MTB 26er of 29er, Maat XS, hardtail, licht.

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Ron D
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 22 augustus 2017, 22:57

Voor mijn zoontje die 10 wordt binnenkort ben ik op zoek naar een MTB (hij heeft nu een decathlon frikandel)

- 26er (oud maar voorheen topmodel?) of 29er
- Maat XS / 14 inch (tot max 16)
- Hardtail
- Minimaal SLX of gelijkwaardig
- Liefts verende voorvork
- Omdat het ventje licht is de fiets ook licht, carbon frame dus.

Gr Ron
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zijn wel zo een beetje twee uiterste...
En naar mijn idee ook niet zo 123 te vergelijken :-{
Het is dan ook niet.... Die of die, maar eerder omdat hoe zit het dan met de stack, reach, standover, stuurbreedte en nog zo een aantal dingen die het rijden makkelijker moeten maken wanneer ze kloppend zijn met de rijder(tje) :-D :-q
Op de groei kopen lukt nog wel maar ook dat in alle beperkte natuurlijk :( dus gewoon een goede tweede hands op maat kopen en zo enz enz... Tot de groei stabiel(er) is, en dan over op wel nieuw gekocht materiaal gaan rijden :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Ron D
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 22 augustus 2017, 22:57

Bij de club is er een ventje van een kop kleiner die op een 29er XS rijdt en daar best goed op zit. Met een 26er moet dan ook kunnen mits klein maatje heb ik het idee. Ideaal zal het nooit zijn.
Wanneer ik iets kan vinden wat in de buurt komt kan ik met zadelhoogte, stuurpennen, etc hem zo goed mogelijk passend maken.
Laatst gewijzigd door Ron D op za 17 augustus 2019, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Kijk eerst even waar zo'n (vooral niet onbelangrijk) reach voor is.., en dan vooral 29er, wat ook een breder stuur nodig heeft in combinatie met zo'n kleine rijder en frame maat :-D
Uiteindelijk is alles passende te krijgen... :-D Ik heb niet voor niets het woord makkelijk gebruikt :-D en niet geschreven dat het niet mogelijk zou zijn.. :wink:
Als ik paps zou zijn en je manneke zit goed op de Btwin (zo heet die frikandel toch.. :lol:) alle maten goed opmeten en kijken waar hij nu misschien extra ruimte over heeft, dan online online de geometrie van zo'n 29er goed gaan bekijken :-D
En als enig advies kan ik geven (in deze gezocht topic :oops: :wink: 1 de stack en 2 standover zolaag mogelijk (letop met de laatste maat vanwege de dames modellen) en de reach binnen handbereik :lol: grapje zo kort mogelijk :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
marcelgtt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 10:56

Wij hebben een 15'' mtb staan van ons zoontje met een scandium frame in de kleur zwart met sram onderdelen en een rock shox reba voorvork.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Superfly 15,5" alu frame dus geen carbon.

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Ron D
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 22 augustus 2017, 22:57

Sry
Zoek echt een lichte MTB
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

De gebruikte onderdelen doen meer met het gewicht van een fiets dan het frame. Zo noemenswaardig groot is het verschil niet tussen een goed alu en een carbon frame.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Plaats reactie