Gezocht: 29er LTHT

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik ben op zoek naar een hardtail voor de lokale rondjes. Recent een nieuwe Enduro aangeschaft en die fietst fantastisch! Naar beneden in ieder geval.

Ik heb naast de Enduro een spectral staan die ik in de verkoop doe omdat deze te dicht bij de enduro in de buurt zit.
Om nog wel wat sneller de lokale rondje te kunnen doen ben ik op zoek naar een speelse hardtail. Het liefste een 29er met 100 tot 130mm veerweg. Afhankelijk van wat de spectral nog oplevert zit ik te denken aan circa 900 euro.

Timo schreef: ↑Ik ben zelf 1.80 meter groot, Zal een L moeten zijn of eventueel een M frame afhankelijk van de fit.

Voorkeur gaat uit naar een fiets vanaf 120mm veerweg. Alternatief is nog te kijken naar 27.5 maar gezien de trends zoek ik toch meer richting een 29er.

Wie heeft er nog iets staan of weet wat te staan?
Laatst gewijzigd door Timo op wo 22 januari 2020, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Staat hier op het forum in de te koop nog een 2souls in L, da's een mooie. Hij wacht al lang op een nieuw baasje
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Die had ik inderdaad gezien. Toch wat te ver boven het geplande budget. Maar zoiets is zeker een optie als de prijs nog wat naar beneden kan ;)
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

LTHT en 100-130mm veerweg spreekt elkaar een beetje tegen. En welke maat zoek je?
Een vriend van me heeft een Trek Superfly te koop voor ongeveer €700 met een 100mm Reba. Dan hou je nog ruimte over voor een upgrade links of rechts.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik ben zelf 1.80 meter groot, Zal een L moeten zijn of eventueel een M frame afhankelijk van de fit.

Voorkeur gaat uit naar een fiets vanaf 120mm veerweg. Alternatief is nog te kijken naar 27.5 maar gezien de trends zoek ik toch meer richting een 29er.
tkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 januari 2015, 15:20

of een cx voor snel rondje, locken voor staand klimmen. langere achterbrug
of een LTHT voor het speelse, daarbij goede daler, korte achterbrug, dus voor de technischere rondjes

dus wat zoek je juist? uit je opening een CX?
ajb koop geen tussenweg. want dan heb je geen CX en geen LTHT.


of heb ik het mis......
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

tkmp schreef: wo 22 januari 2020, 09:58 of een cx voor snel rondje, locken voor staand klimmen. langere achterbrug
of een LTHT voor het speelse, daarbij goede daler, korte achterbrug, dus voor de technischere rondjes

dus wat zoek je juist? uit je opening een CX?
ajb koop geen tussenweg. want dan heb je geen CX en geen LTHT.


of heb ik het mis......
Dan heb je het beste van twee werelden...

Een fiets die zich prima red als XC en tegelijk meer kan en een hogere fun factor.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Waar haal je die CX vandaan? :~

Volgens mij zoekt TS een speelse hardtail, met iets meer veerweg dan de standaard XC HT, en een geometrie die ook wat relaxter zit. Een fiets die wat lichtvoetiger is dan zijn Enduro fully, maar zeker geen straffe racebak.....

LTHT was ooit al vanaf 120mm (met dank aan de Honzo) maar tegenwoordig zou MTHT een betere naam zijn. ;-) Als ik iets zou moeten bouwen voor TS zou ik zeggen een 29er met 65º HTA, reach 450mm voor een medium, wat steilere zithoek (75º >) en een 120 of 130mm vork. Achterkant ook weer niet te kort, maar hangt ook af van de maat. (Niet dat ik iets ga bouwen voor TS, maar ik denk wel dat dit een geo zou zijn die erg goed bij zijn vraag past)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zoiets heb ik dus. 29er stalen frame met 130mm, kom ik overal wel mee weg, van vlakke rondjes tot endurowedstrijdjes.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
tkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 januari 2015, 15:20

excuus ik ben een beetje een newbie, dan is het makkelijk, ik heb m zelf ook een honzo st, hihihi
ik rijd er nu enkele weken mee;
de honzo voor postbank en stijlere stukjes in limburg, binnenkort ook ardennen, UK, noorwegen, richting de duitse wouden etc.

mijn short list was:
santa cruz chameleon 29
kona honzo st 29
commecal Meta HT 29
nukeproof scout 29

je kunt je spectral frame verkopen of achter houden en alle parts overzetten in een HT frame? van de onderste 2 zijn de losse frames goed beschikbaar. toch?! heeft een spectral een vork van 150mm? dat is wel flink
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

suravida schreef: wo 22 januari 2020, 10:08 Waar haal je die CX vandaan? :~

Volgens mij zoekt TS een speelse hardtail, met iets meer veerweg dan de standaard XC HT, en een geometrie die ook wat relaxter zit. Een fiets die wat lichtvoetiger is dan zijn Enduro fully, maar zeker geen straffe racebak.....

LTHT was ooit al vanaf 120mm (met dank aan de Honzo) maar tegenwoordig zou MTHT een betere naam zijn. ;-) Als ik iets zou moeten bouwen voor TS zou ik zeggen een 29er met 65º HTA, reach 450mm voor een medium, wat steilere zithoek (75º >) en een 120 of 130mm vork. Achterkant ook weer niet te kort, maar hangt ook af van de maat. (Niet dat ik iets ga bouwen voor TS, maar ik denk wel dat dit een geo zou zijn die erg goed bij zijn vraag past)
Iets in deze richting inderdaad. De veerweg is niet doorslaggevend. Eigenlijk zoek ik dus een speelse fiets voor de lokale rondjes zoals uhr/ Drunese duinen.

Voor het leukere werk heb ik een enduro. Eventueel de spectral ombouwen zou kunnen inderdaad. Dan zou ik alleen niet naar een 29er kunnen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Hoe groot ben je? Staat ook een Sobre frame voor weinig hier te koop.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

suravida schreef: wo 22 januari 2020, 13:48 Hoe groot ben je? Staat ook een Sobre frame voor weinig hier te koop.
Timo schreef: wo 22 januari 2020, 09:58 Ik ben zelf 1.80 meter groot, Zal een L moeten zijn of eventueel een M frame afhankelijk van de fit.

Voorkeur gaat uit naar een fiets vanaf 120mm veerweg. Alternatief is nog te kijken naar 27.5 maar gezien de trends zoek ik toch meer richting een 29er.
:wink:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zet dat soort info dan ook gewoon in de startpost! :roll:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

suravida schreef: wo 22 januari 2020, 14:10 Zet dat soort info dan ook gewoon in de startpost! :roll:
Afbeelding
Plaats reactie