Wedstrijden; to do.. Or not to do...

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

ja dat wist ik al maar niet overal staat dat er funklasse mee mogen doen of kijk ik dan verkeerd hoe weet ik dat er funklasse uberhout is voor de dames, want als er heren ook meedoen die knallen mij er helemaal uit. heb uberhout nog nooit een wedstrijd gereden

greetttzzz kaat
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

Wat ben je precies aan het bekijken op de KNWU pagina?

Inschrijven voor funklasse dames: Er is altijd een fun wedstrijd (zowel voor heren als dames) bij een nationale wedstrijd. De Nederlandse Benelux wedstrijden hebben ook altijd een funklasse, ook dames en heren, gewoon apart. Deze staan op de knwu kalender ook gewoon vermeld in het programma (als je in de kalender op het oogje klikt).

Verder staat er altijd een e-mail adres van de organiserende vereniging bij.. Daar moeten funklassers zich vaak inschrijven, bij de fun kan dit dus niet via de knwu, bij licentiehouders wel! Ook staan er vaak websites (links) vermeld op de knwu-kalender. Daar is ook nog wel een en ander aan info te vinden.

Gaat het om een specifieke wedstrijd? Waar? Misschien kan ik je dan verder helpen?
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

nee ik was gewoon wat aan het rondkijken, maar het is duidelijk nu. wil graag wedstrijd gaan rijden voor het eerst zou eerst berlicum rijden maar helaas kon mijn collega niet ruilen dus dat is minder,maar er volgen nog genoeg wedstrijden dus dat komt goed.

maar thanks voor je info Gary's Girl, hier ben ik al een stuk mee geholpen.

greettttzzz kaat
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

kaatje schreef:... wil graag wedstrijd gaan rijden voor het eerst zou eerst berlicum rijden maar helaas kon mijn collega niet ruilen dus dat is minder,maar er volgen nog genoeg wedstrijden dus dat komt goed...
En nu? Herkansing in Nieuwkuijk op 13/4? :D
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

Gary'sGirl schreef:
kaatje schreef:... wil graag wedstrijd gaan rijden voor het eerst zou eerst berlicum rijden maar helaas kon mijn collega niet ruilen dus dat is minder,maar er volgen nog genoeg wedstrijden dus dat komt goed...
En nu? Herkansing in Nieuwkuijk op 13/4? :D
ha ja wie weet, zoals mijn rooster er nu uit ziet moet ik dan ook werken :~ , maar er komen nog wedstrijden genoeg het seizoen begint pas, maar vind het zeker wel spannend hoor wedstrijd rijden is de eerste keer, ben echt benieuwd.

greettttzzz kaat :-q
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

jaja en dan is het zover, het duurt nog even , maar 30 mei ga ik mijn eerste wedstrijd rijden in berlicum. dus dat word vanaf nu af aan bikkelen met trainen.

greettttzzzz kaat :-q
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Dames... een mooie wedstrijd op 17 mei in Apeldoorn ligt in het verschiet. De deelname van dames in de Funklasse is erg laag. Dus grijp je kans voor een podiumplek !

http://www.bar-end.nl/inschrijven" target="_blank tot a.s. zondag voorinschrijven mogelijk.
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

wie gaat er 14 juni in holten ook voor de fun klasse biken ik in ieder geval. ben nu in berlicum de enige dame :-? dus dat wordt het 'm niet denk ik.

greettzzzzz kaat
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

kaatje schreef:wie gaat er 14 juni in holten ook voor de fun klasse biken ik in ieder geval. ben nu in berlicum de enige dame :-? dus dat wordt het 'm niet denk ik.

greettzzzzz kaat
Wel gegarandeerd podiumplaats in berlicum :-q
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

tati schreef:
kaatje schreef:wie gaat er 14 juni in holten ook voor de fun klasse biken ik in ieder geval. ben nu in berlicum de enige dame :-? dus dat wordt het 'm niet denk ik.

greettzzzzz kaat
Wel gegarandeerd podiumplaats in berlicum :-q

nee jo is toch niet leuk, mijn eerste wedstrijd en dan alleen rijden (grapjas :wink:
Petra P
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: za 11 maart 2006, 20:46

In Apeldoorn stonden er voor de wedstrijd op 17 mei 2 dames ingeschreven bij de funklasse. De uiteindelijke startlijst had 7 dames :-q
Staar je dus niet blind op het aantal voorinschrijvingen, want met het lage aantal deelnemende dames is er geen voordeel bij voorinschrijving (heren wel, die hebben een betere startplek...) en schrijven de meeste dames zich pas ter plekke in.

En alleen rijden bij de fundames is niet erg hoor, heb ik ook al eens gedaan 8) Ik mocht starten op de eerste rij bij de heren...

Ik zou zeggen, ga gewoon rijden als er een wedstrijd is voor fundames! (Als alle dames blijven afwachten staat er niemand aan de start :tong )
bikegirlessie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 17:56
Mijn mountainbike: Beone blue

Hallo,

Ik kom ook het aantal vrouwen dat mountainbiked even verhogen. Ik fiets nu ongeveer een half jaar, ben begonnen toen ik een vriend kreeg die bij de belofte fietst en ik vind het super. Heb nu een eigen fiets gekocht, ik reed op een oude van m'n vriend, en ik ben van plan volgend jaar wedstrijden te gaan rijden. Ik train nu wel al ongeveer 3 a 4 keer per week, en dan 1 tot 3 uur achter elkaar. Ik vroeg me af of ik dan beter volgend jaar in de funklasse kan beginnen of bij de vrouwen elite? Ik woon in noord holland en ben wel van plan in het najaar wat rabotop wedstrijden te rijden. Om een beetje wedstrijd ervaring op te doen.

Groeten Esmé
Petra P
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: za 11 maart 2006, 20:46

@bikegirlessie
Ik zou dit jaar een wedstrijd in de funklasse gaan rijden waarbij de funklasse dames tegelijk met de Elitedames starten (nationale competitie). Je rijd dan 60 minuten en de licentiedames 75 minuten, maar je kunt wel inschatten waar je in het veld zou rijden. Op basis daarvan kan je volgens mij wel inschatten of je komend seizoen met een licentie gaat rijden.
Succes in ieder geval!
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Wie durft er eigenlijk niet in haar uppie voor het eerst te starten in de funklasse en durft de uitdaging samen met mij aan? Dan durven we allebei eigenlijk niet, maar dan doen we het lekker toch. Ietsje minder eng toch?
Ben benieuwd of ik reacties krijg :-)

Ow, 14 juni Holten kan ik niet, want dan ben ik aan het uitfietsen van Limburgs Mooiste de dag ervoor :D
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

Bike-chica schreef:Wie durft er eigenlijk niet in haar uppie voor het eerst te starten in de funklasse en durft de uitdaging samen met mij aan? Dan durven we allebei eigenlijk niet, maar dan doen we het lekker toch. Ietsje minder eng toch?
Ben benieuwd of ik reacties krijg :-)

Ow, 14 juni Holten kan ik niet, want dan ben ik aan het uitfietsen van Limburgs Mooiste de dag ervoor :D
hoi hoi,

jammer dat je 14 juni niet kunt want ik ga dan de wedstrijd in holten rijden, zal nog wel even kijken wanneer ik nog meer wedstrijden ga rijden. succes in ieder geval met limburgs mooiste.

groetjes kaat
Plaats reactie