flat pedal schoen met zeer stijve zool

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Mijn vriendin is van spd naar flat pedal overgestapt. Naar een paar rondjes klaagt ze nog steeds over druk onder de voet, maw ze voelt teveel het pedaal. Positie op pedaal is ok. Met de stijve SPD Shimano schoen had ze dat probleem niet. Combi is Crankbrothers Stamp2 plus Adidas Five Ten schoen. Wellicht dat er eerst eelt moet groeien :-D

Vraag: Zijn er flat pedal schoenen waar de zool stijver van is dan de Five Ten schoen?
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

The Grim Ripper schreef: ma 2 november 2020, 18:44 Vraag: Zijn er flat pedal schoenen waar de zool stijver van is dan de Five Ten schoen?
Welke 5/10`s heeft ze? De Freerider contact heeft bv een beduidend dunnere en flexibelere zool dan bv de Freerider DLx.
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

op mijn sporthybride heb ik ook stamp 2 pedalen en toevallig heb ik ook five ten schoenen
Je voelt altijd een beetje de pedalen maar de stamp is een aardig breed pedaal dus die zou de druk aardig moeten verdelen
je wilt namelijk altijd het pedaal voelen zodat je weet waar je voet precies op drukt tijdens het fietsen zodat je verschillende posities kunt hebben

Ik denk dat omdat ze spd gewend was ze daarom raar opkijkt dat ze het pedaal voelt
Zoals je zelf al aangeeft zal het een kwestie van gewennig zijn

en Knakworstkweker,
Klompen?
heb hier even keihard gelachen maar je hebt wel gelijk
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

TenZNL schreef: ma 2 november 2020, 19:01
The Grim Ripper schreef: ma 2 november 2020, 18:44 Vraag: Zijn er flat pedal schoenen waar de zool stijver van is dan de Five Ten schoen?
Welke 5/10`s heeft ze? De Freerider contact heeft bv een beduidend dunnere en flexibelere zool dan bv de Freerider DLx.
Ok, was me niet bewust van meerdere types. 't is de 5/10 MTB FREERIDER PRO.... die waren te leveren in mt 36 2/3. Klein voetje :roll:
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

chaser schreef: ma 2 november 2020, 19:07 op mijn sporthybride heb ik ook stamp 2 pedalen en toevallig heb ik ook five ten schoenen
Je voelt altijd een beetje de pedalen maar de stamp is een aardig breed pedaal dus die zou de druk aardig moeten verdelen
je wilt namelijk altijd het pedaal voelen zodat je weet waar je voet precies op drukt tijdens het fietsen zodat je verschillende posities kunt hebben

Ik denk dat omdat ze spd gewend was ze daarom raar opkijkt dat ze het pedaal voelt
Zoals je zelf al aangeeft zal het een kwestie van gewennig zijn

en Knakworstkweker,
Klompen?
heb hier even keihard gelachen maar je hebt wel gelijk
daar zeg je wat met dat kunnen 'voelen'.... anders steeds naar beneden kijken :-{
rij zelf spd en hoef er gelukkig nooit op te letten. Afijn, wellicht zit er meer tussen haar 5/10 en de klompen :lol:
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Northwave trail/enduro typen hebben een harde zool
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Het zijn er nogal wat: https://www.adidas.nl/five_ten-mountainbiken-schoenen :wink:
Maar goed, ik heb geen ervaring met de Pro en weet niet hoe stijf/slap de zool is. Zelf heb ik nu de Fr DLX en z`n voorganger, de FR Elements, en die hebben een vrij stugge zool.
Elvander schreef: ma 2 november 2020, 19:18 Northwave trail/enduro typen hebben een harde zool
Zijn die niet allemaal Spd?
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Kan het ook omdraaien....moeten ze niet andere pedalen proberen?
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

TenZNL schreef: ma 2 november 2020, 19:19 Het zijn er nogal wat: https://www.adidas.nl/five_ten-mountainbiken-schoenen :wink:
:-q kun je nagaan.... :lol: ik ga daar eens kijken wat er bij haar bevallige figuurtje past. Worden het mss toch nog 'klompen'
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik zit net de afbeelding van de stamp 2 te googelen en is het niet gewoon een kwestie van de middelste twee spinnen eruit draaien?
Dat kost niks en is zo geprobeerd :-q

Die zou ik ook niet graag in mijn voet willen hebben
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Patrick_V schreef: ma 2 november 2020, 19:32 Kan het ook omdraaien....moeten ze niet andere pedalen proberen?
Ze gebruiikt nu de small uitvoering van CB stamp2. Is wel concave, weet niet of dat nog veel uitmaakt. Pinlengte lijkt me niet relevant? 'T is de druk die ze nu ervaart. Maar wat al eerder is aangegeven moet ze er ook wel aan wennen. Overgestapt op een nieuwe fiets, dus dit is niet het enige :tong
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Patrick_V schreef: ma 2 november 2020, 19:34 Ik zit net de afbeelding van de stamp 2 te googelen en is het niet gewoon een kwestie van de middelste twee spinnen eruit draaien?
Dat kost niks en is zo geprobeerd :-q

Die zou ik ook niet graag in mijn voet willen hebben
kleine moeite en zeker het proberen waard
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Denk dat je in die maat iets beperkter bent in je keuze. FiveTen Impact Pro bv is wel zo stijf als een klomp :lol:
Ride a bike!
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

RaMoNNeKe schreef: ma 2 november 2020, 19:44 Denk dat je in die maat iets beperkter bent in je keuze. FiveTen Impact Pro bv is wel zo stijf als een klomp :lol:
ik laat er nog maar ff stoeien :D :D :D en als het echt niet gaat koop ik wel een stel klompen op schiphol
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Plaats reactie