naar eigen wens te bouwen wielset met DT350 boost naven

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16835
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

edit: Naven zijn besproken :)


Zoals de topictitel zegt: ik heb een set hagelnieuwe DT Swiss 350 boost naven die ik wel wil verkopen.
Maar dat doe ik dan graag in de vorm van een wielset...

Je kunt dus zelf de velgen en spaken kiezen. Uiteraard in overleg met mij want ik ga geen set met DT Revo spaken bouwen voor iemand van 120kg die dolgraag roadgaps springt ;-)
Heb je er zelf weinig verstand van kan ik je uiteraard vrijblijvend suggesties doen naargelang je voorkeuren, gewicht en gebruik.

Het gaat om DT 350 naven met de volgende specs:
- Voornaaf boost, zesbouts schijfbevestiging
- Naar wens met gewone 15mm doppen of met Torque Caps specifiek voor Rock Shox vorken.
- Achternaaf boost, centerlock schijfbevestiging
- Microspline body voor 12-speed Shimano cassettes (uiteraard te vervangen door XD of HG, maar die moet je dan zelf regelen).
- Ratchet vrijloop met 36 tandjes (imo het optimum, sneller aangrijpen dan de 18t en duurzamer dan de 54t).
- Beide naven voor standaard 28 J-bend spaken.

De schijfbevestiging is dus verschillend, eenmaal met de schijf erop valt dat niet erg op maar ben je daar gevoelig voor kan het een dealbreker zijn dus ik vermeld het er even duidelijk bij.

Prijs: €200,- exclusief de velgen, spaken en nippels, maar inclusief het bouwen.
(ter indicatie, dit is ongeveer de prijs die je bij de goedkoopste webshops voor de losse naven betaalt).
Betaling: jij bestelt de spaken, nippels en velgen waar we na overleg op uitkomen en brengt ze langs of je laat de shop het spul bij mij thuis afleveren als je wat verder weg woont. Betaling van de €200,- voor naven & werk is pas aan de orde bij aflevering van de complete wielen.

Mijn voorkeur heeft de wielen komen ophalen, ik woon in de regio 013 / Tilburg. Dan kun je ze ook ter plekke zien & voelen. Eventueel kan verzenden ook, ik meen dat PostNL ongeveer €15,- voor een pakket van dergelijk formaat rekent.
Aangezien ik ook weleens een rondje Amerongen of Nijmegen fiets valt daar t.z.t. ook wel wat af te spreken.

Vooralsnog zijn de naven niet los te koop, als niemand er een wielsetje mee wil hou ik ze achter de hand voor mogelijke toekomstige plannetjes... :tong

Algemene vragen: stel ze hieronder.
Serieuze interesse: stuur me een pb-tje.

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16835
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Naven zijn besproken, wordt een mooi setje van gespaakt dus topic gaat dicht :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gesloten