VERKOCHT--120mm Canyon Nerve, 29-er, XL, 25 dagtochten oud, vr.prijs 1100,- , zgan!

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hij is er nog, dank voor de PB-tjes :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gereserveerd voor Bart.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nog/weer te koop :-q .
Opstappen en fietsen maar!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Up
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Sint, hij is er nog... als u nog wat zoekt?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
erik fully
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 23 juni 2019, 19:59

Ik heb wellicht interesse:

Vraagjes:
- Had hiervoor een Anthem 2 (helaas gejat), maat heb het idee dat ik liever iets meer veeweg zou hebben (de trance 29 spreekt me bijvoorbeeld ook erg aan in de reviews). Hoe vergelijkt de Nerve met de Anthem (neem aan dat je daar en mening over hebt :winkie: )
- Ik ben 1.85 met BB 88 cm. Zou dat passen? Rij doorgaans een maat kleiner dan je op basis van mijn lengte zou denken, maar heb inmiddels ook begreppen dat de maatvoering van Canyon soms afwijkt.
- Na mijn ervaring met mijn gejatte anthem 2 ben ik een groot fan 1*11. Heb je een idee of dat makkelijk om te bouwen valt (tzt wellicht?)

Ben dit weekend in Limburg (Omg. Geleen). Is het een optie om even langs te wippen evt. een proefrit te maken?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

erik fully schreef: di 26 november 2019, 12:04 Ik heb wellicht interesse:

Vraagjes:
- Had hiervoor een Anthem 2 (helaas gejat), maat heb het idee dat ik liever iets meer veeweg zou hebben (de trance 29 spreekt me bijvoorbeeld ook erg aan in de reviews). Hoe vergelijkt de Nerve met de Anthem (neem aan dat je daar en mening over hebt :winkie: )
- Ik ben 1.85 met BB 88 cm. Zou dat passen? Rij doorgaans een maat kleiner dan je op basis van mijn lengte zou denken, maar heb inmiddels ook begreppen dat de maatvoering van Canyon soms afwijkt.
- Na mijn ervaring met mijn gejatte anthem 2 ben ik een groot fan 1*11. Heb je een idee of dat makkelijk om te bouwen valt (tzt wellicht?)

Ben dit weekend in Limburg (Omg. Geleen). Is het een optie om even langs te wippen evt. een proefrit te maken?
@Erik, nou verkoop ik graag die hele mooie Nerve, maar hierbij het eerlijke antwoord:
- als je met je 1,85. gewend bent om eerder een maatje kleiner te rijden, dan zou een Xl misschien toch net wat groot kunnen uitvallen? Het klopt wel wat je zegt, die Nerve uit dat jaar valt zeker korter dan een huidige fiets die langer en slacker gebouwd is, dus langskomen en proefrondje maken kan natuurlijk als je toch in de buurt bent (half uurtje rijden), dan weet je het zeker. Kortere stuurpen monteren kan ook altijd ter fijntuning gezien jouw lengte, heb ik ook nog wel liggen.
- De 3x10 die er nu op zit is nog als nieuw, een beetje zonde om dat nu al weg te doen, ik zou er tenminste de winter mee doorrijden. Hoe je van 3x10 naar 1x11 zou moeten gaan, geen idee, zelf nog nooit mee bezig gehouden. Er lopen wel wat topics met dit soort vragen, maar ik moet je het antwoord schuldig blijven helaas. Ik ken wel 3x10, 2x11, 1x12, heb zelf flink wat ervaring met het uitproberen van andere groottes cassettes en tandwielen, maar met jouw specifieke vraag heb ik mezelf nooit bezig gehouden.
- En die Nerve in vergelijk tov de Anthem? De Nerve is een zeer goede allrounder, een snelle tourfiets bergop en bergaf, die ook prima op lichtere trails te rijden is. Je hebt deze review op dit forum door Pat al gelezen denk ik, viewtopic.php?f=38&t=128127?
Met de volgende kanttekening: wat ik zelf onder 'lichte trails' versta wordt door anderen al vaak beschouwd als 'echte trails', zie ook de review van Pat.
Laat ik het zo zeggen: de fietst kent 'alleen maar' (wat een luxeprobleem, en dat slechts verspreid over een dag of 25 :winkie: ) de UHR, Zuid/L-Voerstreek/Luik/Banneux, en 6 dagen rondom de Dolomieten, 6 dagen rondom de Mont Blanc en recent 6 dagen rondom het Gardameer. Dat alles ging pri-ma. Alles in Nl eo, t/m zeer stevig XC-en tot in de bergen aan toe, gaat er perfect mee. Ga je echt zware trails rijden, parken bezoeken, dan zul je naar 'meer' fiets moeten (qua veerweg en geometrie).

Als je na dit antwoord denkt, ik wil komen proefrijden, PB me dan maar even. Zeker zaterdag heb ik veel tijd, maar je kunt ook zondagochtend om 0900 met mij en de locals mee, dan kunnen we echt goed proefrijden. Rond 1200-1230 zijn we dan weer terug in Eijsden. Maar zaterdag is ook een optie. Heb je SPD-schoenen?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Met 185 cm zou ik sowieso een XL pakken bij Canyon, dus dat 'zit' wel goed :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Lars TB schreef: di 26 november 2019, 14:42 Met 185 cm zou ik sowieso een XL pakken bij Canyon, dus dat 'zit' wel goed :-q
Eens
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Lars TB schreef: ↑
di 26 november 2019, 15:42
Met 185 cm zou ik sowieso een XL pakken bij Canyon, dus dat 'zit' wel goed
Eens
Voor de lichaamsmaten van erik fully (zelfde als mij ongeveer) vind ik deze wel aan de grote kant.
Het is ook een heel ander bike dan de Anthem in L. De eff bovenbuis is wel ongeveer hetzelfde, alleen balhoofdbuis is veel langer, icm met een 120mm 29er vork geeft dit een hele hoge voorkant. De chainstay is ook langer, de Nerve vind ik meer een soort toerbuffel. icm een 10cm stuurpen is ie te lang voor erik fully...denk ik.
Maar wie weet, een proefrit zegt meer dan de geometrie-theorie... :winkie:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik ben 180 cm en bij die Nerve zou ik ook sterk de XL overwegen omdat de L wel erg aan de kleine kant is....

Wat hoogte aan de voorkant betreft kun je nog heel veel spelen. Het is nu niet dat een XL hoog te noemen is als je vergelijkt dat een S 'maar' 30 mm lager is aan de voorkant... .


Maar goed, als je toch naar Limburg gaat: gewoon proef zitten inderdaad :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Op proef zitten lijkt me het beste inderdaad, dan weet je het gewoon.
Nu zitten er spacers onder het stuur, zit er een riserbar op, een wat langere stuurpen. Met een wat kortere pen, evt met negatieve hoek, een flatbar ipv een riser, kun je de zit nog behoorlijk fijntunen, aan de voorkant verlagen, eventueel.
Maar hij moet je wel gewoon goed passen :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Hayoowat
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 27 oktober 2019, 12:25
Mijn mountainbike: megamo track frame, afgemonteerd trek parts, shimano xt

Wat voor type was deze indertijd, 7.9, 8.9, 9.9? Jammer van dat selle zadel erop, maar goed, een zadel is ook persoonlijk. Na al die proeftochtjes is ie inmiddels 30 rijdagen oud😂
freedom is a bike
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De 7,9.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
erik fully
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 23 juni 2019, 19:59

PM gestuurd.
Gesloten