Red Bull hardtail MTB met dropper, 1x setup en Fox vork (maat M)

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Plaats reactie
caspervboggelen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: di 5 september 2017, 18:33
Mijn mountainbike: Superior XP969

Hierbij verkoop ik mijn mountainbike, omdat ik toe ben aan iets nieuws. Na ruim 3 jaar te hebben genoten van deze lichte altanium (dat is een legering van aluminium en titanium) mountainbike, is het tijd voor een nieuwe eigenaar.

In mijn ogen is het een fantastische fiets voor beginners tot redelijk gevorderden of bijvoorbeeld je kids. Met name door de upgrades die ik hem heb gegeven, waaronder een KS LEV dropperpost, Schwalbe's nieuwe Racing Ray & Ralph rubber, de XT aandrijflijn met 1x-configuratie en het 720mm brede stuur, is hij weer helemaal up-to-date. De Fox voorvork heeft trouwens begin 2019 nog een service gehad in de Fox fabriek en ik heb er dit jaar helaas niet overdreven veel kilometers op gemaakt.

In principe staat de fiets in Enschede, maar in overleg kan ik hem meenemen naar mijn ouders in Hoevelaken. Foto's en de algehele spec-lijst staan hieronder, maar in mijn ogen is het veel belangrijker om te voelen hoe hij fietst. Schroom dus niet en stuur me vooral een berichtje! Dat geldt ook als je extra foto's wil trouwens.

Frame: Red-Bull Team AL-500 (size M: 49 cm/19"), altanium hardtail
Voorvork: FOX F32 RLC 100mm travel (luchtvering, rebound, lockout, low speed compression)
Balhoofd: Race Face Deus (1"1/8)
Stuur: Ritchey WCS Rizer (30mm rise, 700mm, klemmaat 31.8mm)
Stuurpen: Race Face Ride XC (60x31.8x6°)
Remmen: Magura Louise (180/180 mm)
Shifter: Shimano Deore XT 11-speed (SR-M8000)
Achterderailleur: Shimano Deore XT (RD-M8000 SGS)
Ketting: Shimano Deore XT 11 speed chain
Cassette: Shimano Deore XT (CS-M8000) 11-46
Crankset: Shimano Deore LX (FC-M582) 175 mm
Chainring: EKfas 36t oval N-W chainring
Voorwiel: Alexrims Disc ZX24 velg met Shimano FH-W525 naaf
Voorband: Schwalbe Racing Ray 26*2.25"
Achterwiel: WTB Speeddisc velg met Shimano FH-W525 naaf
Achterband: Schwalbe Racing Ralph 26*2.25"
Pedalen: Shimano witte clipless SPD pedals (PD-M530)
Zadelpen: KS LEV hydraulische dropper seatpost (31.6mm, 150mm drop)
Zadel: Fi:zik Aliante Delta Twin Flex
Grips: RockBros
Gewicht: ~ 11 kg
Richtprijs: ik zat zelf te denken aan €450/500,- maar een reëel bod wordt natuurlijk overwogen ;-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie