Het Grote Women Specific Design topic !

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
marteke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 13 november 2009, 15:13
Mijn mountainbike: Merida MATTS TFS XC 100-V
Contacteer:

Niet echt leuk om zo maar, ongevraagd, een foto van mij te maken
Pluk de dag
Peelbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: di 22 december 2009, 15:47
Mijn mountainbike: Aluminium baby

@Kapitein Iglo
Waarom neemt iedereen aan dat dat Marteke is:)?
Omdat Marteke schreef
Niet echt leuk om zo maar, ongevraagd, een foto van mij te maken
Het doet er eigenlijk niet aan toe wie het is.
Het is een veelzeggend plaatje.
Het geeft de positie aan die de dames zich toegeëigend hebben binnen het mountainbikegebeuren.

Tiental jaren geleden moesten dames de kniekousen zo hoog mogelijk optrekken.
Men mocht niet teveel bloot laten zien.
Fietsen op een herenfiets was not done.
Als je dat toch deed dan was je een slet.
Als je op een damesfiets fietste moest je er vooral voor zorgen dat er zo weinig mogelijk inkijk was.
Daarbij moest je ook nog eens een hoed dragen.
Kan je nagaan in welke situatie de dames kwamen als het hard waaide.

Maar nu is gelukkig alles anders.
Dames fietsen gewoon op herenfietsen.
Ze dragen fietskleding die zij mooi vinden.
Ze doen nu dingen die zij leuk vinden, ongeacht wat anderen daar van vinden.

De foto geeft dat ook mooi weer.
Maar de foto zegt meer.

Het is een dame die aan wedstrijden doet.
Ze neemt haar familie mee.
Ze heeft zelfs een roze stand.
De foto zegt iets van “kijk hier ben ik als dame in het, door mannen gedomineerd mountainbikegebeuren”.

Wij mannen doen dit niet.
Nemen wij moeder, broer of zus mee naar een wedstrijd?
Hebben wij een blauwe stand?
Hebben wij vindingrijke kleding aan?

Nee bij ons moet het spul van een speciaal merk zijn anders kan het niet iets zijn.
Wij moeten kleding dragen die de profs ook dragen.
Zo niet dan kan het niet iets zijn.
Wij mannen willen zijn zoals iemand anders is, niet onszelf.

De dame op de foto laat zien dat ze zichzelf is.

Hele mooie, veelzeggende foto.
Daar word ik vrolijk van.
Baby do it one more time.
Push me to my limit.
marteke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 13 november 2009, 15:13
Mijn mountainbike: Merida MATTS TFS XC 100-V
Contacteer:

Hele duidelijke uitleg waar ik me helemaal in kan vinden.

Voor alle duidelijkheid:

a. ik ben niet de dame op de foto, mijn opmerking was min of meer hilarisch bedoeld
b. ik ben geen vrouw, maar een man

Wil ik iedereen verder nog prettige feestdagen en een gezond en voorspoedig 2010 toewensen.
Pluk de dag
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Ik heb even wat gegumd, omdat de ontstane discussie vooral een mannendiscussie was en dat natuurlijk niet de bedoeling is van dit topic, laat staan dit onderdeel.

De foto van Hilco is eigenlijk ook offtopic, maar in mijn ogen wel weer van dien orde dat ik ook niet te flauw ben om die te laten staan.

Gaan we hier weer terug naar de frame's, met name de WSD's. Mochten er nog members hun mening willen uiten over de foto van Hilco (afkeuren, goedkeuren, etc), dit dan svp richten aan mijn pb box.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
divingbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 12:50
Mijn mountainbike: Cube AMS pro 100, Giant ATX870

Ik ben gisteren met mijn vrouw gaan informeren voor een nieuwe mountainbike. Wij maken samen geregeld tochtjes door onze streek (Verviers) waarbij ze mijn oude fiets gebruikte. Echter deze heeft een zeer langerekte geometrie en hoewel ik zoveel mogelijk heb geprobeert de fiets aan haar aan te passen blijft het oncomfortabel. We zijn bij de specialized dealer geweest en in eerste instantie viel ze voor de Myka Elite. De man adviseerde ons echter te kijken naar de hardrock pro disc, dus geen WSD. Deze is met exact dezelfde afmontage precies 100 euro goedkoper. Op mijn vraag of deze qua geometrie niet erg afwijkend was van de Myka zei hij dat dit erg weinig scheelt. ik heb de geometrie even opgezocht op de specialized site. Voor de zitpositie lijkt mij de lengte van de toptube bepalend: Myka heeft 545mm, Hardrock heeft 555mm. voor een 15" frame, dus echt een klein verschil. De vraag is dus betaal je in het geval van de myka 100 euro extra voor de leuke stikkers en het marketing apparaat? Of is er toch een echt verschil in de zitpositie. In ieder geval gaat ze op beide proefrijden, maar het lijkt me niet slecht om hier een beetje informatie in te winnen om zo beslagen ten ijs te komen. Alvast bedankt!
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

vaak worden er op een dames fiets ook wat andere onderdelen gemonteerd. Dames zadel, dunnere handvatten, soms andere remgrepen.
10mm bovenbuislengte kan al aardig verschillend aanvoelen, is er de mogelijkheid tot een proefrit op beide fietsen? dat lijkt me de beste optie, dan kan je vrouw voelen wat het verschil is, en welke het beste zit.
Don't believe the hype!
divingbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 12:50
Mijn mountainbike: Cube AMS pro 100, Giant ATX870

Bedankt voor je reactie! Proefrit zal geen probleem zijn, dus dat zal zeker doorslaggevend zijn. Verder heeft de dealer al toegezegd dat er een vrouwenzadel en vrouwengrips worden gemonteerd. Probeer er verder nog tubeless bij te peuteren voor noppes, is geen overbodige luxe hier! Gaan zaterdag a.s. testen, dan zullen we zien of die minimale afwijkingen in de geometrie echt een groot verschil maken. Hou jullie op de hoogte, als er nog tips/adviezen zijn hoor ik het graag.
bassman
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 22 augustus 2008, 19:35
Mijn mountainbike: TREK 8500-'9-'11 CUBE analog '8

divingbiker schreef:Bedankt voor je reactie! Proefrit zal geen probleem zijn, dus dat zal zeker doorslaggevend zijn. Verder heeft de dealer al toegezegd dat er een vrouwenzadel en vrouwengrips worden gemonteerd. Probeer er verder nog tubeless bij te peuteren voor noppes, is geen overbodige luxe hier! Gaan zaterdag a.s. testen, dan zullen we zien of die minimale afwijkingen in de geometrie echt een groot verschil maken. Hou jullie op de hoogte, als er nog tips/adviezen zijn hoor ik het graag.
Ene,wat is het geworden?Ben ook zoekende.
divingbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 12:50
Mijn mountainbike: Cube AMS pro 100, Giant ATX870

Excuus, vergeten te reageren. Het is toch de Myka Elite geworden. De zit positie was toch anders: ze zit net iets meer rechtop waardoor ze minder haar rug en polsen belast. Daarnaast is het ook echt een mooiere fiets, en het oog wil ook wat, zeker voor haar. We hebben onze eerste ritten er al op zitten en ze gaat als een speer, klimt sneller dan vroeger en durft meer in de afdaling. Zoals ik nu kan inschatten is alleen de vork niet geweldig. Maar het frame is een goede basis, dus als de vork het begeeft of ergerniswekkend wordt kunnen we altijd rustig kijken voor een betere.
Bianchi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 11:46
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8
Contacteer:

divingbiker schreef:Excuus, vergeten te reageren. Het is toch de Myka Elite geworden. De zit positie was toch anders: ze zit net iets meer rechtop waardoor ze minder haar rug en polsen belast. Daarnaast is het ook echt een mooiere fiets, en het oog wil ook wat, zeker voor haar. We hebben onze eerste ritten er al op zitten en ze gaat als een speer, klimt sneller dan vroeger en durft meer in de afdaling. Zoals ik nu kan inschatten is alleen de vork niet geweldig. Maar het frame is een goede basis, dus als de vork het begeeft of ergerniswekkend wordt kunnen we altijd rustig kijken voor een betere.
Foto's?
:bier:
divingbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 12:50
Mijn mountainbike: Cube AMS pro 100, Giant ATX870

Foto's komen, moet ik me even in verdiepen, ben nl. verre van een wizzkid! Kan wel melden dat de fiets grotendeels perfect bevalt. We hebben een tocht gemaakt door de Morvan in de Borgogne afgelopen september. Ik met de fietskar en zij met een rugzak en dan van camping naar camping. een aanrader. En bijna geen problemen gehad, bijna: allereerst mijn eigen domheid: ik had de fietsen achter in de wagen geladen en bij aankomst op de camping de velgen alvast uitgeladen. Dit weer vergeten en vervolgens even de auto een stukje naar achter. Gevolg...... niets! de velgen waren nog volledig recht. Goed materiaal dus! :-) Verder is er tijdens de tocht maar 1 minpuntje aan het licht gekomen: de remmen. Ze functioneren prima, maar ze krijgen steeds een eigen resonatie tussen schijf en klauw. Gevolg een continue pieptoon. Ik heb verschillende keren de klauw losgemaakt en opnieuw uitgericht maar dit helpt slechts tijdelijk. Is overigens geen gevolg van mijn foutje, want we hadden het voorheen al een paar keer gehoord. Moet hiermee nog terug naar de winkel, maar door diverse vervelende redenen is het er nog niet van gekomen en hebben we ook even geen zin gehad nog fanatiek te fietsen, maar dat komt zeker weten weer!
Bianchi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 11:46
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8
Contacteer:

Ik wacht (on)rustig op de foto's! En ben blij te zien dat al dat mooie spul flink wordt gebruikt.
:bier:
Dave1981
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 13:17

Goedemorgen,

Weet iemand waar die beestukken op de vorige pagina te koop zijn. Mijn vrouw zag ze en vind ze geweldig .

Met vriendelijke groet,

Dave
inno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 22 oktober 2009, 17:41

dag dames,
Ik ben op zoek naar een ladt fully voor mijn vrouw zo rond de 1500 euro
heb een cube gezien en deze beviel haar wel,iemand ervaring met cube wls??
of een aanrader voor 1500euro lady fully
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

inno schreef:dag dames,
Ik ben op zoek naar een ladt fully
Wat is dat ..... :tong
Kijk ook eens bij http://www.roseversand.de" onclick="window.open(this.href);return false; die hebben een hele vrouwen lijn aan bikes
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Plaats reactie