Hulp bij montage pressfit lager en persen balhoofd

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Trekko1987
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 19:13

Dag allemaal,

Mijn naam is Danny, niet geheel nieuw in het mountainbiken maar wel hier. na een korte pauze van 7 jaar ga ik het mountainbiken weer oppakken. Ik kom uit Apeldoorn en ben op zoek naar iemand in diezelfde stad, of dicht in de buurt die mij kan helpen om een pressfit lager en een balhoofd in een nieuw frame te persen. Mocht iemand hier mij kunnen helpen graag een PM, zodat we het één en ander af kunnen spreken.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik werk in Apeldoorn en doe het altijd met een plankje en een hamer. Alleen weet ik niet of je daarop zit te wachten :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Pressfit lager: Stukje draadeind, paar grote ringen en 2 moeren. Is nauwelijks kracht voor nodig.
Trekko1987
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 19:13

maverick76 schreef: zo 11 augustus 2019, 16:11 Ik werk in Apeldoorn en doe het altijd met een plankje en een hamer. Alleen weet ik niet of je daarop zit te wachten :D
Hoi @maverick76 bedoel je het pressfit lager of het balhoofd?
Trekko1987
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 19:13

Freediamond87 schreef: zo 11 augustus 2019, 17:20 Pressfit lager: Stukje draadeind, paar grote ringen en 2 moeren. Is nauwelijks kracht voor nodig.
Thanks voor de tip, ik ga dit proberen. Zal dit ook werken voor het balhoofd? Ik heb een tapered frame volgens mij hoef je daar alleen het 1 1/8 lager cup er in te persen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Trekko1987 schreef: ma 12 augustus 2019, 10:57Hoi @maverick76 bedoel je het pressfit lager of het balhoofd?
Een perspassing is een perspassing; waar die zit in je fiets is niet relevant. Ik zou wel de draadeindmethode aanraden. (En de hamer-en-plankjemethode áfraden.)
Vorsprung durch Pedantik.
Trekko1987
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 19:13

Alien schreef: ma 12 augustus 2019, 12:11
Trekko1987 schreef: ma 12 augustus 2019, 10:57Hoi @maverick76 bedoel je het pressfit lager of het balhoofd?
Een perspassing is een perspassing; waar die zit in je fiets is niet relevant. Ik zou wel de draadeindmethode aanraden. (En de hamer-en-plankjemethode áfraden.)
Yes, beiden gelukt met M12 draad en een aantal grote carrosserie ringen, likje montage pasta en done. Thanks allen!
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Top!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Top!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
knetter
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 30 december 2011, 21:20
Mijn mountainbike: Den Helder

Je kan op aliexpress een heel mooi setje kopen om je lagers te monteren werkt super
Plaats reactie