Rolf Prima Hyalite (gravel)race wielset

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16803
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Recentelijk ben ik begonnen met zelf wielen leren bouwen. Als gevolg daarvan broeit er nu een ideetje over het zelf inspaken van een setje carbon hoepels voor mijn race/gravelbike...
Dat ga ik echter alleen doen als ik mijn huidige wielen kan verkopen. Het gaat om een zo goed als nieuwe set Rolf Prima Hyalite gravelwielen.

Specs:
- Passend voor 100x12mm voor en 142x12mm achter.
- 700c, en met een binnenbreedte van 22mm.
- 23mm hoog.
- Net iets over de 1.500 gram compleet.
- White Industries naven met titanium freewheelbody met 48 aangrijppunten (geeft een nijdig zoemende ratel als je niet trapt).
- Passend voor 8/9/10/11-speed cassettes met de conventionele Shimano splines, 11-speed road breedte.
- Centerlock schijfbevestiging.
- Tubeless te rijden.

Aangezien de fiets waar ze in zitten geen slecht weer ziet en ik ook het terrein niet in ga zijn de wielen echt als nieuw. Met een piloot van 70kg hebben ze ook weinig te verduren gehad :)

Echt een hoogwaardige wielset met een niet doorsnee look!
Nieuwprijs bij Rolf was $1.199,-
Vaste prijs €650,-
Liefst ophalen (regio Tilburg) maar in overleg is verzenden ook mogelijk.

- Let op, de huidige Hyalites op de Rolf-Prima website zijn niet exact gelijk aan deze wielen! -
Dit is de juiste omschrijving:
"The wheelset features rims that are made in-house at Rolf in Eugene, Oregon. The wheels are laced with custom Sapim spokes to Rolf-branded hubs. While Rolf designs the hubs, their production actually takes place at White Industries in Petaluma, California. With the exception of the Belgian spokes and nipples, the wheelset is entirely US-made.

The Hyalite comes with a CNC machined 3-pawl titanium freehub body that boasts 48 points of engagement. As with all of Rolf’s hubs, the Hyalites feature sealed cartridge bearings. The disc-specific rim measures in at 23mm deep and 22mm wide (internal) with 20 spokes front and rear. The front wheel is available with a 9mm QR, a 12mm thru-axl, or a 15mm thru-axle. The rear wheel is offered with either 135 QR or 142×12 thru-axle, and will ship with your choice of a Shimano 10/11spd or SRAM XD11 freehub body. With a claimed weight of 1505 grams for the set, the wheels can be had for $1199.00 USD."


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16803
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Plaatje met het voorwiel in een andere fiets gemaakt, staat misschien nog wel mooier dan in de Genesis op de foto's uit de startpost.
Alleen is dit grijze geval mijn fiets voor de natte maanden en ik vind het een beetje zonde om zo'n high-end wielset daarvoor te gebruiken.

Dus ze blijven te koop ;-)
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16803
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Verkocht! :-D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gesloten