[VERKOCHT] Trek Top Fuel 9.8 carbon fully XT 26inch XL/21,5"

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
ikfiets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 00:13
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

In het kort
Merk: Trek
Type: Top Fuel 9.8
Jaar: 2009
Wielmaat: 26 inch
Framemaat: XL / 21,5"
Staat: Gebruikt
Plaats: Veenendaal
Vraagprijs: 550

Componenten
OCLV Carbon frame
Voorvork RockShox Sid Race met lockout op het stuur
Demper Fox Float RP23 (full float dmv magnesium EVO Link)
Stuur Bontrager RXL (carbon)
Zadelpen Bontrager XXX (carbon)
Velgen Bontrager RXL velgen
Shimano XT afgemonteerd

Staat van onderhoud
De fiets is in gebruikte staat en kan zeker weer een beurt gebruiken. Ga normaal om met mijn spullen, fiets staat altijd binnen, maak ik droog na het rijden en is alleen op de heuvelrug door mij gebruikt. Maar ben niet iemand die na iedere rit de fiets in de wax zet. Fiets heeft ongeveer een jaar stilgestaan nu vanwege een nek blessure, dat is ook de reden van verkoop. De twee jaren daarvoor wel gereden maar ook niet veel meer.

De demper is in 2016 ingeruild voor een gereviseerd exemplaar en ik schat in dat ik er sinds dien zo'n 500 km op gereden heb. Zowel voor de vork als de demper heb ik een kitje liggen met nieuwe rubbers, ringen en olie (zie foto). Keer gekocht met grootste plannen maar niets mee gedaan en krijg je bij de fiets. De ketting en bladen zijn inmiddels op elkaar ingesleten (heb slijtagemeter) dus die kan je oprijden en moeten vervangen.

Vraagprijs
Ik vind het erg moeilijk om tot een goede vraagprijs te komen want zie weinig vergelijkbaar aanbod. Het is een 26 inch natuurlijk, maar niet de minste. Persoonlijk zou ik hem nooit inruilen voor een 29-er maar weet niet of er nog genoeg gelijkgestemden rondlopen. Het is een heerlijk licht en wendbaar fietsje om comfortabel en vooral heel snel mee over de trails te knallen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ikfiets op wo 1 april 2020, 14:57, 2 keer totaal gewijzigd.
ikfiets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 00:13
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

Proefritje is mogelijk, ik woon zo'n 5 minuten fietsen van MTB route Amerongen.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Klein detail, je hebt bij de framemaat 59cm staan, dit klopt niet, de Top Fuel 2009 in XL is 21.5 inch en is circa 54,5cm.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
ikfiets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 00:13
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

mtfuji schreef: wo 25 maart 2020, 19:03 Klein detail, je hebt bij de framemaat 59cm staan, dit klopt niet, de Top Fuel 2009 in XL is 21.5 inch en is circa 54,5cm.
Grappig dat je het zegt! Ik heb hem namelijk twee keer nagemeten omdat ik op de site van trek de maat niet zag. Maar mijn rolmaat liegt niet zou je zeggen. Wordt zo'n frame dan anders gemeten? Ik heb gemeten van trapas tot de plek waar de zadelstang begint.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Je meet vanaf het midden van je trapas tot aan de bovenkant van je zadelpenklem.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

mtfuji schreef: wo 25 maart 2020, 20:51 Je meet vanaf het midden van je trapas tot aan de bovenkant van je zadelpenklem.
En nu nog een keer goed kijken naar dit frame....en dan concluderen dat ts exact dat gemeten heeft 😉
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
ikfiets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 00:13
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

Dat is inderdaad precies wat ik gemeten heb. Hierbij de foto's, als iemand tips heeft hoe ik het anders zou moeten meten dan hoor ik het graag want het blijft apart natuurlijk. Verder ter info, ik ben zelf 1.89 lang en de fiets zit voor mij niet extreem groot, zonder te meten was mijn inschatting dat het eerder een L zou zijn.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Wow, zie het ja, zo meet je inderdaad! Uniek frame is dit, zitbuismaat is zo'n 23,5 inch!!!! Never seen before deze maat!
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Meestal meet je vanaf hart trapas tot hart bovenbuis.
Engelsen meten vaak tot bovenkant bovenbuis.
Maar bij dit frame lijk je dan rond de 48 uit te komen en dat klopt niet met XL.
Ik zou gewoon XL en 21.5" aanhouden zoals mtfuji aangeeft, die heeft genoeg ervaring om dat aan te kunnen nemen.
Een ander ding is de veerweg achter, je zegt 165mm, maar dat is 100mm net als de voorvork.
Succes met de verkoop. :-q
ikfiets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 00:13
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

Bedankt, heb de topicstart aangepast :-q
ikfiets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 00:13
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.8

EDIT: De fiets is verkocht via het forum. Ik wens de nieuwe eigenaar heel veel mooie kilometers toe! :-q
richard82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 15:45

Dank je wel! Topfiets!
Gesloten