Gezocht: 29er LTHT

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ik zou voor een Radon Cragger gaan denk ik.
Top paintjob als je het mij vraagt :-q
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 29 januari 2020, 09:55
de hollander schreef: wo 29 januari 2020, 07:46

Nee hoor, maar hij moet zich wel goed bedenken wat hij het meeste fietst en welke fiets daar het beste bij past.

De Sobre was voor mij net een maatje te klein. De Scandal past veel beter.
Ook bij wat ik het meeste fiets.
Tja, nu je het er over hebt...In zn profiel lees ik St.Miechelsgestel, en L&DD.
Dan is een LTHT sowieso overkill.
(en hij heeft al een enduro voor het ruige werk)
Een carbonnen xc fiets lijkt mij een betere keuze.
(Let op, nu komt Lars vertellen dat je met meer vering meer plezier hebt :tong )
Ik durf dat ook wel te beamen. Ik heb 150mm veerweg op mijn hardtail, maar ik denk dat 130 meer dan voldoende is. Om die reden zou ik de volgende ook op 130 mm bouwen.

Maar desalniettemin heb ik er reuze veel fun mee, is hij best wel snel op de vlakkere stukken en kan ik er mee smijten tot ik een ons weeg. Heb je een LTHT nodig in nederland? Niet echt, heb je er plezier mee? Ja heel veel :D Daarbij vind ik de geometrie een stuk vergevelijker dan XC geometrie.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Haha voor het boswielrennen is een carbonnen hardtail inderdaad beter maar daar liggen mijn interesse niet.

Maar ik ben het in dusverre eens dat ik moet bekijken hoe en wat ik precies wil. Het komt er op neer dat ik een speelse mountainbike zoek waar mee uit de voeten kan op de vlakke rondjes in de buurt. Met mijn Spectral ook altijd met veel plezier de vlakke rondjes gefietst in de buurt.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Kabookie schreef: wo 29 januari 2020, 10:10 Ik zou voor een Radon Cragger gaan denk ik.
Top paintjob als je het mij vraagt :-q
Nou! Dat ziet er blits uit. Hij gaat op het lijstje ;)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Timo schreef: wo 29 januari 2020, 13:28
Kabookie schreef: wo 29 januari 2020, 10:10 Ik zou voor een Radon Cragger gaan denk ik.
Top paintjob als je het mij vraagt :-q
Nou! Dat ziet er blits uit. Hij gaat op het lijstje ;)
Leuk ding :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Lynskey MT390 frame?
Max 130mm
Maat L....
Zie topic in te koop
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
WesMTB14
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 2 februari 2020, 20:58

He timo

Ik heb nog een HT staan maat L 21 inch

Merk : sensa
Type : merano pro 2019

Wesley

Timo schreef: di 21 januari 2020, 23:00 Ik ben op zoek naar een hardtail voor de lokale rondjes. Recent een nieuwe Enduro aangeschaft en die fietst fantastisch! Naar beneden in ieder geval.

Ik heb naast de Enduro een spectral staan die ik in de verkoop doe omdat deze te dicht bij de enduro in de buurt zit.
Om nog wel wat sneller de lokale rondje te kunnen doen ben ik op zoek naar een speelse hardtail. Het liefste een 29er met 100 tot 130mm veerweg. Afhankelijk van wat de spectral nog oplevert zit ik te denken aan circa 900 euro.

Timo schreef: ↑Ik ben zelf 1.80 meter groot, Zal een L moeten zijn of eventueel een M frame afhankelijk van de fit.

Voorkeur gaat uit naar een fiets vanaf 120mm veerweg. Alternatief is nog te kijken naar 27.5 maar gezien de trends zoek ik toch meer richting een 29er.

Wie heeft er nog iets staan of weet wat te staan?
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik laat alles even bezinken en ga de spectral verkoop doorzetten. Waarschijnlijk koop ik er een canyon grand canyon 8 voor terug. 120 mm 29er met fox en slx/xt. Nog een kleine twijfel om de kona Honzo te bestellen. Ik denk dat de echte LTHT gewoon niet gaat brengen waar ik naar zoek. De gulde middenweg dus.

Voor het enduro/bikepark/allmountain inzetgebruik heb ik de Propain Tyee gekocht.
Laatst gewijzigd door Timo op di 4 februari 2020, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Getverdemme dat klinkt rationeel!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Haha echt he..
Shortlist is dus:
Canyon grand canyon 29er
https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... /2459.html

Kona Honzo
https://www.12gobiking.nl/kona-honzo-20 ... gLKzPD_BwE

Radon cragger 7
https://www.radon-bikes.de/en/mountainb ... r-70-2020/

Hopelijk deze maand nog de Spectral weg en dan een bestelling doen.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Timo schreef: di 21 januari 2020, 23:00 Ik ben op zoek naar een hardtail voor de lokale rondjes. Recent een nieuwe Enduro aangeschaft en die fietst fantastisch! Naar beneden in ieder geval.
Dan is de Canyon grand canyon 29er de beste optie denk ik :bier:

Hij zal met zn 67,5 balhoofdhoek wat lekkerde fietsen op rechte stukken.
Merk zelf dat 65 graden echt wel eff anders fietst. Ook heeft hij de beste vork van de 3.
Als SLX op het nivo van NX zit dan is de groep ook de beste vd 3. Met 13kg is hij ook nog eens de lichtste!
Heeft ook nog eens Shimano remmen die prima zijn en zelf erg makkelijk zijn te onderhouden.

Ik zou er alleen een sneller setje banden op monteren.
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Ff eens stuk vervuiling...Bezit een Honzo ST..als ie loopt kan ik prima met met mijn XC-maatjes meekomen& naar beneden loop ik op ze uit..alleen berg op🙁...overstappen naar een Carbon versie of de ST versie upgraden met lichtere wielset?
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Vliegende ton schreef: zo 23 februari 2020, 20:19 Ff eens stuk vervuiling...Bezit een Honzo ST..als ie loopt kan ik prima met met mijn XC-maatjes meekomen& naar beneden loop ik op ze uit..alleen berg op🙁...overstappen naar een Carbon versie of de ST versie upgraden met lichtere wielset?
Gewichtsverschil tussen jouw stalen honzo en de bikes van je XC maatjes zal denk ik dan vooral zitten in het rollend gewicht? Dus wielen(velgen) en banden.
Dat merk je namelijk het meeste bergop. Gewicht van het frame speelt wel een rol maar minder als rollend gewicht.
Dus welke wielen/velgen heb je en welke banden, en wat hebben je maatjes?

Zoek de gewichten op internet en je ziet zo wat het verschil is :)
Als je veel verschil berekent zou een upgrade naar een lichtere wielset en bandjes al een oplossing zijn.
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Thanks voor het antwoord..had ik zelf ook al bedacht..maar probeerde te rechtvaardigen om een duurdere fiets te kopen😅...dit is een betere optie voor voor mijn portemonnee ...ardent 2.4 voor zullen ook wel niet meehelpen op de Hollandse XC parcoursen🤣🤣
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Vliegende ton schreef: zo 23 februari 2020, 23:49ardent 2.4 voor zullen ook wel niet meehelpen op de Hollandse XC parcoursen🤣🤣
Ikzelf rij juist ardent 2.4 op de stalen ltht voor de lokale rondjes. Altijd beter als de 950+gr wegende banden op de fully :)
Plaats reactie