dt swiss tricon xm 1550 spaak probleem

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Storck1980
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 13:22

Goedemiddag,

Zal mij even kort voorstellen.

Mijn naam is Alex en ben vers op dit forum.
Ik heb een Storck adrenalin 1.7 26 inch fully.

Nu is gister een spaak gebroken van mijn achterwiel (dt swiss tricon xm 1550).
Balen natuurlijk want ik wilde net een mooi parcours gaan rijden.
Naar de fietsen maker gegaan om de spaak te laten repareren. Daar kwam ik er al snel achter dat dit een speciale velg is die niet bekend is bij de fietsen maker.
Diverse fietsenwinkels afgegaan en een zoektocht op het internet heeft niks geholpen.

Nu ben ik wel erg gehecht aan mijn wielset en ik ga over 1,5 week richting Luxemburg om daar wat tochten te gaan maken.

Mijn vraag is of er iemand is die weet waar ik nog spaken kan vinden voor de tricon?
Of heeft misschien iemand een aantal spaken over die ik kan overnemen?
Of is deze ene spaak de nekslag voor mijn wielset?

Mvg alex
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Je geeft aan bij een fietsenwinkel te zijn geweest. Zoek gericht een fiets speciaalzaak, gericht op race en mountainbike. Die contact kan opnemen met DT swiss en .
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Storck1980
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 13:22

Volgens de speciaalzaak kan hij hem alleen opsturen naar dt swiss.

Toch apart dat je dan voor iedere spaak je wiel moet opsturen.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Ik heb een setje Tricons gehad ooit...

Moest idd ook mijn wielen retour doen. Gereedschap kostte 70 euro volgens mij, had geen LBS op voorraad.
En een spaak was volgens mij 8 euro per stuk ;(

na reparatie heeeel snel verkocht.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Juncker is het Nederlandse servicecenter. Heeft je FM daar al contact mee opgenomen?
Storck1980
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 13:22

Bedankt voor de reacties,

Het wiel moet inderdaad opgestuurd worden. Dit kan naar een afdeling van dt swiss in nl maar daar hebben ze ook erg veel moeite om dit goed te krijgen.

De velg moet verhit worden naar een bepaalde temp. daarna in zeer korte tijd reparatie uitvoeren.

Mij is geadviseerd het wiel naar Zwitserland te sturen. 😓
Daar kunnen ze het waarschijnlijk wel goed krijgen.

Ik ga dit tegen een redelijk tarief proberen.

Maar toch ook maar opzoek naar een ander setje.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik zie dat de spaak aan 2 kanten draad heeft. Een goede FM in het bezit van een spakenroller zou een spaak op lengte kunnen maken. Als er dan verder niets stuk is zou dit moeten kunnen werken, mits men de juiste spaaksleutel heeft.

Spakenroller:

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je zou nog even contact op kunnen nemen met Wheeltec in Alkmaar. Zij zijn 1 van de weinigen die straight pull spaken nog wel flink op voorraad hebben, misschien kunnen zij je helpen.

Enige probleem is dat ze tot 13 augustus dicht zijn, dus ook daar wordt je niet snel geholpen :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Volgens mij maakt DT het de mensheid onnodig moeilijk met deze wielsets;
Afgaande op de productomschrijving bij onderstaande set zijn de spaken ook nog eens in zeven lengtematen per wiel verwerkt...

https://www.chainreactioncycles.com/dt- ... -prod81468

Het zal wellicht een reden zijn waarom deze spaaktechniek zo weinig toegepast is door DT.

Gezien het feit dat de 26" handel volledig op zijn gat ligt; is het alsnog geen idee een vervangende wielset voor een appel en een ei op de kop te tikken? Kan je in ieder geval lekker fietsen in Luxemburg en hang je deze wielen mooi aan de muur van je schuur.
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Storck1980
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 13:22

Ja, ben nu opzoek naar een setje 26 inch. Denk dat dat op dit moment het beste is. Al is dat tweedehands ook lastig te vinden.

Gr
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als het zo ingewikkeld is als ik hier lees, doe jezelf dan een plezier en koop een andere wielset NU!
Dan kan je fietsen.
Deze onzalige DT set verkoop je dan na de repatie (of je gooit m weg, net wat goedkoper is)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie