Fiets gezocht voor mijn vrouw (1.68)

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Mijn vrouw vind het leuk om soms een ritje mee te rijden. Nu gebruikt ze een oud fietsje wat ik nog in de garage had staan, maar dat is wel erg Mannelijk, old school en ongeveerd en 26 inch.

Nu is ze binnenkort jarig en leek een wat moderner fietsje haar wel leuk. Heeft iemand nog wat staan? Ze is 1.68 lang, normaal postuur. Volgens de maattabellen kom je dan uit op een M.

Wensen:
Hardtail bij voorkeur moderne geometrie
Redelijke kwaliteit verende voorvork
27,5 of 29 inch
Hydraulische schijfrem

Budget bedraagt max 500 euro.
Laatst gewijzigd door Mad Wally op ma 11 november 2019, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Niemand? Ze is donderdag jarig en probeer voor die tijd nog iets te vinden.

Een leuke aanbieding bij een outlet mag natuurlijk ook.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Je bent wel heel specifiek met je Rockshox eis, de rest is denk ik wel haalbaar, maar die weet ik niet...
Kijk eens naar een 2ehandse Merida Big Nine 500, dat moet qua budget wel lukken ;)

(die weet ik toevallig omdat dat mijn eerste bike ws, maar natuurlijk zijn er genoeg andere merken met vergelijkbare bikes).
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Mark-V schreef: ma 11 november 2019, 15:08 Je bent wel heel specifiek met je Rockshox eis, de rest is denk ik wel haalbaar, maar die weet ik niet...
Kijk eens naar een 2ehandse Merida Big Nine 500, dat moet qua budget wel lukken ;)

(die weet ik toevallig omdat dat mijn eerste bike ws, maar natuurlijk zijn er genoeg andere merken met vergelijkbare bikes).
Je hebt gelijk. Ik wil alleen niet de goedkoopste suntour voorvorken, ik zal de openingspost aanpassen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
crosser_535
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 10 november 2019, 22:05

PM verstuurd!
Trek Procaliber 9.8 SL - Trek Procaliber 9.7 - Bulls Bushtail
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Mad Wally schreef: zo 10 november 2019, 19:17 Mijn vrouw vind het leuk om soms een ritje mee te rijden. Nu gebruikt ze een oud fietsje wat ik nog in de garage had staan, maar dat is wel erg Mannelijk, old school en ongeveerd en 26 inch.

Nu is ze binnenkort jarig en leek een wat moderner fietsje haar wel leuk. Heeft iemand nog wat staan? Ze is 1.68 lang, normaal postuur. Volgens de maattabellen kom je dan uit op een M.

Wensen:
Hardtail bij voorkeur moderne geometrie
Redelijke kwaliteit verende voorvork
27,5 of 29 inch
Hydraulische schijfrem

Budget bedraagt max 500 euro.
Gewoon even ter info, mijn vrouwtje is ook 168 en was zowel van de oude als de nieuwe Epic een maat S nodig... check dat wel even goed... maat S geeft dan vermoedelijk wat meer plezier dan een M
Ik ben mij er eentje...
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

D-man schreef: ma 11 november 2019, 16:55
Mad Wally schreef: zo 10 november 2019, 19:17 Mijn vrouw vind het leuk om soms een ritje mee te rijden. Nu gebruikt ze een oud fietsje wat ik nog in de garage had staan, maar dat is wel erg Mannelijk, old school en ongeveerd en 26 inch.

Nu is ze binnenkort jarig en leek een wat moderner fietsje haar wel leuk. Heeft iemand nog wat staan? Ze is 1.68 lang, normaal postuur. Volgens de maattabellen kom je dan uit op een M.

Wensen:
Hardtail bij voorkeur moderne geometrie
Redelijke kwaliteit verende voorvork
27,5 of 29 inch
Hydraulische schijfrem

Budget bedraagt max 500 euro.
Gewoon even ter info, mijn vrouwtje is ook 168 en was zowel van de oude als de nieuwe Epic een maat S nodig... check dat wel even goed... maat S geeft dan vermoedelijk wat meer plezier dan een M
Ik zit wel specifiek te kijken bij de modellen speciaal voor vrouwen zoals de Giant LIV, Scott Contessa, Cube Ws etc. Kan het zijn dat de maten van deze modellen anders zijn?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Mad Wally schreef: ma 11 november 2019, 17:10
D-man schreef: ma 11 november 2019, 16:55

Gewoon even ter info, mijn vrouwtje is ook 168 en was zowel van de oude als de nieuwe Epic een maat S nodig... check dat wel even goed... maat S geeft dan vermoedelijk wat meer plezier dan een M
Ik zit wel specifiek te kijken bij de modellen speciaal voor vrouwen zoals de Giant LIV, Scott Contessa, Cube Ws etc. Kan het zijn dat de maten van deze modellen anders zijn?
Elke geometrie is anders, mijn vrouwtje heeft beide keren een heren model gereden (geo van de nieuwe is overigens ook gelijk qua heren en dames)
Ik ben mij er eentje...
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

ja dat kan inderdaad.
Ik zou trouwens niet alleen naar damesmodellen kijken want die zijn over het algemeen duurder en slechter afgemonteerd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Precies, en uitgaande van de gemiddelde maatvoering bij de meeste merken kom je met 1.68m op een S uit.
En dat zeg ik met een lengte van 1.70m ;-)

Vrijwel alle mtb's die ik gereden heb -en die me goed pasten- waren maatje S.
Dat betekent in inches 15"~17", afhankelijk van merk en geometrie (waarbij de meeste 17" frames al aan de grote kant zullen zijn vermoed ik).

Sommige dames-mtb's zijn niks meer dan een standaard frame in "vrouwenkleuren" (whatever that may be), als het wel een dames-specifiek frame is zijn het doorgaans frames die wat korter zijn en een hogere voorkant (stack) hebben dan een vergelijkbaar standaardmodel. Dit omdat veel dames liever wat rechter zitten. Of jouw vrouw dat ook wil weten wij natuurlijk niet... ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

kermit schreef: di 12 november 2019, 09:00 Precies, en uitgaande van de gemiddelde maatvoering bij de meeste merken kom je met 1.68m op een S uit.
En dat zeg ik met een lengte van 1.70m ;-)

Vrijwel alle mtb's die ik gereden heb -en die me goed pasten- waren maatje S.
Dat betekent in inches 15"~17", afhankelijk van merk en geometrie (waarbij de meeste 17" frames al aan de grote kant zullen zijn vermoed ik).

Sommige dames-mtb's zijn niks meer dan een standaard frame in "vrouwenkleuren" (whatever that may be), als het wel een dames-specifiek frame is zijn het doorgaans frames die wat korter zijn en een hogere voorkant (stack) hebben dan een vergelijkbaar standaardmodel. Dit omdat veel dames liever wat rechter zitten. Of jouw vrouw dat ook wil weten wij natuurlijk niet... ;-)
Ze is inmiddels ook de 50 gepasseerd en zit inderdaad liever wat rechter op. De fiets waar we nu naar kijken is een Cube Acces Race uit 2018. Moderne geometrie 27,5" wielen en maat M wat bij de dames een 16" frame betekent.
Daarnaast redelijk afgemonteerd met Deore/XT. Weliswaar een Suntour vork, maar de XCR32 Air RL krijgt toch redelijke reviews. Al met al een fiets waar ze denk ik veel plezier aan kan beleven. En als ze echt serieus wordt dan kijken we wel weer verder.

https://www.cube.eu/nl/2018/bikes/women ... mint-2018/
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie