VERKOCHT - Kona Firemountain 16" custom built

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kooijman77
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 730
Lid geworden op: vr 4 april 2008, 23:47
Mijn mountainbike: CUBE Reaction SC Custom

Vraagprijs: 550,- zie marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/m1070119713

Afbeelding


Ondanks normale gebruikssporen, stof en wat modderspatten is deze kleine en wendbare cross-country racer in zeer goede staat. Aandrijving (ketting, cassette, kettingbladen en trapaslager) z.g.a.n., wielen, vork en remmen < 200 km geleden geserviced en altijd binnen gestaan.

Te koop omdat mijn vrouw de hobby toch niet heeft opgepakt zoals ik gehoopt had... :(

De fiets is in 2014 door mij zelf voorzien van nieuwe onderdelen. Daarbij heb ik de 3x9 driveterrain opgebouwd als 2x9 met een dikke bashring er op. Met de kettingbladen 32t en 38t en cassette 12-34t ligt de focus op een gemiddeld laag versnellingsgetal (om goed te kunnen klimmen) maar met voldoende bereik om op laag tempo te kunnen touren. Verder RockShox REBA 80mm voorvork (lucht), 45mm elastomeren zadelpen en gelzadel. Dus heel comfortabel en rolt lekker licht. Hij kan natuurlijk altijd weer worden opgebouwd als 3x9.

De maten op de afbeelding zijn niet heel nauwkeurig opgemeten. Zadelhoogte is verstelbaar van van 58 tot 74 cm. Naar schatting past deze fiets het best bij iemand met een lengte rond de 1,70m. Indien nodig heb ik een langere stuurpen liggen (zit nu 80mm RL op, heb nog 120mm RXL liggen).

Verder nog wat specificaties:
Frame: KONA Firemountain 16" 7005 butted aluminium
Balhoofdstel: Ritchey COMP
Voorvork: Rockshox REBA 80mm
Wielen: DT naven, DT spaken, Mavic 317 velgen
Banden: Maxxis CrossMark
Remmen: Avid Juicy Three, 160mm
Stuur: Bontrager RL
Stuurpen: Bontrager RL 80mm
Grips: Ritchey WCS
Zadelpen: Xtreme, 45mm travel polimeer
Zadel: Terry
Trapas: Truvativ Firex, 32-38, met bashring
Trapaslager: Truvativ GXP
Ketting: SRAM PC971
Cassette: SRAM PG980 9spd 11-34
Shifters: SRAM X-7 3x9
Voorderailleur: Shimano deore
Achterderailleur: SRAM X-7
Bidonhouder: BBB
Pedalen: WELGO Magnesium
Gewicht: 12,4kg
Laatst gewijzigd door Kooijman77 op zo 24 juli 2016, 12:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kooijman77
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 730
Lid geworden op: vr 4 april 2008, 23:47
Mijn mountainbike: CUBE Reaction SC Custom

Omschrijving aangepast en kick...
Plaats reactie