Graag bied ik aan: Rocky Mountain Element 999 RSL Team Only, 29”, met nieuwe wielen en nieuwe slijtdelen aandrijflijn SRAM Eagle 12 speed, vaste zadelpen extra, balhoofd- en trapaslagers geserviced en uiteraard een paar gebruikssporen.
Verdere specificaties:
Frame: Rocky Mountain Element 999 RSL Team Only (2017), 29” boost, framemaat XL (mijn lengte: 1.88m), demper Fox Float DPS Remote Factory, 100mm travel
tiewrap schreef: ↑zo 31 mei 2020, 11:45
Ai, dat is wel weer een mooie.
Heb je nog onderdelen van deze nodig voor je volgende fiets ?
Nee hoor, fiets gaat zo naar nieuwe baasje. Ik zie wel dat de foto's zijn van een maand of twee geleden, nog voordat ik voorblad, cassette en ketting heb vernieuwd en de titaan bidonhouder weer heb gewisseld naar de Tacx bidonhouder
Notubes zelf geeft een max systeemgewicht van 86kg. Deze velgen zijn echt niet gemaakt voor zware rijders.
Heel vette fiets trouwens in schitterende paintjob. Succes met de verkoop.
Ciao,
Jan
Bedankt voor jouw aanvulling, die ik graag nog wat wil nuanceren, want je hebt wel en niet gelijk:
Hierboven aangegeven systeemgewicht is niet mijn informatie, maar staat op de site van ROSE vermeld. De link naar de wielen staat ook hierboven al vermeld.
Jij geeft aan dat Notubes een "maximum systeemgewicht" aangeeft van 86 kg. Dat is niet juist. Notubes geeft bij hun Crest-wielen een "maximum rijdersgewicht" van 86 kg. Om van rijdersgewicht tot systeemgewicht te komen, zou je makkelijk 20 tot 25 kg kunnen bijtellen (fiets, kleding, schoenen, helm, bepakking, drank, marge).
Feit blijft dat de Crest velgen inderdaad bedoeld zijn voor XC-gebruik, dus licht van constructie zijn. Feit is ook dat Crest velgen bekend staan op scheuren, er staan genoeg ervaringen en meningen op diverse fora, waaronder hier. Feit is ook dat ik met mijn 96 kg, en voor mij de bouwer met zijn iets meer dan 90 kg, (nog) geen problemen met deze velgen/wielen heb gehad.
Jij geeft aan dat Notubes een "maximum systeemgewicht" aangeeft van 86 kg. Dat is niet juist. Notubes geeft bij hun Crest-wielen een "maximum rijdersgewicht" van 86 kg. Om van rijdersgewicht tot systeemgewicht te komen, zou je makkelijk 20 tot 25 kg kunnen bijtellen (fiets, kleding, schoenen, helm, bepakking, drank, marge).
Feit blijft dat de Crest velgen inderdaad bedoeld zijn voor XC-gebruik, dus licht van constructie zijn. Feit is ook dat Crest velgen bekend staan op scheuren, er staan genoeg ervaringen en meningen op diverse fora, waaronder hier. Feit is ook dat ik met mijn 96 kg, en voor mij de bouwer met zijn iets meer dan 90 kg, (nog) geen problemen met deze velgen/wielen heb gehad.
Systeemgewicht is dan ook rijdersgewicht incl. kleding en bepakking, en dat geld ook voor de velgen. (https://r2-bike.com/NOTUBES-Rim-29-ZTR-Crest-MK3).Ik kan me niet voorstellen dat er een professionele wielbouwer wielen met Crest velgen gaat bouwen voor rijders van 100kg +. Het kan heel blijven, en de potientiële koper moet dat risico dan maar inschatten.
Het scheuren tussen de nippels is idd een bekend probleem, maar dat werd voor mij ook na de garantieperiode nog probleemloos opgelost.
Succes met de verkoop.
Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....