Manual-machine huren/uitproberen

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
DaveDB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 1 februari 2018, 22:20
Mijn mountainbike: Canyon

Hallo allen,

Omdat het me toch echt niet lukt (of te voorzichtig ben) met om een manual te leren ben ik eens gaan kijken naar dergelijke manual-machines. Al dan wel zelfgemaakt of gekocht (bv van https://sender-ramps.com/collections/ma ... tb-machine).

Ik zou er echter graag een eerst uitproberen voordat ik een dergelijk bedrag en/of schuuropslagruimte eraan uitgeef ;)

Is er toevallig iemand, liefst rego eindhoven of den bosch, die een dergelijk gevaarte in de schuur heeft staan welke ik een weekje kan huren om uit te proberen? Er moet een 26" of 27.5" wiel in passen, van respectievelijk mn dirtjumper of endurobike.

Alvast bedankt!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Alhier, Utrecht, staat er een. Gemaakt op 29er achterwiel. Dus past een kleiner wiel ook?
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Jurriaan schreef: ↑ma 9 september 2019, 11:42 Alhier, Utrecht, staat er een. Gemaakt op 29er achterwiel. Dus past een kleiner wiel ook?
Nee, dan ga je teveel naar voren / achteren. Maar een klein stukje hout ervoor of achter om de bak kleiner te maken en dan is dat ook opgelost.

Breedte is trouwens ook relevant! Als ie op 2.25 is gemaakt, past een wiel van 2.4 er niet in....
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Hier (Druten, half uurtje van den Bosch) staat een zelf gemaakt apparaat. Breedte van de goot is variabel, dus geschikt voor verschillende bandbreedtes. Vlakke plank, dus wieldiameter maakt ook niet uit.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Merijn. schreef: ↑ma 9 september 2019, 14:08 Hier (Druten, half uurtje van den Bosch) staat een zelf gemaakt apparaat. Breedte van de goot is variabel, dus geschikt voor verschillende bandbreedtes. Vlakke plank, dus wieldiameter maakt ook niet uit.
Vlakke plank? Hoe gebruik je die dan?
Alleen als je je achterrem inhoudt kun je blijven staan zonder steun van voor en achter, maar als je manuals oefent zonder achterrem, rolt ie er gewoon uit toch? :~
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Mark-V schreef: ↑ma 9 september 2019, 15:45 Vlakke plank? Hoe gebruik je die dan?
Achterwiel staat ingeklemd tussen een opstaande plank achter en een stuk draadeind aan de voorkant. (Verstelbaar in een gleuf) Kan dus geen kant op.

Weet niet zeker of het op deze foto te zien is:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ahh... dus jij gebruikt een verstelbare steun aan de voorkant, maar wel een steun :-q


Ik heb hem zonder die vleugels aan de zijkant (en zonder spanbanden)... Puur gericht op balans ;)
Plaats reactie