VERKOCHT: 2021 Specialized Epic HT Expert XL

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
skimons
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 17:28

VERKOCHT: mijn nauwelijks bereden Specialized EPIC Hardtail Expert. Fiets verkeert in perfecte staat. Geleverd op 9 januari 2021, factuur eerste eigenaar aanwezig. Ik kan mijn draai er niet op vinden, helaas.
  • EPIC Hardtail 2021 FACT-11 frame, maat XL
    Roval Control carbon wielset, 25 mm intern, DT Swiss 350 naven
    Rock Shox SID SL Brain voorvork
    SRAM XO1 Eagle shifter/derailleur, derailleur is geschikt voor 10-52 cassettes
    SRAM X1 crankset, 32T, GX ketting, GX cassette 10-50
    XT M8100 remmen (upgrade)
    Fizik Aliante R3 zadel (upgrade)
Nauwelijks (<700 kms) bereden, voornamelijk met andere wielset. Ik kan moeilijk wennen aan de nieuwe geo, waardoor ik in de praktijk op mijn oude fiets blijf rijden. Zonde van deze fiets om niet te rijden, daarom mag ze weg. Paar minieme optische schades, mag geen naam hebben. Zonder pedalen, verder zoals afgebeeld

Kan eventueel met XO1 gripshift geleverd worden. Heb er ook een DT Swiss dropper post bij voor de liefhebber (nieuw) Alleen serieuze interesse voor deze topper aub. Vaste prijs 3999. Nieuwprijs 4999, maar overal uitverkocht.

Mooie kans om een jong gebruikte topper te rijden!
Proefrit mogelijk in Nijmegen voor forumleden. Je krijgt er een vignet van de Nijmeegse routes bij als je m koopt.
Factuur aanwezig en gratis onderhoudsbeurt dealer nog mogelijk.

Foto's: https://photos.app.goo.gl/pXCiCYz2DrwjxXDZ8

Bij vragen even mailen, danku!
Laatst gewijzigd door skimons op do 1 juli 2021, 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

skimons schreef: di 25 mei 2021, 15:51 Je krijgt er een vignet van de Nijmeegse routes bij als je m koopt.
Overtuigend argument, dat verdient een gratis kickje!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
skimons
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 17:28

Dankje, Kapitein Iglo. En dat binnen een uur 😁
Zelf maar even een schopje voor het weekend!
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Kom je de bocht niet goed door, of waarom bevalt hij niet goed ?
skimons
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 17:28

ja, moeilijke vraag. misschien ben ik wel vastgeroest op mijn superfly, wie zal het zeggen. fiets is door de lengte (langere reach) en steile zithoek wat meer voorover gekanteld, dus ik heb het gevoel dat ik met meer gewicht op mijn voorwiel rij zeg maar. krijg het voorwiel dus niet zo makkelijk van de grond als ik zou willen. de proefrit die ik had gemaakt was misschien ook wel te kort.

maar er zijn er zat die op deze fiets gebeiteld zitten. daarom is proefrit voor forumleden mogelijk. maar: slopen is kopen :)
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

skimons schreef: zo 30 mei 2021, 21:44 fiets is door de lengte (langere reach) en steile zithoek wat meer voorover gekanteld, dus ik heb het gevoel dat ik met meer gewicht op mijn voorwiel rij zeg maar. krijg het voorwiel dus niet zo makkelijk van de grond als ik zou willen.
Zonde! Zou je niet een kortere stuurpen met meer rise en/ of een hogere riser kunnen proberen? Of een stuur met meer backsweep (en een rise?), als je dan ook nog een zadelpen met een setback erop zet... dan kan je voor een aantal tientjes klaar zijn.... je hebt het dan in ieder geval geprobeerd :-q

Succes!
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
skimons
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 17:28

dank voor de tips. stem is 70mm, dus daar zit niet heel veel rek. sweep nog een goed idee, ik had ook al aan een 120mm vork gedacht... maar nu de fiets nog zo goed als krasvrij is en ik m met garantie tot 2023 kan verkopen...
skimons
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 februari 2005, 17:28

bots! proefrit in nijmegen mogelijk. als je geen vignet van nijmegen wil, dan een ander vignet naar keuze (in NL) bij de aankoop
Gesloten