Cotic BFe 26" L

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

Stalen hardtail van het iconische Engelse merk Cotic. Deze Cotic BFe is door mij nieuw opgebouwd in 2017 als super veelzijdige trail / Enduro fiets. De huidige opbouw is lekker solide waardoor de fiets eigenlijk van alles aankan. Zelfs een uitstapje naar de Alpen, pumptrack of skatepark is super leuk. Het stalen frame is lekker stijf maar dempt wel mooi trillingen zoals alleen staal dat kan. Het huidige gewicht is 11,5 kg zonder pedalen. Door de 26” wielen is de fiets makkelijk hanteerbaar en accelereert deze super snel.

Specs:
• Frame: Cotic BFe 26 staal t.w.v. € 550,- (nu circa € 750,-)
• Maat: L (volgens Cotic geschikt voor 1,83-1,91 maar ik zou eerder 1,76-1,86 aanhouden)
• Vork: Rock Shox Pike RC 150mm met charger demper en 3 standen (open/firm/lock) t.w.v. € 700,-
• Wielen: Hope Pro Enduro Tech t.w.v. € 500,-
• Banden: Maxxis DHR 2,3
• Groep: XT remmen / derailleur + Race Face Aeffect crank (175mm)
• Verzet: 1x10 met 30t voor en 11-36 cassette geeft meer dan voldoende bereik voor NL en België
• Zadelpen: Rock Shox Reverb 125mm

Op de site van Cotic staan meer details en geometrie als je onderaan onder Past Models doorklikt op 2016BFe 26. # 26” ain’t dead

Tuning tips:
• De vork is éénvoudig aan te passen naar meer of minder travel door een nieuwe airshaft. Kosten circa € 30,- ex montage.
• Een 11-40 cassette van Sunrace past en geeft meer bereik indien gewenst
• Een nieuwe Maxxis DHR 2,3 wordt meegeleverd (zie foto).

Prijs: € 975,- maar ik sta open voor een acceptabel bod.

Geen idee hoe ik de foto's erop krijg maar hier een link: https://www.pinkbike.com/photo/20808417/ (ff copy pasten in je browser). Meer foto's uiteraard beschikbaar op aanvraag,

Grt,
Dennis
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Afbeelding

Adres van de afbeelding (niet van de pagina) kopieeren en hier plaatsen tussen img tags. Mooie BFe, succes met de verkoop :-q
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

Thx!
Dennis Punt
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 15:22
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie

VERKOCHT!
Gesloten