Scott Spark RC Pro|Z.G.A.N.|2018|’L’|+upgrades

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Ik bied mijn Scott Spark RC modeljaar 2018 te koop aan. Ik ga meer recreatief fietsen, daar hoort een andere bike bij en daarom gaat mijn Spark RC weg. Ik heb de fiets geleverd gekregen in december 2017 waarna de eerste tocht in januari 2018 was. Sindsdien heb ik er ruim 5.000 km op gereden. In augustus 2019 is het voor-frame vervangen onder garantie bij Klaucke in Assen. De fiets heeft toen ook een grote beurt gekregen:

- Demper volledige service (olie, keerringen)
- Voorvork volledige service (olie, keerringen)
- Nieuwe Enduro lagers in de achter-brug
- Remmen ontlucht en voorzien van nieuwe remolie
- Nieuwe binnen- en buitenkabel voor het schakelen
- Nieuwe kabel voor de lock-out
- Nieuwe trapaslagers
- Nieuwe balhoofdlagers
- Nieuwe lagers in voor- en achterwiel

Vervolgens heb ik direct het volledige frame voorzien van op maat gesneden beschermingsfolie. Sindsdien heb ik slechts 500 km gefietst op de vernieuwde Spark RC. Op de kettingen (2) en de cassette na, verkeert de Scott Spark RC dan ook in nieuwstaat. Ik heb de twee kettingen regelmatig gewisseld (500 – 700 km) daarom is de slijtage zeer beperkt en is de set nog prima voor veel kilometers.

Ik heb mijn Scott Spark RC voorzien van een aantal kostbare upgrades:

- Newmen Advanced SL X.A.25 wielset (boost, 12x148 mm en 15x110mm), 1.485 gram per set (25 mm binnenbreedte)
- 3T Hi-Mod carbon riser bar (30 mm, 9 graden, 740 mm)
- 3T stuurpen, 80 mm, +17 graden
- Pro Griffon Flow ,152 mm, zadel
- Invisiframe bike shield frame protection

In totaal heeft de fiets bijna € 6.000,00 gekost zoals hij er nu bij staat. Ruim 500 km geleden is dus het voor-frame vernieuwd en heeft ie onderhoud gehad. De rekening hiervoor bedroeg meer dan € 500,00.

De fiets weegt minder dan 10,5 kg in de standaard meetmethode (zonder pedalen en flessenhouder maar met boutjes) Dit is inclusief frame bescherming! In fietsklare toestand (met pedalen, sensoren, bidon, bidonhouder etc.) weegt ie 11,1 kg. Deze Scott Spark RC Pro is gemaakt van HMX carbon, Scott kent drie soorten carbon; HMX-SL, HMX en HMF. Dit is de middelste soort en het beste compromis tussen sterkte en gewicht. Het is het stijfste frame van de drie soorten. De Scott Spark RC is namelijk in alle drie de carbonsoorten geproduceerd.

De maat L is geschikt voor personen van 178 – 188 cm. Ik ben 187 cm met een binnenbeenlengte van 90 cm. Het zadel staat op 79,5 cm op de foto's.

De fiets wordt geleverd met het Pro zadel, zonder pedalen, zonder carbon bidonhouder, zonder Garmin houder en met de originele Scott handgrepen.

De vraagprijs is € 2.995,00 en bieden mag (netjes) De fiets staat ook op Marktplaats en wordt verkocht aan de eerste serieuze bieder. Reserveren kan maar slechts kort en op basis van een duidelijke afspraak. De fiets moet niet weg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EDIT 1: Prijs aangepast aan MP-prijs.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Hij mag op slot. Er is helaas niets vervangends te koop op dit moment en de fiets die ik op het oog had is te klein. De Scott Spark blijft nog even dus.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Gesloten