YT Capra 27 AL Comp - 2018 - XL [verkocht]

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Verkoop mijn Capra wegens beëindiging van mijn downhill/bikeparkcarrière.

Afbeelding

YT Capra 27 AL Comp
Mk2, december 2018, 1e eigenaar. Factuur aanwezig, nog een dik jaar garantie op het frame.
180 mm veerweg
27,5” wielen
Maat XL (ben zelf 1,86 m)
Aluminium frame

Vraagprijs: € 1900

Check voor veel high res foto's: https://photos.app.goo.gl/y2HNKj4sVwhKGNfN8

De fiets is opgebouwd als een pure bikeparkmachine: single speed en met een vaste zadelpen. Zo kan er maar weinig aan kapot, en schakelen hoeft in het park toch niet. Zorgt voor een heerlijk lichte responsieve bike.

Technisch zeer goed en ook optisch erg netjes. Met veel liefde onderhouden en bijzonder weinig gebruikt, mede dankzij corona en het ontbreken van bergen in de buurt: in totaal 421 km gereden volgens Strava, of 32 uur. Weinig krassen (zie foto's voor paar plekjes), geen deuken, geen scheuren. Lagers lopen als nieuw. Vorkpoten zijn krasvrij. Enkel het achterwiel heeft een flat spot opgelopen in de laatste vakantie afgelopen juli. Wiel is opnieuw gericht en van de flat spot merk je in het terrein niets.

Vork en demper hebben na deze laatste vakantie een kleine service gehad.

Vork is geupgrade met een 180 mm Debonair air shaft. Achterdemper is ook omgebouwd voor 180 mm veerweg (spacer eruit voor 75 mm slag). Voor makkelijk onderhoud ligt de remleiding achter momenteel extern.

Specs
  • YT Capra 27,5” frame, aluminium, maat XL
  • RockShox Lyrik RCT3 voorvork, Debonair, 180 mm veerweg
  • RockShox Super Deluxe RC3 achterdemper, 75mm slag, 180 mm veerweg. 2 air volume spacers geinstalleerd.
  • Magura MT5 remmen met de kortere HC 1 vinger hendels, en vrijwel nieuwe remblokken
  • DT Swiss E1900 wielset
  • Maxxis High Roller 2 EXO 3C / Schwalbe Rock Razor Super Gravity banden, tubeless
  • Shimano Deore M6100 32t / 170 mm crankset
  • E*Thirteen chain guide
  • Race Face Atlas stuur (35 mm rise, 800 mm breed)
  • Bontrager 40 mm stuurpen
  • Gusset 16t XD single speed kit
  • Superstar Nano-X pedalen
Extra's
  • Nieuw reserve derailleurpad
  • De originele Maxxis Highroller 2 EXO achterband, zo goed als nieuw, maar wel de befaamde 'Maxxis wobble'
  • 2 bottomless tokens voor de voorvork
  • Natuurlijk ook de rubbertjes voor interne schakel/remleidingen
De fiets staat in Amsterdam, waar je hem kunt komen bekijken, een rondje op straat rijden en ophalen.

Geometrie
  • 480 mm reach
  • 623 mm stack
  • 637 mm ETT
  • 65º balhoofdhoek
  • 76º zitbuishoek
  • 432 mm chain stays
  • 11 mm BB drop
Laatst gewijzigd door DaanJ op zo 4 september 2022, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Kick
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Mag ook frame only weg.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Verkocht!
Gesloten