Body protectie

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Samen met mijn vrouw zijn we regelmatig in het buitenland te vinden en in bikepark.
Ik rij met volle tevredenheid rond met body protectie van Fox racing.
Maar hebben jullie nog tips voor protectie voor de vrouw wij vinden het vrij lastig dit komt mede doordat mijn vrouw niet de kleinste borsten heeft waardoor het vaak niet lekker zit.
RobertVDN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 augustus 2012, 17:58

Er bestaan speciale bodyprotectors voor vrouwen die met dat soort dingen rekening houden. Leatt heeft er bijvoorbeeld:
https://leatt.com/int/shop/mtb/women/body-protection
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

POC heeft een mooi dames body protector pak:
https://www.pocsports.com/collections/m ... 9438179480

Mijn vriendin heeft een Unisex pak van IXS wat ook goed past.
Zij heeft van alles geprobeerd en is uiteindelijk uitgekomen bij een los body pak en losse elleboog/armbeschermers. Dat paste voor haar beter als een compleet pak.
(Broek met heupbescherming van Fox btw)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Wij gebruiken beiden het IXS Trigger vest.
Heb mijn vriendin er niet over horen klagen (over andere vesten wel).
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Jurf schreef: do 20 januari 2022, 23:53 POC heeft een mooi dames body protector pak:
https://www.pocsports.com/collections/m ... 9438179480

Mijn vriendin heeft een Unisex pak van IXS wat ook goed past.
Zij heeft van alles geprobeerd en is uiteindelijk uitgekomen bij een los body pak en losse elleboog/armbeschermers. Dat paste voor haar beter als een compleet pak.
(Broek met heupbescherming van Fox btw)
Deze ziet er goed uit :-q
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Sabazius schreef: ma 17 januari 2022, 20:54 Samen met mijn vrouw zijn we regelmatig in het buitenland te vinden en in bikepark.
Ik rij met volle tevredenheid rond met body protectie van Fox racing.
Maar hebben jullie nog tips voor protectie voor de vrouw wij vinden het vrij lastig dit komt mede doordat mijn vrouw niet de kleinste borsten heeft waardoor het vaak niet lekker zit.
Ik (vrouw dus) rijd met alleen backprotector (en losse elleboogbeschermers) omdat ik borstprotectie niet heel fijn vind zitten. Was voor mij dus kiezen tussen: fietsen met iets dat eigenlijk niet lekker zit, of soepel op de fiets zitten met eventueel risico bij een valpartij. Fijn op de fiets zitten verkleint voor mij de kans op vallen al aanzienlijk, dus ik neem het risico voor lief.
Er zijn ook vesten waarbij volgens mij nog schouderpadding in het vest zit, naast de backprotector.

EDIT: ik heb nu een POC, soortgelijk als hierboven gelinkt, alleen dan de herenversie.
Lee0110
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 13 februari 2023, 09:23

Kijk naar protectie die verstelbare banden of riemen heeft, zodat deze beter aan de vorm van haar lichaam aangepast kan worden.

Controleer of de protectie ademend vermogen heeft, zodat ze comfortabel kan blijven tijdens lange ritten.

Overweeg het kopen van een protectie met extra beveiliging voor de ribben en de borsten, zodat ze zich extra beschermd voelt tijdens haar ritten.
Plaats reactie