Slotje, verkocht

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

VERKOCHT!


Te koop 2018 carbon Trek Remedy 9.7. De fiets is gebruikt, maar technisch gewoon goed en kan nog lang mee. Ik heb de fiets gekocht in 2018 en alleen het frame is nog origineel, de rest is vervangen door betere onderdelen:
Frame: Remedy 19.5/Large. Carbon hoofdframe, alu achterkant
Vork: Rockshox Lyrik 160mm RCT3/debonair, demper en vering zijn in feb/maart onder garantie vervangen.
Achtervering: Rockshox Re-activ, in feb bij service onder garantie vervangen.
Dropper: Rockshox Reverb175 2020 (ook in feb/maart onder garantie vervangen)
Zadel: bontrager.
Groep: Sram GX eagle, in feb zijn de casette en ketting vernieuwd en ongeveer 350km mee gereden.
BB: Wheels inc BB met Enduro lagers.
Remmen: Sram CodeR
Wielen: 27.5 carbon 35intern breed met Hope Pro4 naven en Sapim spaken, gespaakt door Andless Cycles.
schijven 200voor 180 achter.
De Originele Bontrager wielen zijn nog prima (108 ipv 54 aangrijppunten door hub upgrade) krijg je erbij met 200/180 schijven.
2 Sets banden: DHF/DHR voor buitenland. Vittoria Barzo/Mezcal voor in NL.
Stuur: renthal, Lizard skins grips.
Pedalen: XT SPD of Crankbrothers die er nu op zitten.

De fiets is in feb uitgebreid geserviced door bikeplanet, toen is in de vork de debonair vering en RCT3 demper vervangen (binnenwerk is dus nieuw!). De achterdemper is vervangen, de dropper is vervangen voor de 2020 reverb die je makkelijker kan ontluchten. Alle lagers en dergelijke waar nodig zijn vervangen. Casette en ketting zijn vervangen. Technisch is hij top. Bij de fiets zit:
de originele wielset (prima wielen, maar de carbon,s rijden beter)
Absolute black ovale voorbladen in 28-30-32-34.
Bottlecage met multitool van toppeak. (erg handig, maar past helaas niet op mijn nieuwe fiets).

Minder fraai: Op de bovenbuis zitten krassen en is een stukje uit de lak. Het is bekeken dfoor Trek en kan geen kwaad.
Het is bij te werken, maar mij stoorde het niet, dus ik heb er nooit wat mee gedaan.

Vraagprijs: Met standaard Bontrager wielen 1900,- met de Carbon wielen erbij 2600,-

Plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jurf op za 19 september 2020, 14:09, 7 keer totaal gewijzigd.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
connectom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: di 8 mei 2007, 13:09
Mijn mountainbike: is van staal!

Vraagje; waarom steekt de steekas uit aan de kant van de derailleur? Non-boost achterwiel?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Nee hoor ik heb gewoon boost achterwiel, dit zat standaard zo.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Omdat sommige mensen het plekje toch niet lekker zit, wilde ik het frame naar colours unlimited brengen, om de ontsierende krassen te laten spuiten, maar kreeg het advies NIET te doen want dan kan de koper niet meer zien dat het echt alleen een chip uit de lak is.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

De missus heeft de fiets even gebruikt, maar vond haar Spectral M toch lekkerder dus deze mag weer in de verkoop.
Up!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

waaom doe je hem eigenlijk weg?
Zelf ook een specral kopen?

Ik ben op dit moment druk aan het uitzoeken welke trail/enduro bike ik ga aanschaffen (nieuw) en zowel de Remedy als de spectral staan op mijn lijstje.

Welke van de 2 vind jij het fijnste klimmen? (Voor het afdalen weet ik het antwoord al)
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik ben 188cm en hoewel ik er 2 jaar op heb gefietst was hij voor mij gewoon wat te klein.
Ik dacht altijd dat dat wel meeviel tot ik een keer op de Remedy van mijn maatje reed die XL is en dat was :o :o
Na sparen, een hoop proberen zoeken wikken en wegen liep ik vlak voor ik een Hightower wilde bestellen tegen mijn droom frame aan: een Ibis Ripmo XL. Die is opgebouwd en past perfect waardoor deze overbodig is. ( viewtopic.php?f=14&t=146685 )

De Missus is 168 dus dat een Large voor haar wat aan de ruime kant is en een M beter past vind ik niet gek en daarom kan de Remedy er nu echt uit.
Ik heb ook wel een Spectral gereden, fijne fiets, maar vind de Remedy echt een slag beter op vrijwel alle fronten.
Wat betreft trail vs Enduro: Als ik zie wat de trailbikes met meer veerweg kunnen is voor mij een full on Enduro echt overkill. Ik rij met mijn Ripmo rode en zwarte routes en heb niet het idee dat ik met nog meer capabele fiets zelf ook nog meer kan en durf.
Tegelijkertijd rijden de Remedy,s, Ripmo,s Spectrals hier in NL ook nog gewoon prima met andere banden waar ik dat met de hardcore Enduro,s toch niet meer zie zitten na een proefrondje op een Megatower en Ransom op vlakke trails.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

bedankt voor het delen van je ervaring :-)
Ik heb een partij gevonden die Trek Remedy van 2018 verhuurt.
Ik ga hem binnenkort een keer testen.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of ik een normale XC route in NL er ook lekker mee kan rijden en of ik er acceptabel mee kan klimmen zodat ik langere tochten door de alpen kan maken.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ja dat kan. Ik gebruikte hem vrijwel als enige fiets in van alles van de Duinparcours tot Bikepark.
Wat betreft langere tochten: Ik heb er in 2018 een 6 daagse tocht door de Alpen op gedaan van Oostenrijk naar de Adriatische zee met elke dag 1000/1500 hoogtemeters klimmen en nog iets meer dalen.
Er reed daar van alles mee van Epics, Giant Anthem,Jeffsy,s, Whyte S150 en volgens mij was het veel meer een kwestie van riders gewicht en conditie als van fiets wie het eerst boven was.
Ik ben met 95kgx 188cm geen lichtgewicht, sleep altijd veel mee wat anderen vergeten, maar ook geen heel slechte klimmer dus meestal wel bij
vrij vooraan boven.
Naar beneden is het een heerlijke speelse fiets die ook niet echt aanvoelt als 150/160.
Ik heb gisteren op de Neuron (130V+A) gereden, en die voelt zwaarder en minder speels als de Remedy met 2.6 inch Barzo Mezcal eronder
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

wederom bedankt.
Je hebt inderdaad gelijk dat het soort fiets niet bepaald hoe snel iemand boven is.
een goede conditie is veel belangrijker.
Maar er is natuurlijk wel een kantel punt.
Mijn FR/DH bike weegt ruim 20 kilo, en die knalt echt als een beest naar beneden maar je wil er echt niet te lang mee omhoog fietsen...
Nou lees ik dat de geometrie van de fiets veel bepalender is voor het klimwerk maar aangezien ik niet kan vergelijken kan ik daar nog niet zoveel mee.

dat klinkt trouwens wel een een GENIALE bike tocht, zoiets staat ook nog op mijn lijstje.
ik neem aan dat dit een georganiseerde tocht was waarbij je in een berghut overnachtte?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ja georganiseerd, met groep en gidsen en fietste van hotel naar hotel met bagage vervoer. Berghutten had mij wel leuk geleken, maar dit was ook prima.
Ik denk dat je in het spectrum je een Remedy meer moet zien als een speelse trailbike met wat reserve, en niet zozeer een big brawler.
Mijn nieuwe fiets een Ibis Ripmo bijv voelt groter en strijkt meer glad.

Btw: prijs opgesplitst in met en zonder carbon wielen. De wielen los gaan er pas uit als de fiets weg is.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Ook een hele mooie fiets die Ripmo maar wel een stukje duurder helaas.
Via welke organisatie heb je die reis gedaan? heb je een site voor mij?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

up
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

De vraag die niemand stelt:

Hoeveel voor de badeend?
Gesloten