Dameszadel

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Voor mijn vrouw zoek ik nog een dameszadel. Ze fietst nu met een herenzadel en dat is toch niet optimaal.
Liefst wit of zwart (roze mag natuurlijk ook). Comfort is belangrijker dan gewicht. Iemand nog iets liggen voor een zacht prijsje?
Ze fietst voorlopig op een wat laag budget omdat ze uit wil zoeken of ze het leuk genoeg vind. Dus het zadel moet daar wel bij passen. (Liefst had ik al een een mooie Fully van Canyon besteld voor d'r maar daar wil ze nog niet aan).
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Een “dameszadel” is over het algemeen wat breder en (soms) wat korter dan een “herenzadel”. Maar pin je daar niet op vast; veel dames zijn beter af met een wat breder herenzadel en sommige heren met een wat smaller dameszadel. Meten is weten.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Alien schreef: ma 16 september 2019, 10:36 Een “dameszadel” is over het algemeen wat breder en (soms) wat korter dan een “herenzadel”. Maar pin je daar niet op vast; veel dames zijn beter af met een wat breder herenzadel en sommige heren met een wat smaller dameszadel. Meten is weten.
Helder. Ik weet echter zeker dat mijn vrouw baat zou hebben bij een breder zadel dan het herenzadel waar ze nu mee fietst. Daarbij zegt meten ook niet altijd alles. Uiteindelijk moet de praktijk het toch uitwijzen. Vandaar ook dat ik op zoek ben naar iets wat iemand nog heeft liggen voor een zacht prijsje. Dan is proberen geen probleem, en is het niks gaat ie weer weg.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

google eens een Charge Laddle.

rijdt mijn vrouw mee en is er zeer te spreken over.

kosten 3 tientjes nieuw ;)
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Eleanora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 5 april 2016, 17:51
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Ik heb een Selle Italia dameszadel. Gekocht bij Decathlon voor een paar tientjes. Ben er erg tevreden over.
Plaats reactie