de MTB'! :-q
Dubbel eens!
Wij hebben elkaar 11 jaar geleden op de mtb in het bos ontmoet. Hoe romantisch haha!
Ik bijna 46 nu en we gaan zo veel mogelijk samen en alle vakanties staan in het teken van mountainbiken. Van Transalps tot weekendjes en van 3 weken Dolomieten tot buitenlandse marathons.
Zoals je al zegt: mooier wordt het niet :bier:
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Plaats reactie