29 inch frame gezocht

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
evdbos_mtbnl
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 4 februari 2015, 10:50

Ik heb nog allerlei MTB onderdelen liggen tengevolge van het upgraden van de MTB's van mijn vrouw en mijzelf. Ik stond op het punt de boel te koop te zetten maar toen bedacht ik dat ik geen gewone fiets meer heb. Dus waarom geen fietsje opbouwen met de spullen die ik nog heb en deze geschikt maken voor gebruik op de weg (en soms een bospad).

Het grootste onderdeel wat ik mis is een geschikt frame.
Het frame moet geschikt zijn voor 29 inch wielen en een 29 inch voorvork (1 1/8 niet tapered) en een BSA crank hebben. Ik ben 176 cm laag dus een frame hoogte rond de 17 inch zou mooi zijn. Verder kunnen bevestingingspunten voor spatbordjes en dergelijke geen kwaad. En mochten er nog een zadelpen en stuur aan vast zitten is dat mooi meegenomen.

Hoe het frame er qua lak aan toe is maakt me helemaal niet uit. Dat het frame nog recht is en technisch in orde is wel belangrijk. Voor de goede orde: Het hoeft echt geen carbon of zeer hoogwaardig aluminium frame te zijn. Een goed stalen frame is ook goed (als het maar goedkoop is :-D ).
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Wel eens aan een Dartmoor frame gedacht?
Omdraaien kan altijd nog!
bip bip2
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 22 december 2010, 15:21

https://www.cnc-bike.de/product_info.ph ... s_id=14786

wel voor tapered vork maar dat hoeft geen probleem te zijn. Voor 30 euro extra zelfs inclusief vork en balhoofdset.;

https://www.cnc-bike.de/product_info.ph ... s_id=16506
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

en een brand X frame?
Omdraaien kan altijd nog!
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Kijk eens naar deze

Op de website staat nog meer leuks ook MTB frames. :-q
Plaats reactie