Specialized Levo SL - bijna nieuwstaat

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16803
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Te koop bijna nieuwe Specialized Levo SL in maat medium (ik ben 1.70m en iets groter of kleiner zou ook moeten kunnen). Fiets is nagenoeg in nieuwstaat en van april 2022. Eventuele garantiegevallen kunnen via mij lopen.
De Levo SL is een 150mm trailfully met een beetje ondersteuning. Minder krachtig maar zuiniger en lichter dan een full-e-bike en daarmee qua rijgevoel dichterbij een analoge mountainbike.
Hij weegt ongeveer 18kg en zit daarmee zo’n beetje midden tussen een vergelijkbare analoge mtb en full-e-bike.

De ingebouwde accu heeft een capaciteit van 320Wh en er komt een extender accu voor in de bidonhouder bij met 160Wh. Met deze combinatie en een beetje zuinig rijden haal je meer als 1.500 hoogtemeters in de bergen (eigen ervaring, ik weeg 70kg). Ik denk zelfs dat 2.000hm's te halen moet zijn.

De fiets heeft iets van 750 km gereden en is echt in supergoede staat. De originele wielset, voorvork en shifter zijn zelfs maar één lokaal rondje gebruikt, de rest heb ik gereden met andere wielen, vork en een gripshifter.

De specs:
- Frame Levo SL alu maat medium.
- Demper Fox DPS Performance (veerweg van 150mm).
- Vork Fox Float 34 Rythm met 150mm, slechts een ritje oud.
- Wielset Roval Traverse met 30mm binnenbreedte en tubeless getaped, slechts een ritje oud. Naar keuze kan ik ook de door mijzelf gespaakte en gebruikte wielset met rode ZTTO naven Race Face 30mm velgen laten zitten.
- Specialized Butcher en Eliminator 29x2.3 banden (tubeless ready). Bevielen mij erg goed!
- Sram NX 12-speed triggershifter.
- Sram NX 12-speed derailleur.
- Sram NX 12-speed 11-50 cassette (past op gewone HG body) en ketting.
- Sram Guide R vierzuiger remmen met 200mm schijven v + a (180mm achter kan ook, dat was de originele setup).
- Praxis 165mm alu forged cranks (op e-mtb’s zijn kortere cranks gebruikelijk).
- Fiets komt zonder pedalen.
- Specialized stuur 78cm, stuurpen 45mm.
- Erg fijne X-Fusion Manic 150mm dropper met Specialized remote hendel.
- Fizik Vitesse of Fabric Scoop zadel naar wens.

Als extra accessoire krijg je er de splitkabel bij waarmee je beide accu’s gelijktijdig kunt opladen.

Door de moderne -maar niet extreme- geometrie en korte achtervorken een lekker speels te rijden fiets met genoeg reserves voor ruiger terrein maar ook flitsend te sturen op de Nederlandse kombochtenbaantjes.

De SL heeft drie ondersteuning-standen die elk met een app instelbaar zijn. Er zit ook een walk-assist op voor als je toch een klim niet fietsend zou redden (motor gaat dan langzaam draaien als je op een knopje drukt, dus zonder mee te trappen).
Door het lage gewicht en het ontbreken van inwendige weerstand in de motor is de fiets zonder ondersteuning ook nog goed vooruit te krijgen. NB: deze motor is een totaal andere motor dan de Brose in de dikke Specialized e-bikes die nogal wat problemen kennen (brekende riemen). De SL motor (Specialized/Mahle) heeft geen riem en staat in principe als heel betrouwbaar bekend.

Zoek je wel een beetje hulp maar wil je een rijgevoel dat heel dicht tegen dat van een reguliere mountainbike aan zit is de Levo SL de perfecte keus.

Proefrit (mits droge omstandigheden) mogelijk, maar gezien de waarde van zo’n fiets wel onder enkele voorwaarden (via pb) wat me niet onredelijk lijkt. Zomaar de fiets meegeven zou ik iig niet verwachten ;-)

Nieuwprijs is €6.470,- voor fiets met extender accu en splitter kabel.
prijsaanpassing april 2023: €4.250,- voor het totaalpakket van fiets, extender accu en split-laadkabel
Twee sets nieuwe remblokken, een reserve derailleurpat en een tweede ketting om af te wisselen krijg je er ook bij.
Zonder extender en split-laadkabel mag hij voor €4.000,- mee.

Heel verhaal maar ik geef graag duidelijke info ;-)

Vragen waar iedereen wat aan de antwoorden heeft, stel ze gerust hieronder.
Andere zaken via pb aub. Geef me wat tijd om te antwoorden, ik ben dan wel moderator maar dat betekent niet dat ik 24/7 op het forum zit ;-)

sys: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 4&t=153881

geometrie:
Afbeelding

Let op, op sommige foto's kleine afwijkingen in de onderdelen (bv Ergon grips, die gaan er vanaf).
Afbeelding

Afbeelding

Met extender accu:
Afbeelding

Heel klein motortje van slechts 1.9kg. Gewone nw-bladen (94 BCD) passen op deze crank, af fabriek zit er een 30t op:
Afbeelding

Laadpoort, let niet op de loshangende tape boven de achtervork, die gaat er nog af ;-)
Afbeelding

Bekend veersysteem van de Stumpjumpers (waar de SL ook van afgeleid is):
Afbeelding

Aan/uitknop, accu-indicatie en aanduiding ondersteuningsmodus. Op het stuur alleen maar een paar knopjes dus heel clean. Je kunt zelfs die knopjes weglaten maar dan moet je de ondersteuningsmodus met deze knop (de S) wijzigen. Dat lijkt mij minder handig, maar dan heb je een net zo leeg/vol stuur als op een analoge bike.
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16803
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Na lang nadenken toch besloten dat de Levo weg mag, dus een upje voor de advertentie.

Zoek je wel wat ondersteuning maar niet te veel en te lomp zou dit weleens je ideale fiets kunnen zijn...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16803
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor het komende mooi-weerseizoen nog op een zgan Levo SL rijden? Grijp nu je kans!

Fikse prijsverlaging toegepast.

In overleg en tegen meerprijs ook mogelijk in plaats van de originele onderdelen: een in uitstekende staat verkerende 150mm DVO Diamond vork en/of een gloednieuwe handgespaakte carbon wielset met DT350 naven (tegen kostprijs van de componenten).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gesloten