Project12 PatientZERO frame (29er LTHT) [verkocht]

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Verkoop mijn Project12 frame. 29er hardtail, custom geometrie, zou zeggen conventionele maat L. Ik ben 1,87 m, vrij normale proporties.

Eind 2017 laten bouwen door Michiel, die jullie wel kennen van het forum hier. Dit is frame 12.012, een extra mooi nummer dus ook nog. Een mix van Reynolds 853 (down tube) en 631 buizen (seat en top tubes), achterkant 4130 CrMo.

Geometrie geïnspireerd door de BTR Ranger, en een beetje Nicolai Argon Geometron. 120 mm vork om de boel vlot en speels te laten voelen (zie verhaaltje https://www.btr-fabrications.com/blog/travellers/), gekoppeld aan een 64 graden balhoofdhoek, dus lekker agressief. Bij sag is de balhoofdhoek rond de 65 graden, perfect voor trails. Bottom bracket zit laag om goed hard door bochten te kunnen knallen. De achterkant van het frame heeft een goede dosis flex en is behoorlijk comfortabel. Op de Heuvelrug gaat ie als een malle. Ook in de Hautes Rivieres staat hij z’n mannetje op de enduro trails. Omdat de achterkant niet extreem kort is, klimt ie ook erg goed en voelt alles goed in balans.

Geo met 120 mm Rockshox Pike:
470 mm reach
635 mm stack
646 mm effectieve bovenbuis
70 mm BB drop
440 mm chain stays
1232 mm wielbasis
490 mm zadelbuis
64 graden balhoofdhoek
74,5 graden zadelbuishoek

Wielmaat 29”
12 x 142 mm spacing achter
31,6 mm zadelbuisdiameter (met opening onderaan voor dropper met interne aansluiting)
44 mm balhoofdbuis
Qua bandenclearance achter past met gemak een dikke Vittoria Goma 2.4
Gewicht frame inclusief steekas: 2,72 kg

Mede omdat ik een deel van de afgelopen 3 jaar in het buitenland heb gewoond (zonder deze fiets), is hij zeer weinig gebruikt, 703 kilometers volgens Garmin. Na 600 km had de dropout aan de remzijde een klein scheurtje, in februari dit jaar. Dit is door Michiel onder garantie vervangen, en upgedate naar zijn huidige dropoutontwerp, dat een stuk sterker is. Het frame is toen ook opnieuw gepoedercoat in een nieuw kleurtje. Sinds ie weer terug is in juni nog slechts een kilometer of 100 gebruikt. Dus eigenlijk verkeert hij in een zo goed als nieuwe en upgedate staat, waarbij de kinderziektes inmiddels verholpen zijn.

Waarom gaat ie dan weg? Hij was ooit bedoeld als do-it-all bike, maar in de praktijk gebruikte ik hem eigenlijk alleen in Nederland. En in Nederland rij ik toch het liefst single speed, waar dit frame helaas niet zo geschikt voor is (o.a. verplichte kettingspanner waar ik zeker geen fan van ben, kettinglengtes die niet goed uitkomen). Dus ondanks het fraaie handwerk, heb ik dan liever gewoon een dedicated single speed frame. En een frame voor het leven is aan mij toch niet echt besteed.

Wat zit er verder bij? De steekas, fraaie kabelgeleiders, en de zadelpenklem, aangezien die in het frame is geïntegreerd.

Prijs: Altijd lastig met custom werk, maar de helft van een nieuwe lijkt me zeer redelijk: 700 dus.

Afhalen in Amsterdam. Opsturen moet denk ik ook wel lukken (even kijken qua afmetingen of dat met PostNL lukt of wat anders).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's van de hele fiets met oude kleur en dropouts:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door DaanJ op za 22 augustus 2020, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Kick
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Deze gaat verder leven in Slowakije. Kan dicht.
Gesloten