Wedstrijden; to do.. Or not to do...

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
QueenoftheStoneAge
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 8 december 2011, 23:57

Veeteetje schreef: Ik had het idee dat de fully wat traag was en aan de zware kant; elke aanzet op de hardtail is vooruit en elke aanzet op de fully lijkt voor een groot deel de grond in te gaan.
Ben het helemaal met je eens. Heb een paar jaar geleden een fully gekocht voor een paar veeldaagse bergtochten (Transpirinaika, Chemins du Soleil) omdat me dat in met name lange afdalingen een groot voordeel leek. Dat is ook wel zo, maar het extra gewicht in de klim weegt daar mijns inziens niet tegenop. En dan dat zompige, als je een lekker gooi-en-smijtfietsje :D gewend bent is dat sóó jammer. Ik schakel daarom meestal de (achter)vering uit.

Tuurlijk, voor 5000 heb je natuurlijk wel een goeie fully, maar ik was altijd dik tevreden met mijn hardtail van heel veel minder.
Ik ben inmiddels weer op zoek naar een nieuwe hardtail, een 29-er. Met name voor het gevoel een-op-een contact te hebben met de grond. Dan maar iets vermoeider in de bergen. Heb inmiddels proef gereden en ben helemaal om: geweldig!
Veeteetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 791
Lid geworden op: ma 21 juni 2010, 08:57
Mijn mountainbike: C'dale F-Si carbon 2, C'dale SuperSix Hi-Mod, C'dale Synapse

QueenoftheStoneAge schreef:
Ben het helemaal met je eens. Heb een paar jaar geleden een fully gekocht voor een paar veeldaagse bergtochten (Transpirinaika, Chemins du Soleil) omdat me dat in met name lange afdalingen een groot voordeel leek. Dat is ook wel zo, maar het extra gewicht in de klim weegt daar mijns inziens niet tegenop. En dan dat zompige, als je een lekker gooi-en-smijtfietsje :D gewend bent is dat sóó jammer. Ik schakel daarom meestal de (achter)vering uit.

Tuurlijk, voor 5000 heb je natuurlijk wel een goeie fully, maar ik was altijd dik tevreden met mijn hardtail van heel veel minder.
Ik ben inmiddels weer op zoek naar een nieuwe hardtail, een 29-er. Met name voor het gevoel een-op-een contact te hebben met de grond. Dan maar iets vermoeider in de bergen. Heb inmiddels proef gereden en ben helemaal om: geweldig!
Precies! Ik had een RZ120-1 ook voor marathons en voor Duchenne Heroes... maar uiteindelijk heb ik geen enkele marathon gereden en tijdens Duchenne Heroes zag je het overgrote merendeel ook met een hardtail. Het valt me ook op dat ik in de meeste afdalingen sta met het zadel tussen mijn benen geklemd, dus dan maakt het denk ik ook niets uit of je nu een fully of een hardtail hebt.

Gaaf dat je zo´n goede proefrit hebt gehad met de 29´er!! Wanneer komt ie?? :-D
Gebruikersavatar
SuzieQ
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: do 2 augustus 2012, 20:18
Mijn mountainbike: Specialized Fate 2015

Vandaag aangemeld voor de Cross op Airport Weeze! Het belooft veel goeds!

Ben zeker nog een beginner, maar doe mee onder het mom van: gewoon doen!

Dus de komende weken veel biken, her en der een sportschool, gezond eten, op tijd naar bed en 25-5 lekker vlammen :D !
Peat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 25 april 2013, 09:19

Hooi dames!

Het is hier al een tijdje stil, maar ik ga toch gewoon mijn vraag hier stellen.
Ik mtb nu al een jaartje, vind het heel leuk en ga over een weekje aan mijn eerste wedstrijd meedoen: Egmond-Pier-Egmond. Het wordt een hele uitdaging, maar het is gelukkig heel recht toe recht aan, dus dit moet me lukken (denk ik).

Daarna heb ik mijn zinnen gezet op de wedstrijd in Berlicum op 23 maart en/of de Bergrace in Wageningen op 30 maart. Ik ben alleen een beetje bang dat ik te langzaam ben en mensen ga ophouden. Hoe toegankelijk zijn deze wedstrijd en zitten er meer meiden bij die nog niet heel snel rijden? Of ga ik alleen maar een last voor de rest van de rijders zijn? Hoor graag wat jullie denken ;)
Reny
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 mei 2013, 20:15

Ik doe met je mee tijdens EPE, ook ergens achterin want snel ben ik in het geheel niet hahaha , hou je wel rekening met op de terugweg (dus weer onderweg naar Egmond) je bij bakkum/Castricum je het strand af moet, een trap naar beneden moet nemen en al huppelend over strobalen het strand weer op moet?? Bijna recht toe recht aan dus hahaha

Ik weet niet of je uit de buurt van Egmond komt maar met nog een stel (niet snelle) doen wij ook mee aan de dijk tot dijk op 2 feb (Petten- Den Helder - Petten)
merel1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 20 december 2013, 13:35

Ik wil mee doen aan de wedstrijd in Berlicum, dit zou dan mijn eerste wedstrijd worden en vermoed dat ik ook gezellig achteraan mee doe.
Ik wilde vorig seizoen mijn eerste wedstrijd rijden maar na een blessure lag ik er 3 kwart jaar uit dus dit seizoen moet het ervan komen onder het motto gewoon proberen, spijt krijg je van de dingen die je niet doet.
Peat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 25 april 2013, 09:19

Bedankt voor de reactie Reny en Merel! Had het niet verwacht haha ;)

Leuk dat je ook meedoet met Egmond Pier Egmond Reny. Wist niet dat ik ergens van mijn fiets af moest, maar ik hoop dat het gaat lukken. Ben jij er al helemaal klaar voor? Zaterdag is al zo snel, hellup haha.
Ik kom niet echt uit de buurt. Dit is ook echt een van dé uitstapjes van het jaar met een groepje van onze club. Petten is al helemaal een eind weg, dus ik denk dat ik die wedstrijd oversla. Klinkt wel erg leuk trouwens!

Misschien moet ik ook maar gewoon meedoen in Berlicum Merel. Je hebt inderdaad gelijk dat je altijd kan proberen. Ik weet niet precies hoe hoog het niveau daar is. Misschien dat jij (of anderen hier) er iets over weet?
Maar knap dat je meedoet ;) Heel erg balen van je blessure, maar je komt er vast wel bovenop!
Reny
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 mei 2013, 20:15

De mtb club waarbij ik fiets heeft een generale gehouden (de 29e) waarbij alles was zoals tijdens EPE (strobalen, nieuwe keerpunt, tijdwaarneming e.d.) minus 3800 andere deelnemers. Mijn tijd was 1.53 uur en ik was daarmee de laatste die binnenkwam (netto tijd waren er toch 2 langzamer ;-) ) .
O ja en mijn tijd is dus inclusief lekke band ;-)
Mijn fiets heb ik helemaal nagekeken, ik heb extra binnenbanden, mooi weer heb ik besteld en ik ga elke meter genieten (nou ja, achteraf dan)

Ik weet niet of jullie geoefend hebben in waaier rijden? als dat niet zo is kijk die nog even goed na op internet/google.
verder wat Merel zegt: Spijt krijg je van de dingen die je niet doet
Peat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 25 april 2013, 09:19

Ooh wat gaaf! Das een hele goede training en een mooie tijd :D Balen van je lekke band, hopen dat ze heel blijven op zaterdag. Ik heb gisteren zo'n 40 km met mijn vriend over de dijk gereden om te oefenen, proberen steeds in zijn slipstream te fietsen. Niet echt geoefend met waaiers rijden, maar ik weet ook niet of ik wel zo actief in een waaier mee kan rijden haha.. we zullen het zien. Maar wat ben ik blij dat ik normaal in een bos fiets, vond het eigenlijk drie keer niks haha :P Al die wind en die constante snelheid.. pfiew. Ik hoop dat het wel anders voelt als er een hele wedstrijd omheen zit en er heel veel mensen zijn.

Ik ben benieuwd! En inderdaad, ik ga ook achteraf genieten haha. Tijdens denk ik waarschijnlijk alleen maar: Waarom doe ik dit? Waarom betaal ik hier geld voor? Dit is stom! Als ik terugkijk vind ik het alleen maar leuk dat ik het gedaan heb.
Reny
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 mei 2013, 20:15

En hoe ging het??? Ik vond het loodzwaar, vooral het stuk tussen wijk aan zee en Castricum, dat was voor de laatsten niet echt meer te doen. Mul zand en veel lopen grrrrrrrr
Peat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 25 april 2013, 09:19

Ohh het was echt zwaar he! Het viel me ook echt flink tegen. De heenweg vond ik al best zwaar, zeker dat zachtere deel en dat was met wind tegen op de terugweg dus nog erger. Een eindje voor Castricum op de terugweg was ik bijna gevallen en toen heb ik even een minuutje naast m'n fiets gestaan. Heb echt even gedacht aan opgeven, maar gelukkig niet gedaan. Het laatste stuk vond ik wel heel leuk. Dat harde zand en dan waaiers rijden. Voor de rest was het niet echt de harde, brede snelweg die mijn club-maatjes beloofd hadden haha.

M'n tijd was ook echt de slechtste van onze groep, maar waarschijnlijk wel makkelijk te verbeteren volgend jaar ;)
Reny
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 mei 2013, 20:15

Hahahaha owh dat heb ik ook, verschil tussen de generale (windkracht west 5 maar breed strand) en afgelopen zaterdag (+ 4000 mederijders) was wel 44 minuten.
Peat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 25 april 2013, 09:19

Aaah zondag Berlicum! Meer meiden hier die meedoen?
Ik vind het spannunndd :P
juliska
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 15:26

zijn er ook wel eens wedstrijden in de buurt van Ermelo.
Zelf woon ik bij enkhuizen in de buurt, maar daar kan je niet mountainbike.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Er is in Enkhuizen een mtb parcours, en binnenkort een rabotop wedstrijd.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie